Computer crasher ved load

  • Hej


    eftersom jeg er den yngste på kontoret hvor jeg arbejder, er jeg automatisk PC-ekspert. Der er lidt problemer med den ene computer. Vi arbejder meget med tunge pdf-filer, og den ene computer bukker under når man forsøger at åbne dokumenter over 1 MB.


    Det er ældre maskiner vi bruger, den der ikke kan klare presset er en Celeron 330 fra engang i 2005-6. Jeg har set at den ryger op på 100 % load når man åbner et dokument, og hvis den bliver der i mere end et par sekunder, genstarter systemet.


    Mit forslag er en ustabil PSU. Der har også været snak om BIOS, men det burde vel ikke give problemer lige pludselig? Jeg har forsøgt at åbne dokumenterne i Adobe Reader og Internet Explorer med samme resultet.


    Er der nogen der har et andet forslag end at prøve at skifte PSU?


    Og jeg beklager at det er skrevet så rodet - jeg er helt vildt træt og har fødselsdag :S

  • det med strømforsyning er god ide skift den
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5013541
    det sker når psu er at dens ydeevne er foringet
    det kan også være du rense cpu køler samt ligge et nyt lag kølepasta på cpu
    samt du skal skiftet cmos batteriet køb et nyt check type for den pc
    moderne motherboard har cmos batteri der hedder cr 2032

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • En sådan maskine ville jeg ikke ofre 5 kroner på, og også kun meget begrænset arbejdstid. Skift den!
    Har selv lige smidt 4 på genbrugspladsen af væsentligt bedre beskaffenhed....


    /ask

  • :goodpost:



    Kan også være et varme problem. + at gamle CPUer bliver trætte med tiden og nogle gange skal have en smule mere Vcore for at holde sig friske og i live....

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • Der er desværre ikke den store interesse for opdatering af maskinparken på kontoret, så vi må klare os med det vi har til rådighed.


    Jeg har installeret SpeedFan, og temperaturen holder sig omkring 35-40 grader, så det burde ikke være problemet. Jeg prøver med en ny PSU i første omgang :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gabman
    Der er desværre ikke den store interesse for opdatering af maskinparken på kontoret, så vi må klare os med det vi har til rådighed.


    Jeg har installeret SpeedFan, og temperaturen holder sig omkring 35-40 grader, så det burde ikke være problemet. Jeg prøver med en ny PSU i første omgang :)


    Hvornår er maskinen sidst blevet formateret?

    1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
    1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
    2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
    1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
    1x Corsair TX V2 850W PSU