Ny gaming pc!

  • Hej allesammen!


    Som de fleste nok ved er Skyrim, BF3, Diablo 3, og Guild Wars 2 på vej!


    Derfor skal jeg have mig en ordentlig stationær der kan trække det, og køre med høj FPS :)


    Jeg har kigget meget på denne her!:


    http://www.sharkgaming.dk/mightysharkbulldozer.html


    Jeg synes ikke prisen er særlig slem i forhold til hvad der er proppet i den ;)


    Det jeg ville høre jer om var, om i ved om denne pc kan klare spillene på højeste grafik uden problemer? Eller kan jeg spare penge ved at samle selv? Det skal lige siges at jeg overhovedet ingen forstand har på at samle selv xD


    - Alex

  • Synes den ser rigtig lækker ud. Det eneste er måske at man kunne vælge andre gfx og evt. en SSD, hvis det var noget.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote


    AMD's nye 8kernet Bulldozer er faktisk ik så hurtig i forhold til Intel's i7-2600k kan man læse i de nyeste tests.


    Der står da "Forventes at være en anelse stærkere end Intels i7-2600!" Men er det bare noget bullshit de fyrer af?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kasilopana
    SSD? xD - Er virkelig dum når det kommer til computere :D


    Det giver hurtigere load tid i spil, starttid af Windows og andre programmer, men det giver dig ikke ekstra FPS i spil.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af kasilopana


    Der står da "Forventes at være en anelse stærkere end Intels i7-2600!" Men er det bare noget bullshit de fyrer af?


    De nye Bulldozer var der sat rigtig høje forventninger til, men folk har nu fundet ud af at de faktisk ikke kan så meget som AMD lige havde fået dem til at tro.


    /edit
    Tag et kig på den her - http://topdata.dk/product.asp?product=7826, den har også 560 SLI, dog med en lidt svagere CPU men med SSD.
    Den her er også okay - http://www.komplett.dk/k/ci.aspx?sku=10468, og har 560Ti SLI som er lidt bedre en de normale 560.

  • Jeg lavede for sjovs skyld et i7-2600K build, med et z68 og ellers nogenlunde samme komponenter.
    Koster omkring de 8400 kr.


    Som de andre er inde på er bulldozer ikke så fantastisk igen, så jeg ville i stedet kigge på et intel baseret system.
    I stedet ville jeg nok også tage en i5-2500K og så 1 hurtigt kort i stedet for 2 lidt sløve kort.


    Så kan man jo eventuelt bruge besparelsen på processoren til en SSD til OS.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Jeg lavede for sjovs skyld et i7-2600K build, med et z68 og ellers nogenlunde samme komponenter.
    Koster omkring de 8400 kr.


    Som de andre er inde på er bulldozer ikke så fantastisk igen, så jeg ville i stedet kigge på et intel baseret system.
    I stedet ville jeg nok også tage en i5-2500K og så 1 hurtigt kort i stedet for 2 lidt sløve kort.


    Så kan man jo eventuelt bruge besparelsen på processoren til en SSD til OS.


    Denne her er næsten magen til Bulldozeren bortset fra den køre med Intel i7 istedet:
    http://www.sharkgaming.dk/msharkintel.html
    Den har så også 560 GTX SLI ..


    Så 1 bedre gfx er bedre end 2 ikke så gode eller :O - Hvis vi nu snakker 570 GTX?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kasilopana
    Så 1 bedre gfx er bedre end 2 ikke så gode eller :O - Hvis vi nu snakker 570 GTX?


    Det kommer an på flere ting. Men generelt til benchmark så er SLI eller Crossfire ofte bedre (fx er to 6850 bedre end et 6970) Men nogle spil er ikke så kompatible med to chips, dog er det bedre og er øjensynligt medtaget i BF3

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kasilopana
    Denne her er næsten magen til Bulldozeren bortset fra den køre med Intel i7 istedet:
    http://www.sharkgaming.dk/msharkintel.html
    Den har så også 560 GTX SLI ..


    Så 1 bedre gfx er bedre end 2 ikke så gode eller :O - Hvis vi nu snakker 570 GTX?


    Som udgangspunkt er det ikke hurtigere uden SLI (iflg de her charts: [URL=http://www.tomshardware.com/charts/2011-gaming-graphics-charts/Gamer-Index,2673.html]LINK[/URL]).


