Gamer pc hjælp

  • mangler hjælp til at lave en komplet pc, det vil sige kabinet, PSU, bundkort, cpu, ram, HHD, GFX.
    Da der er ca 6k til at lave den for havde jeg regnet med at det skulle være en AMD cpu, da de er noget billigere end intel. men da jeg ingen vide rigtig har om AMD synes jeg det er svært. så jeg ved ikke om i kan komme med nogen forslag til det, kabinettet er faktisk lige meget hvordan det ser ud bare det virker :)

  • Med det budget kan det sagtens betale sig at købe intel i øjeblikket.. Ville til enhver tid tage en i5 2500k, da den er nem at overclocke og tilbyder høj ydelse til pengene. Her har du mit bud på en gamer maskine der kan sluge det meste: http://www.komplett.dk/k/shopl…8E-4BB4-ADA4-16C811A62844


    Jeg har valgt kun at tage 4gb ram da du ikke vil få brug for mere ved gaming nu. Du kan altid opgradere med ekstra 4gb. Rammene har heatspreader for få penge ekstra, og kører kun ved 1.5v, hvilket er godt ved den frekvens og timing. Du vil nok kunne presse lidt ekstra ud her, men hvis du vil overclocke seriøst skal du have fat i en ordentlig køler (anbefaler zalman, noctua nogle gange coolermaster) og måske et andet bundkort, men det vil du næppe få brug for i spil, samt at det nok er dit grafikkort der må sætte grænsen i mange spil.

    i5 3570k@ 4.3GHz
    ASUS P8Z77-V
    2x MSI GTX 670 2GB @ 1010MHz
    Corsair Force 3 SSD Series 120 GB
    Western Digital Caviar Blue 750GB
    BallistiX Sport 8GB DDR3 @ 1600MHZ CL9
    Corsair HX 850

    3x Acer GD245HQ 120HZ LCD "nVIDIA Surround"
    Razer Blackwidow Ultimate
    Logitech G600
    Corsair Vengance 1500 Dolby 7.1