Ekstern HDD Hjælp til valg

  • Står over for at skulle have en ny ekstern HDD, så går mit spørgsmål på om der er stor forskel på dem, og hvad der er det bedste køb til prisen?
    Er det bedre at/billigere at købe en 2TB HDD eller købe 2*1TB?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sajo
    Står over for at skulle have en ny ekstern HDD, så går mit spørgsmål på om der er stor forskel på dem, og hvad der er det bedste køb til prisen?
    Er det bedre at/billigere at købe en 2TB HDD eller købe 2*1TB?


    Det er billigere at købe én 2 TB HDD end 2 x 1 TB, men hvis jeg var dig ville jeg hellere finde f.eks 4 x 500 GB HDD, af hensyn til sikkerheden. Jeg har selv haft en 1 TB ekstern HDD til div. back-up og arkiv. Skønt med plads til det meste på kun én HDD, indtil den gik i udu. Så finder man ud af, hvor meget man mister på en gang. Derfor bruger jeg nu mindre HDD til mine "sager" for hvis en HDD går til, mister du ikke alt på en gang. Du kan evt. prøve at finde nogle let brugte eller som jeg har gjort. Købte 3 x 500 GB nye af en privat der hellere ville have nogle større. 250 kr. pr. stk.
    Jeg sværger til Western Digital HDD. Syntes altid de kører stabilt. Den 1 TB der gik i UDU, var en Seagate.