    Det skulle måske have været mere klart, men det er min personlige holdning at SLI/CF er unødvendigt, når man ofte kan få enkelt kort der performer rigtigt godt uden alt bøvlet som SLI/CF kan medføre.


    I din situation, hvis du kan leve med et større strømforbrug og du bare vil have max. performance for pengene, så kan det godt være at SLI er en god ide (men måske bør du alligevel overveje at bruge bedre grafikkort).


    Jeg vil i øvrigt sige at du måske skulle kigge på at samle computeren selv, sharkgaming bruger ikke "K" udgaven af den CPU, som kan overclockes.
    OCing kan for de intel processorer give ekstra ydelse uden at skulle betale mere af den grund.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • hej den pc du har fundet er ganske udmærket til pengende og shark er god til service! og hvis din viden ikke rækker så langt skal vi heller ikke proppe dig med foreslag det er en ganske god pc som helt sikkert kan konkurrere med en i7 2700 :)


    og du vil kunne trække spil de næste 2-3 år let på high settings. Hvis du har pengende og ikke rigtig er ude efter at spare penge så vil jeg sige go for it.


    Men hvis du godt kan spendere de 9000 kan du godt spare lidt penge men det er ikke det store da den shark der er meget konkurrence dygtig. og så er det jo lidt blær at have den nye bulldozer cpu ;)(med 8 fucking kerner!)



    Men der er helt sikkert penge at spare hvis du er interesseret, så lyt til disse kloge mennesker :)


    Papis'out

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • men hvis du tager sharkgaming rigget så giv lige 200 ekstra for en opgraderet hovedkøler da det vil hjælpe meget for få penge :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Papis kender du den her knap?:
    [Blocked Image: http://www.tweak.dk/forum/images/editpost.gif]


    Og "opgraderet hovedkøler", din noob :$
    - kender ham IRL, hvis der er nogle der tror jeg er gået rage mode :razz:


    Hvis du tager en bedre CPU køler hjælper det selvfølgelig på dine CPU temps, men det vil ikke rigtig give noget ud over det og en mere stille PC, afhængigt af køleren.

  • han skriver selv han ikke ved så meget om pc'er så derfor gør jeg det alment tale venligt så han kan forstå det! ;) (desuden står der hovedkøler på hjemmesiden så han vidste hvad jeg snakkede om!)
    og nej tænkte ikke lige på rediger ..


    undskyld hvis jeg får dig(kasilopana) til at lyde dum det er ikke min mening det skal jo helst være sådan at du kan være med når de store drenge snakker(her er ikke tale om mig da jeg bestemt er en af de dummere herinde)


    ses også af min tweaker rang ;)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

    Rettet en gang, sidst af emilpapis93 ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af X3N4T3
    Papis kender du den her knap?:
    [Blocked Image: http://www.tweak.dk/forum/images/editpost.gif]


    Og "opgraderet hovedkøler", din noob :$
    - kender ham IRL, hvis der er nogle der tror jeg er gået rage mode :razz:


    Hvis du tager en bedre CPU køler hjælper det selvfølgelig på dine CPU temps, men det vil ikke rigtig give noget ud over det og en mere stille PC, afhængigt af køleren.


    haha :))


    men bedre tempratur er da altid godt X3N4T3, har selv en Noctua NH-U12P SE1366 hvor jeg bruger begge NF-P12 blæser om flugte med til push and pull :crazyeyes: men den blir stadig rimelig varm ved 4378mhz som jeg køre til dagligt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af emilpapis93
    (desuden står der hovedkøler på hjemmesiden så han vidste hvad jeg snakkede om!)


    ses også af min tweaker rang ;)


    Hvaad, de kalder det faktisk for "Hovedkøler" :boxed:
    Og så behøver ens Tweak rank ikke afspejle hvor meget man ved om emnet.



    Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    men bedre tempratur er da altid godt X3N4T3, har selv en Noctua NH-U12P SE1366 hvor jeg bruger begge NF-P12 blæser om flugte med til push and pull :crazyeyes: men den blir stadig rimelig varm ved 4378mhz som jeg køre til dagligt.


    Selvfølgelig, men han skal jo vurdere om han vil give 195,- mere for det :)
    Hvis du overclocker dem mister du også garanti, det skrev jeg med deres live support om.
    De at de kunne bevise at man havde overclocket, selvom at man tager batteriet ud/resetter BIOS, da de arbejder sammen med nogle fra OCTeamDenmark, jeg tvivler dog stadig :rolleyes: