Indlæg af JnP

    mangler hjælp til at lave en komplet pc, det vil sige kabinet, PSU, bundkort, cpu, ram, HHD, GFX.
    Da der er ca 6k til at lave den for havde jeg regnet med at det skulle være en AMD cpu, da de er noget billigere end intel. men da jeg ingen vide rigtig har om AMD synes jeg det er svært. så jeg ved ikke om i kan komme med nogen forslag til det, kabinettet er faktisk lige meget hvordan det ser ud bare det virker :)

    Hej jeg skal samle en computer til en af mine venner og jeg ville gerne høre hvad i synes jeg skulle bruge når jeg har max 7000kr. at gøre godt med...


    Jeg havde tænkt på en
    Core2duo 3.0 Ghz E8400
    Corseair 6400 2x2gb med timings 4-2-2-12
    Ati HD4870 fra club 3d med 512 mb GDDR5 ram
    ...
    bundkort ved jeg ikke helt for jeg ved ikke hvad for nogen chipsæt der er gode osv. fordi jeg ikke har fylgte så meget med på det sidst, der skal også være et kabinet og strømforsyning med, det bliver nok 1000-1500kr. så til hardware er der ca 5500kr. og det er til CPU, ram, MB, GFX, HDD..
    ville være rart med nogen ideer til hvad jeg skulle samle for ham..


    På for tak for hjælpen.

    mente bare det var et program eller noget der kunne scanne efter driver og findeud af hvad det var for noget, hvis der ikke er det kan det være lige meget køber jeg bare et nyt :)

    jeg har et cam men kan ikke finde cd'en til det, og det står ikke hvad det er for et så ville høre om der er noget jeg kan gøre for at få det til at virke.?? en hjemme side der kan finde driver eller noget måske ?

    Hey..


    Jeg sidder kigger i manual til min vens computer der siger hans bundkort ikke kan klare hurtigere ram ind PC4300, computeren er en FSC Scaleo PA 2510, bundkort er Asus M2R-FVM, nogen der kan fortælle mig om det virkelig passer at der ikke kan komme hurtigere ram i...

    hey ...


    hvad for et GFX kort mener i man skal køb hvis man har ca 1200kr og bruge på det, hvad for et er så bedst til den pris ?

    Hej .. jeg har en dell Dimension 5100, jeg mangler nogen driver til lydkortet efter dell skulle det være et Sigmatel STAC92XX C-Major HD Audio Driver men lige meget virke driver jeg download til det lydkort vil det ikke virke når jeg går ind i enhedshåndtering er der et gult ! ved kortets driver... jeg synes jeg har prøvet alt uden at få det til at virke, computeren køre windows xp home...

    nu er det ikke til de helt nyeste spil han skal bruge det til, men problemet er dem han skal bruge det til kan hans gammel computer ikke køre. de spil han skal bruge det til er fx lotro, WoW og nogen af star wars spillene... for det er mest online spil som WoW, lotro... for ellers gamer han mest på xbox 360 når det er 3d shoot'em up spil....

    det er ddr2 ram der sidder i den ... men jeg kan ikke lige finde et sted jeg kan se hvor hurtige rammen er... det er længe siden jeg har rodet med pc og det er også derfor jeg skal havde lidt hjælp fordi jeg ved ikke rigtigt så meget om det mere ud over at jeg kan finde ud af at samle det :P

    hey...


    Jeg skal hjælpe en m8 med at køb de 3 oven stående ting, han har dog MAX råd til at give 2500 m. porto, så jeg ville høre jer hvad i synes ville være det bedst køb for de penge?

    ja de 2 post gav mig jo så ikke ret meget svar... altså nu har jeg ikke fuldt med i computer verden i 2-3år så ved ikke rigtigt noget om det mere..

    Hey ...


    jeg har en m8 der overvejer at køb en intel core 2 duo, der stå fx når du er inde og kigge på dem hedder de fx Intel Core 2 Duo E4300 1.8 GHz / 800 MHz, det betyder at hver cpu køre med 1.8GHz? så det vil sige at de så til sammen kommer til at køre 3,6Ghz?

    okay jeg ved der er programmer der kan går ins og se hvor varmt ens GFX kort er ... jeg har et GF 6200AX, problemet er bare at jeg ved ikke hvad de hedder.. :S