The Raspberry Pi

• Så kan der da vidst ikke kneppes flere fluer på den suppe.....

Inden for EU: Prisen er som ved udtjeckning fra butikken! Skal der opkræves DK moms er det butikken der står for det

Uden for EU: Op til 80 kr (inkl forsendelse): intet, 80-1150: Moms plus Post-DK toldgebyr, over 1150: Moms+told+gebyr

Nå, back on track, og skulle vi ikke holde den der!?

Jeg overvejer kraftigt at bruge den til Surf-maskine til TV'et - der er ikke rigtigt nogle af de nuværende mutimedie bokse eller fjernsyn hvor der for alvor virker, og med et trådløst mini-keyboard med trackpad så ville sådan en lille hindbær-boks være ret velegnet til det, og i en størrelse så det ikke er noget problem at hænge den op bag TV'et.

/ask

• Jeg opdagede først tråden her i går og har siden gået og tænkt på om sådan en lille fætter kan trækkes af en usb port der stadig er tændt selv om PC'en er slukket?

Så var min plan og smide den i min medie server og bruge sammen med tv'et til at surfe på og når der så skal ses film skal serveren bare tændes og så streames der fra den =)

Havde eller overvejet en Boxeebox, men denne her ser ud til at kunne være en fix lille billig løsning istedet for, en ting er sikkert skal helt klart have et par stykker og lege med til de priser de snakker om =P

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Jeg opdagede først tråden her i går og har siden gået og tænkt på om sådan en lille fætter kan trækkes af en usb port der stadig er tændt selv om PC'en er slukket?

Så var min plan og smide den i min medie server og bruge sammen med tv'et til at surfe på og når der så skal ses film skal serveren bare tændes og så streames der fra den =)

Har tænkt mig at bruge den til det samme, men hvorfor ikke bare trække strøm fra en USB port på fjernsynet?

En billig lille fyr, og så kan den måske kombineret med et micro-tastatur ala Chill's.

Alternativt er det en billig løsning til et lave et par USB web-cams om til IP kameraer...

/ask

• Leverer usb mere end 500ma? For den "store" model står til at bruge 750ma?

Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

• Hejsa. Vil blot lige gøre jer opmærksom på mit nyligt oprettede site.

Som mange er inde på i tråden, er der enorme muligheder med en Raspberry Pi, og på det grundlag har jeg skabt et dansk site omhandlende Raspberry Pi: www.raspberrypi.dk

Der er mulighed for at diskutere projekter, smide tanker og holde sig opdateret på dansk omkring mini-computeren. Kig forbi og deltag i debatten, hvis Raspberry Pi interesserer jer :-)

Vi er meget interesserede i at høre, hvad I gerne vil have, at sitet skal indeholde. Det er stadig i sin indledende fase, og der er store muligheder for at præge os i jeres retning. Kontakt os enten på e-mail, gennem vores forum eller blot i dette forum.