Amerikansk IP ulovligt?

  • Jeg har set, at man kan købe en amerikansk IP på https://overplay.net/. Men nu tænker jeg på, om det er ulovligt. PCWorld har godtnok skrevet om, hvordan man gør. Jeg vil nemlig gerne se TheAnimeNetwork og Netflix, men bliver blokeret pga. min danske IP.

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Jeg ved ikke om det ligefrem er ulovligt, men du bryder højst sandsynlig Netflix/andre services aftaler ved at "snyde" dig til en amerikansk "addresse", og derved kan de annulere din konto "lovligt" uden at du har noget at skulle sige. :ph34r:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • nej det er ikke ulovligt, men som regel i følge de services TOS (Terms of services) så forbeholder de sig retten til at afbryde dig hvis de opdager det.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Tak for svar :D
    Nogen der ved om der findes alternativer til overplay.net, hvor det koster mindre eller er gratis at få amerikansk IP?

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThomasB84
    Tak for svar :D
    Nogen der ved om der findes alternativer til overplay.net, hvor det koster mindre eller er gratis at få amerikansk IP?


    hmm... diverse proxier?... men de plejer gerne være banned

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Proxier er ikke altid nok. Du skal nok helt op i en VPN

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Problemet er bare at de fleste proxier ikke gemmer kilden godt nok til at de fleste sider faktisk tænker "ahh...en amerikaner". Eller det har ihvertfald været min erfaring hver eneste gang at jeg har prøvet at lege amerikaner på nettet. :(

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Problemet er bare at de fleste proxier ikke gemmer kilden godt nok til at de fleste sider faktisk tænker "ahh...en amerikaner". Eller det har ihvertfald været min erfaring hver eneste gang at jeg har prøvet at lege amerikaner på nettet. :(


    Kommer helt an på typen af proxien: http://en.wikipedia.org/wiki/Proxy_server#Types_of_proxy


    En rigtig annonym proxy skjuler dig fuldstændig.