EAC spg.

  • Hej.


    Skal til at rippe nogle cd'er, men kan kun få titlen på sangene frem. Men de stemmer heller ikke helt overens med titlerne, som hvis jeg nu hører cd'en direkte. Fx. underlader den at skrive "(Live)" osv.


    Hvordan får jeg artist og den helt præcise titel på sangene ?

  • Du finder vel en bedre kilde? (hvis dit program tillader at skifte database) Der ligger ikke information om en cd's titler eller artist på selve cd'en. De hentes fra en online database.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Han spørger jo ikke om hjælp til at bryde nogen kopisikring - udelukkende om hvorfor at hans sangtitler ikke passer med hans CD. Det behøver man ikke engang at skulle rippe for at komme ud for :roller:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Herrman -> Siden Winamp kan få den helt rigtige data må det kunne lade sig gøre med et eller andet godt lossless program ? Jeg har prøvet alle kilder der var tilgængelige, men intet ændrer sig. Det er Gasolin's Block Box jeg skal til at rippe og det er mange sange man skal "døbe":(

  • Hvilket "andet" program bruger du til denne ripning? Winamp kan jo opgraderes til at rippe stort set alting i lossless/højkvalitetsformat.


    Kan ikke lige se hvad Winamp henter sine CD data fra, da jeg ikke selv bruger CD'er (og har slettet pluginet), men du kan jo kigge i options og se hvad den bruger og så google et ripperprogram der bruger samme db? :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |