Forlslag og respons på ny pc

  • Hej.


    Jeg har fundet den her computer som opfylder mine krav til en gaming pc nogenlunde, da jeg har fået forståelse for at den kan klare BF3 på middel grafik, hvis ikke højere ;)


    - http://www.komplett.dk/k/ci.aspx?sku=10466


    Jeg undrer mig over om 600w strømforsyning er rigeligt eller bare "lige nok".


    Desuden virker det lidt mystisk at der er et Antec 300 kabinet i pakken, da den har blæsere i toppen og bagenden af pc'en. Bevirker dette ikke bare at luften kun cirkulerer rundt deroppe i hjørnet?


    Se her: http://www.antec.com/demo/ThreeHundred/


    Jeg kan vælge frit mellem følgende grafikkort, men hvad er forskellen og hvad er bedst?
    - MSI GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX PCI-Express 2.0,"Twin Frozr II", GDDR5, 2xDVI, native-miniHDMI, CUDA, 256bit
    - MSI GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, "HAWK", GDDR5, 2xDVI, native-miniHDMI, 950MHz


    Kommenter gerne på pc'en generelt :)

    MSI Z87-G43 GAMING (MS7816) NVIDIA GeForce GTX 760
    Intel Core i5-4670k (3,4 GHz) 8 GB RAM
    Samsung SSD 840 EVO 250 GB Samsung SpinPoint F1 Desktop 750GB 32MB 7200 RPM

    Rettet en gang, sidst af lga1993 ().


  • Fint valg, 600W er måske lidt under nok til at have to 560Ti kort, men kommer selvfølgelig an på mærket.


    Det er da ikke mystisk? :)
    Begge får luften ud, det er også normalt at dem i bunden og foran trækker luft ind, mens dem i toppen og bag er ud, pga. varmt luft stiger og koldt luft falder.


    Den største forskel i udseende på de to er køleren, sammenlignet her:
    Twin Frozr II
    HAWK


    Men de er faktisk to forskellige kort, HAWK har højere fabriks clock, men køleren larmer vidst også mere.
    En på OCN skriver også at HAWK har bedre muligheder for overclock og højere volt - http://www.octeamdenmark.com/f…-hawk-vand.html#post64287.


    /edit
    Og lige ud fra det du skrev om de to kort, så har HAWK CUDA, hvilket hjælper hvis man laver video renders.

  • Jeg har den udgave med den lidt mindre køleplade overflade (Den med den mørkere finish på billederne), og jeg har absolut ingen varmeproblemer. Hvis du vil have to af sådan en fætter i ville jeg dog nok opgradere til en 650/750W strømforsyning, og evt. skifte kabinet. Det lyder lidt varmt. :))

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg vil kun have 2 grafikkort og kan jeg se at jeg læste lidt forkert. Det koster 775 ekstra kr. at få Hawk modellen så det vil jeg ikke ;) Ellers tak.


    Mht kabinettet og blæserne...

    Quote

    Det er da ikke mystisk? Begge får luften ud, det er også normalt at dem i bunden og foran trækker luft ind, mens dem i toppen og bag er ud, pga. varmt luft stiger og koldt luft falder.


    På kompletts hjemmeside står der at der kun sidder to blæsere i kabinettet og de er kun i "hjørnet". Mener du så at de to blæsere er så kraftige at de suger luften igennem fronten (håber der er hul der så) og ud?

    MSI Z87-G43 GAMING (MS7816) NVIDIA GeForce GTX 760
    Intel Core i5-4670k (3,4 GHz) 8 GB RAM
    Samsung SSD 840 EVO 250 GB Samsung SpinPoint F1 Desktop 750GB 32MB 7200 RPM

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af lga1993
    Jeg vil kun have 2 grafikkort og kan jeg se at jeg læste lidt forkert. Det koster 775 ekstra kr. at få Hawk modellen så det vil jeg ikke ;) Ellers tak.


    Mht kabinettet og blæserne...


    På kompletts hjemmeside står der at der kun sidder to blæsere i kabinettet og de er kun i "hjørnet". Mener du så at de to blæsere er så kraftige at de suger luften igennem fronten (håber der er hul der så) og ud?


    Der er plads til 2x120mm foran og 1x120mm i siden, og ja de bliver jo nødt til at få det fra et eller andet sted :P
    Det er faktisk også smart at de gør det på den måde, de hiver lige så stille luft ind fra foran og siden, så der kommer minimalt støv ind, men samtidig får de den varme luft ud, der i forvejen alligevel stiger op til dem :)


    Ellers er det jo bare at investere i nogle ekstra, de koster ikke det store, men vil nok heller ikke påvirke dine temperaturer ret meget meget.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Jeg har den udgave med den lidt mindre køleplade overflade (Den med den mørkere finish på billederne), og jeg har absolut ingen varmeproblemer. Hvis du vil have to af sådan en fætter i ville jeg dog nok opgradere til en 650/750W strømforsyning, og evt. skifte kabinet. Det lyder lidt varmt. :))


    Ja han skal nok have en stærkere PSU hvis han skal have SLI, mindst 650W hvis det er en 80+ vil jeg da sige.
    Tror dog ikke at Antec 300 er et dårligt kabinet mht. køling, det kræver bare 3 120mm mere.


    Et lille tip hvis du køber den:
    Hvis det var mig vil jeg skære det mesh der sidder under fronten ud, det gør egentlig kun så at du ikke stikker fingerne i blæserene, men det er jo alligevel umuligt at gøre hvis at fronten sidder på :)
    Det vil nok hjælpe en smule på airflow og støj, her er et billede af forenden af et Antec 300 uden fronten - http://images.anandtech.com/galleries/36/b08.jpg.