Kalder vandkølingseksperterne - 3x360 radiator

  • Jeg har i længe gerne ville have vandkøling, alene af den grund, at jeg ønsker et meget lydsvagt system.
    Jeg synes jeg selv jeg har gjort meget for at opnå dette, men jeg er sikker på man kan gøre det bedre med noget vand.


    Jeg er godt klar over, at vand ikke køler bedre end luft, det flytter bare varmen bedre, og hvis man fx har en 1x120mm, så køler den kun ligeså godt som fx en luftkøler - måske endda dårligere.


    Det jeg så tænker er, at man skal op i en størrelse, som er direkte åndsvag, og her er jeg så faldet over denne: http://www.coolerkit.dk/phobya_xtreme_nova_1080-p-1657.html


    Jeg ønsker enten at køre 100% passiv eller i hvert fald med nogle Noctua S12B ULN (500RPM), altså så lydsvagt som det faktisk kan blive. Jeg har læst at denne radiator er optimeret til til langsomme blæsere - også altså ikke nogle som laver et kraftigt tryk (og larmer).


    Jeg kender ikke det store til vandkøling, men har prøvet at sætte mig ind i det, igennem de sidste 2 år og er godt klar over at der skal nogle gryn til, for at det giver noget.


    Radiatoren er self så stor, at den ikke kan være i kabinettet, men jeg regner med at den kunne stå ved siden af kabinettet - ligesom en varmeradiator (som opvarmer rummet). Men så stor en radiator dræber jo nævnt vandcirkulationen, så jeg er godt klar over, at der skal en rimelig kraftig pumpe til, for at den kan klare det.


    Jeg havde selv regnet med noget a la dette setup:


    Radiator - http://www.coolerkit.dk/phobya_xtreme_nova_1080-p-1657.html
    CPU-køleblok - http://www.coolerkit.dk/ek___s…__easy_mount_-p-1357.html
    GPU-køleblok - http://www.coolerkit.dk/ek___fc5970___acetal-p-1359.html


    Men jeg er MEGET i tvivl om pumpen. For systemet jeg prøver at lave, skal være lydløst, men findes der overhovedet nogle pumper, som larmer mindre, eller ligeså lidt som Noctuas S12B ULN? Lige nu kører jeg med et system der har 3 Noctua P12 blæsere på mindste hastighed (900 RPM), men det larmer simpelthen for meget til min smag - så nu er jeg efter det ekstreme.


    Min erfaring siger at Lacing D5 (Swiftech MCP655) eller Laing DDC er hvad man skal gå efter, men igen - jeg ønsker totalt stilhed, men stadig god nok løftehøjde (tryk) til at kunne klare den store radiator, men er det muligt?


    Desuden synes jeg altid der er forskellige meninger om rør tykkelsen - har det noget at sige? Og hvilke fittings er gode at bruge? Studser, hvor man trykker den ned over og spænder med spændebånd, eller skal man tage push-on? måske noget andet.


    Er det bedre med et dobbelt loop, så grafikken køre for sig selv?


    Ja, jeg har MANGE spørgsmål og håber en vandkølings perfektionist/ekspert, kan hjælpe mig her. Jeg er nemlig i tvivl om det overhovedet kan lade sig gøre det jeg vil, eller om jeg bare kommer tilbage til samme lydniveau og har brugt mange tusinde på at opnå dette - uden at det vil lykkes.


    /Dennis :rules:

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

    Rettet en gang, sidst af gaming-king ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af rasm401i
    ellers skulle du måske tænke på at købe 2*240mm? så skal der da ikke bruges så meget power fra pumpen.


    Jamen er det nok? hvis jeg skal køre passivt, eller i hvert fald tæt på?

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • ellers skulle du ud i at lave et t med med en pumpe og en radiator til hver vej, og så får dem til at mødes i et t igen? (såden at vandet kommer langsomt gennem radiatoren og hurtigt gennem blokken) men jeg ved ikke om de kan trække det ...


    om det er nok?, hvad cpu har du ? og skal du oc den? hvad med dit 5970 skal det oc?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af rasm401i
    ellers skulle du ud i at lave et t med med en pumpe og en radiator til hver vej, og så får dem til at mødes i et t igen? (såden at vandet kommer langsomt gennem radiatoren og hurtigt gennem blokken) men jeg ved ikke om de kan trække det ...


    om det er nok?, hvad cpu har du ? og skal du oc den? hvad med dit 5970 skal det oc?


    Altså lige nu sidder jeg med en Q9550, men den skal skiftes til en i7 2600K eller en i7-3820 (LGA 2011), når de kommer.


    og der skal måske OC'es lidt, men det handler primært om at få systemet lydløst - men kan jeg OC så vil jeg da gerne have muligheden (om det så kræver 9x Noctua S12B ULN).


    grafikkortet er lidt det samme - kan det, vil jeg gerne OC, men her er det nok mindre vigtigt end ved CPU'en. (Det er primært en workstation jeg laver).

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Hvis du gerne vil undgå at det bliver kompliceret, så ville jeg vælge at gøre det hele i et enkelt loop. CPU->NB->GFX... Min erfaring fra da jeg havde vandkøling var at CPU skal have den laveste temperatur, så nordbro og grafikkortet kan tåle absolut den højeste temperatur og stadig være stabil.


    Den radiator du linker til vil, som hovedregel, ikke kunne køre passivt. Den er simpelthen designet til at der skal noget airflow hen over lamellerne. Den kan sikkert godt køre passivt i et stykke tid, men du vil næsten med garanti akkumulere varme i systemet.


    Hvis du vil køre 100% passivt skal du over i en radiator hvor konvektionen og strålevarmen kan komme væk. Jeg overvejede selv noget ala det her på et tidspunkt: http://www.webshop-innovatek.d…toren/Passive-Radiatoren/ eller http://www.alphacool.com/index…67_Passive-Radiators.html


    Hvad angår pumpen, så sørg for at afkoble den fra kabinettet. Først og fremmest kan du sætte den på noget lyddæmpende gummi eller hænge den op i nogle elastikker. Du kan også overveje at "pakke den ind"/bygge en lille kasse af lyddæmpende materiale som pumpen kan stå i.


    Jeg syntes ikke at have hørt at Laing DCC pumperne skulle larme, men det er jo en smagssag :$ Hvis den er variabel, så kan man jo løse det meget nemt med en kontroller af en art.


    Jeg har selv en bigNG: http://www.t-balancer.com/english/produkt_tban_bigng.htm
    Den kan tilsluttes temp-sensorer, flow-sensorer, blæserer og pumper. Det er efterhånden ved at være en gammel sag, og jeg ved ikke om de kan fåes længere. Men der må kunne findes noget tilsvarende på markedet. Men så kan du lade denne kontroller styre dine blæsere og pumpe alt efter temperatur og flow.


    Jeg går ud fra at du stadig vil have nogle blæsere i dit kabinet til at suge luft ud - for at skabe bare en smule airflow for at køle HDD, RAM, MOSFET, + div. Hvis du alligevel har en 120mm siddende i bag / i toppen af kabinettet til at suge luft ud, kan du lige så godt sætte en 120mm radiator på denne, så du får udnyttet den "larm" der er til noget køling. Det er nok ikke den mest kønne løsning og det kan godt blive lidt bøvlet med slanger på kryds og tværs.

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

    Rettet 2 gange, sidst af Aka_-J- ().

  • Dengang jeg legede i vand, havde jeg lidt samme tanker som dig. Jeg havde også håbet på, at en 9 x 120 mm radiator kunne køle mit system passivt - men det var ikke tilfældet (jeg havde dengang en E6600 og et 8800GTX, NB blev ikke vandkølet).


    1) Radiator - som nævnt tidligere, så kunne en anden radiatorkonstruktion være en mulighed - selvom jeg tvivler på, at de er kraftige nok. En anden mulighed er at tilkoble en almindelig radiator - det har jeg set gjort med succes, for selvom konstruktionen ikke er super optimal, så har den simpelthen så stor overflade, at det fungerer.


    2) Pumpe - En Laing DC vil jeg mene er et super godt valg. Såfremt den er ophængt (og ja, det er MEGET vigtigt) samt indstillet på minimum, vil jeg mene, at den er meget støjsvag.


    3) Slanger - Det er lidt en religion, men så vidt jeg er orienteret handler det mest om, hvad du har plads til/lyst til; der skulle ikke være enorm forskel i ydelsen, så jeg ville nok bare tage nogle 10 mm ID (eller 12 mm, hvis det skal være lidt show-off :P). Sørg dog for noget at en OK kvalitet, ellers kan de være svære at bøje, uden de "knækker".


    4) Studse - Igen er det lidt af en religionskrig med forskellige push-typer og selvfølgelig den gode gamle. Jeg har det sådan, at når det kommer til vand og HW, så vil jeg gerne have helt styr over det hele - og det syntes jeg, at man har bedst med spændebånd. Men igen er det en smagssag :)


    5) Opsætning - Vandkøling er - som du antyder - en dyr løsning. Hvis man lægger tid og penge i det, kan man godt opnå nogle gode resultater (vil jeg mene). Også bedre end ved luft. Jeg vil dog mene, at for LANGT de flestes vedkommende vil et dobbelt loop være overkill. Så længe du husker, at lave CPU -> NB -> GPU, så vil jeg absolut ikke mene, at et dobbelt loop vil være besværet - og pengene - værd. Med mindre du har varmeproblemer med NB, vil jeg dog også gerne kaste køling af denne op til diskussion; hvis den kører den passivt nu uden problemer, vil den blot koste unødige penge og unødig opvarmning af vandet.

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Jeg har læst begge jeres indlæg, og er glade for i gider bruge tid på hjælpe mig! :clap: :rules:


    Men angående den radiator. Jeg har valgt den specifikt, netop fordi de selv skriver, at den kan køre passivt (og ja, det kommer selvfølgelig på systemet). Men kunne godt tænke mig, at den måske kørte passivt, men at der var påmonteret måske 2-5 Noctua S12B ULN blæsere, som ville gå i gang, hvis man oversteg en bestemt temperatur (fx ved spil), men at den så forsat køre passivt, når man ikke belaster systemet (måske). Ville heller ikke have noget imod at have blæsere kørende - bare de køre f**ker langsomt! :crazyeyes: HADER STØJ! :finger:


    Men det store spørgsmål er vel næsten.. Kan en Laing DDC (eller D5), klare at køre på minimum styrke og samtidig trække det store læs fra den kæmpe radiator?


    De helt store rør (12mm) vil jeg gerne holde mig fra, da det ikke handler om show-off - det er udelukkende støj jeg kæmper med :razz:


    Altså vil også helst holde det i et single loop, da det er noget mere simpelt, men hvis vandet når blive kølet ned til ambient halvvejs gennem radiatoren (altså at man kan hive mere køling(ydelse) ud af den), så vil et dobbelt loop jo være bedre, da man så vil få en mindre temperatur - samlet set. (selvom det jo selvfølgelig stadig er samme mængde energi man fjerner fra systemet).


    Jeg regner ikke med at køle nordbroen/chipsættet, da jeg ikke mener at den bliver så varm på P67/Z68. Men på X79 er det nok noget andet, og der vil jeg måske overveje det. Men jeg regner jo stadig med at have to blæsere i kabinettet (500 RPM), for at have en smule cirkulation omkring alle komponenter, så det ikke brænder helt sammen :T


    Jeg havde selv regnet med noget T-balancer eller måske en Scythe Kaze Server den kan nemlig også tænde for blæserne når det hele bliver for varmt, men den skruer ligeså stille op, og giver ikke bare maks. gas når temperaturen bare kikker over x-grader. Og den kan stadig styres manuelt, hvis man skulle få lyst til at overclocke i en weekend :T (men det skal self køre automatisk i hverdagen).

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Hvis bare du sørger for at hænge din pumpe op, hører du den ikke.
    Har en DDC 18W ophængt i de her: Link, og den er lydløs :D


    Mht blæsere, er du selv på rette spor.
    Tag et par Nochtua, sæt dem til at suge stille og roligt gennem radiatoren ved 600rpm, og så hører du dem ikke.
    Du kan evt sætte en Aquaero eller lign til at styre dem ;)

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


  • Det stod også i sin tid, at MoraCore 2 (den radiator, jeg havde) kunne køre passivt - og den kan den også, hvis du har en lille CPU og du ikke køler GFX...


    .. men med en større CPU og et highend GFX, så tror jeg ikke på, at det går. Men løsningen med et begrænset antal blæsere, der starter ved en bestemt temperatur, tror jeg er god. Istedet for at anskaffe en FAN-styring, kunne du også bare tilslutte blæserne til CPU-stikket på MB; de fleste nyere MB kan selv finde ud af først at starte, når CPU når over en bestemt temperatur (billigere og mere simpelt).


    Pumpen er jeg næsten sikker på kan trække det - formentlig også med NB i loopet; men det er jo altid et spørgsmål om ydelse. Fra min. til max. på pumpen vandt jeg ikke mere end et par grader - så det tydede på, at der var flow nok.


    Og 12 mm er lidt overdrevet ja, så 10 mm burde være fint - eller 8, hvis du gerne vil (her skulle du dog miste lidt ydelse, om end ikke meget).


    Og det var så lidt - spørg endeligt, hvis der er mere; det er jo det, vi er her for :drink:


    :rules:

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • :goodpost:


    Lige et review af Cape Cora:
    http://www.itrends.dk/35348/


    Det er udelukkende CPU - det ser både lovende ud - også alligevel ikke. Ved hjælp af http://extreme.outervision.com/tools.jsp fåes hans TDP til ca. 160W.


    Så der er et stykke fra I7-2600k 95W og et lille loft fra I7-3820 137W. Så som man kan se, så vil det gå fint til CPU alene. Dog uden det store loft til OC.


    Du må jo bare ud og ha' 2 eller 3 af de Cape Cora :boxing: Så ved du også hvad du skal bruge opsparingen på :finger:


    Eller en Cape Cora til passiv også have en radiator med blæsere, som kun tænder temperaturen når et threshold.

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ciric
    Hvis bare du sørger for at hænge din pumpe op, hører du den ikke.
    Har en DDC 18W ophængt i de her: Link, og den er lydløs :D


    Mht blæsere, er du selv på rette spor.
    Tag et par Nochtua, sæt dem til at suge stille og roligt gennem radiatoren ved 600rpm, og så hører du dem ikke.
    Du kan evt sætte en Aquaero eller lign til at styre dem ;)


    Jep det lyder godt. Jeg har selv god erfaring med Noctua og mener ikke der findes noget der lige umiddelbart er bedre - når det kommer til støjen. Havde os tænkt på en Aquaero, men gik væk fra det, da jeg synes den var lidt dyr. Men den kan dælme alt hvad man kunne ønske sig. Men vil helt sikkert hænge den pumpe op på en eller anden måde. Bare den ikke står og brummer.



    Jeg skal nok blive ved med at spørge.. Bare rolig! :T Men vil bare være sikker på pumpen også kan trække det selvom den bliver skruet ned. Og ja, havde også selv tænkt på 8 eller 10mm rør, men det bliver nok 10mm så. Har hørt flere sige at Tygon R er hvad man skal købe hvis det skal være 100% i orden, men er det tilfældet? Altså jeg vil gerne punge ud efter det, hvis det er det man skal købe, men vil jo ligeså godt spare hvis det ikke giver nogen forskel.



    Det jeg bare ikke kan lide på den Cape Cora er, at man ikke kan montere blæsere, og det er jeg helt sikker på bliver en nødvendighed, for en 5970 frigiver altså en del energi.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Tygon R er helt sublimt - men med mindre du skal lave meget skarpe knæk, syntes jeg ikke det er pengene værd; ClearFlex gør det langt bedre til prisen. Og hvis du er lidt i tvivl med pumpen, så nup noget 10 mm (altså ID) slange; så burde du være på den sikre side.

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet en gang, sidst af Dare_Devil ().

  • Jep okay.


    Skal man tage den kraftige pumpe fra Laing (1plus) eller Laing 1T? Og er der nogle toppe som er bedre end andre? Er det overhovedet nødvendigt med andre toppe?

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • har du brug for at kunne flytte din computer?


    Hvis ikke så se om du kan skaffe dig en form for stor led industri radiator fra noget køleanlæg og så dæmp pumpen ved og gemme den i en kasse af noget lyddæmpende.


    Så bliver det så godt som lydløst, det som kommer til at larme vil nok være dine harddiske.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    har du brug for at kunne flytte din computer?


    Hvis ikke så se om du kan skaffe dig en form for stor led industri radiator fra noget køleanlæg og så dæmp pumpen ved og gemme den i en kasse af noget lyddæmpende.


    Så bliver det så godt som lydløst, det som kommer til at larme vil nok være dine harddiske.


    Ja, den SKAL kunne flyttes. Ikke på ugentligt basis, men en gang i mellem skal man jo have den flyttet rundt til et andet sted. Så det er en nødvendighed.


    Jeg er bare i tvivl med hele det her projekt. For Jeg er lidt bange for, at selv om jeg installere de blæsere på den radiator, så er jeg bange for at, i det de bliver installeret ude i rummet - i stedet for inde i kabinettet - så vil de larme mere, for der er jo ikke noget til at dæmpe lyden fra dem.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • men hva er det som larmer i dit system? dit grafikkort eller hva?


    Da jeg kørte med TRUE i mit system med 2 x sychte 800rpm var det mine harddiske som larmede mere end blæserne i hvert fald :S

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Jamen det larmer heller ikke. Men det udsender jo støj. og jeg HADER støj. Selv mine Noctua P12'ere med U.L.N.A adaptere på, støjer for meget i forhold til hvad jeg forventer.


    Jeg har været så heldig og lege med et 100% passivt system for et par måneder siden, og det var helt uvirkeligt at starte en computer, uden der tilsvarende kom noget lyd. Men det var på samme måde mega dejligt at slippe for støjen!


    Men ja, mit grafikkort er lige nu det der larmer mest i mit system, men selv hvis jeg sætter en finger på den blæser, så er jeg stadig ikke tilfreds med støjniveauet.


    Men jeg tror bare aldrig jeg bliver tilfreds før det er 100% - desværre. Og derfor er jeg også bange for, at med sådan et projekt her, så vil jeg bare skyde mig selv i den økonomiske fod og være tilbage ved startpunktet.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • prøv og undervolt dit system så meget du kan uden det bliver ustabilt og så dæmp dine harddiske, evt lidt lydabsoberende materiale ind i kabinettet og nogle resonans dæmpende fødder på kabinettet, det kan gøre uden og smide den store formue vil jeg mene.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    prøv og undervolt dit system så meget du kan uden det bliver ustabilt og så dæmp dine harddiske, evt lidt lydabsoberende materiale ind i kabinettet og nogle resonans dæmpende fødder på kabinettet, det kan gøre uden og smide den store formue vil jeg mene.


    Altså P182 er jo allerede dæmpet på mange måder. Men jeg er jo heller ikke interesseret i at miste ydelse. Det er jo en workstation som fx rendere video - og derved kræver kræft. Det er også en gaming maskine, selvom det er sjældent jeg fyre op under et spil. Men vil fx gerne køre BF3.


    Ja det er jo lidt den evige kamp mellem ydelse og støjniveau. :boxed: :T


    Men hele ideen med dette her, er at en overflade som er så stor som 9x120mm jo kan komme af med langt mere varme en den lille overflade som er på min TRUE (CPU køler) og mit grafikkortkøler. og så i stedet for at køre 900RPM, så kunne man sænke hastigheden yderligere.. (og måske komme så langt ned, at det menneskelige øre ikke kan høre det).

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650