Ny gaming pc!

  • Hvis jeg skulle vælge mellem de to, så ved jeg faktisk ikke hvad jeg vil tage..


    Prisen er selvfølgelig den samme, men i7-2600 klarer sig bedre benchs/får flere FPS i spil indtil videre.
    FX-8150 bruger meget strøm i forhold til hvad den burde, men der er måske tale om en fejl i Windows "L1 Cache Bug" der både får den til at miste performance og trække mere strøm, men det er dog ikke helt sikkert.


    En anden forskel er selvfølgelig bundkortet, her vil jeg så tage Bulldozer computeren, da det er bedre til at overclocke.


    Til sidst vil jeg så også lige sige at Bulldozer jo har 8 fysiske kerner, mens i7 "kun" har 4, men har dog 8 tråde/HT.


    Du burde overveje den her: http://www.komplett.dk/k/ci.aspx?sku=10468, grunden til dette er [URL=http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-560-amp-edition-gtx-560-directcu-ii-top,2944.html]denne test[/URL] hvor du ser at 560 Ti er bedre end det normale 560.
    Komplett har også taget et grafikkort med samme køler som den fra Shark Gaming.
    Desuden har den også et Z68 bundkort, der er et nyere chipset der sagtens kan overclocke.


  • det er kun i7 som har HT i5 har ik, plus det er Intel Z68 chipset og ik Z58 ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    det er kun i7 som har HT i5 har ik, plus det er Intel Z68 chipset og ik Z58 ;)


    Ah ja, det er da også rigtigt, men det er jo også en 2600 :O
    Det andet er bare typo :)

  • Hey :)


    Jeg skrev til Sharkgaming her den anden dag, da jeg selv skal købe ny pc og fik følgende info at vide:


    For det første, så er det ikke blot GTX 560 der sidder i deres maskiner; det er MSI GTX 560 Ti - ved ikke hvorfor, de har valgt ikke at skrive det, men det var hvertfald den info jeg fik :)
    De påstod også, at deres bundkort kører x16 x16 på begge grafikkort, selv når 2 er installeret og køre SLI.


    Kontaktede dem lige igen angående CPU - det er blot en i7 2600 der sidder i; intet K. Deres begrundelse lå i, at de ikke ville have at kunderne OC'er på deres garanti, if you know what I mean.. :)

  • Jeg har forresten personligt besluttet mig for, at købe den 8K'er fra komplett - virker som, at man får mest for sine penge der :)


    Desuden synes jeg at Komplett har en god service, hvilket jo blot er et plus.