HDD spørgsmål :)

  • Hey folkens :)


    Nu har jeg hørt en masse om SSD's og om hvor gode de er osv osv osv :P
    Såå har teknisk set besluttet mig for, at jeg skal have en ;) På min SSD (120 gb) skal der være windows 7 og ca. de 3 spil jeg spiller mest for tiden (skiftes ud som der kommer nye)


    Men, som alle nok ved så får man ikke særlig meget plads for sine penge, så skal også have en lagerdisk ved siden af, til tilfældige spil, film, musik og whatever :p


    Gider dog ikke bruge alt for mange penge på det. Mit spørgsmål går egentlig på: Hvor meget har buffer størrelsen at sige? altså en 16 mb vs en 32 mb vs en 64 mb - hvor stor er forskellen og hvad betyder buffer i hdd sammenhæng egentlig? Anyone? :)

  • buffer er hvor meget data den gør klar til at læse med det samme...dvs de mest brugte filer....præcis hvor meget det har at sige hvis man har os installeret på det ved jeg ikke, da en ssd læser meget hurtigt alligevel..om det er ocz, corsair ibm eller kingston der har de bedste ssd lige nu, ved jeg ikke, men det er der nok andre der har en mening om herinde :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.