Computer vil ikke starte

  • Hej Tweak


    Jeg har et problem med at min stationær ikke vil starte. Når jeg trykker på knappen for at starte computeren, så vil den gerne load BIOS
    Men så kommer der noget mærkeligt noget. Den begynder at vise en masse 0-taller på hele skærmen. Og bagefter det hvor man kan se det der microsoft flag load, så er der en masse blå striber i baggrunden. Og derefter går den bare i sort, men computeren er stadig tændt. Skal lige siges jeg har Windows 7 på den. Håber jeg har beskrevet det godt nok.
    Kan også godt starte i fejlsikret tilstand.


    Problemet opstod, da jeg var på vej ind i et spil, og pludselig frøs min PC fuldstændig. Jeg prøvede så at genstarte PC'en, og da jeg gik ind i spillet igen frøs den så igen. Og nu sidder jeg så fast ved at den ikke vil starte.


    Det lyder virkelig underligt, og har ikke så meget forstand på det, så håber der er nogle kloge hoveder der kan svare på det


    Skal lige siges jeg åbenbart heller ikke kan formatere min computer, den siger fejl under det.

  • Hmm, det kan vøre et par ting der er galt. Prøv at se om du har integreret grafik på bundkortet. Hvis du har, så prøv at starte pc'en med skærmstikket i det slot.
    Det kunne også godt være en virus.. har du windows cd'en? prøv at reparere systemet via den, eller som en sidste udvej, formatere systemet i harddisk partition manager, hvor du skal vælge hvor du vil installere systemet.

    i5 3570k@ 4.3GHz
    ASUS P8Z77-V
    2x MSI GTX 670 2GB @ 1010MHz
    Corsair Force 3 SSD Series 120 GB
    Western Digital Caviar Blue 750GB
    BallistiX Sport 8GB DDR3 @ 1600MHZ CL9
    Corsair HX 850

    3x Acer GD245HQ 120HZ LCD "nVIDIA Surround"
    Razer Blackwidow Ultimate
    Logitech G600
    Corsair Vengance 1500 Dolby 7.1

  • medmindre det er noget virus, så kan det være en hdd der er ved at stå af, eller en ramklods der er stået af....kan du forblive i bios uden problemer, så er det næppe varmeproblemer i din cpu, da de bliver ret varme i bios :) . et andet problem kan være gfx kortet, hvor en ramklods er stået af.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • theharbni5: Der er ikke integreret grafik på bundkort. Kan man reparere windows med windows 7 CD?


    rasm401i: Det kan jeg sku ikke huske xD


    Fragman: tror ikke det er varme problemer. måske ram

  • Der burde stå noget info om din pc i bios generel info. Evt skriv af hvad der står. Du kan ikke direkte "repaerere" med windows, men du burde kunne komme ind til styresystemet og geninstallere det via cd'en. Hvis du har to ramklodser, så prøv skiftevis at tage den ene og den anden ud for at se om det skulle løse problemet. hvis du ikke ved hvpordan en ramklods ser ud, så kig her:


    http://www.google.dk/imgres?q=…t:429,r:1,s:0&tx=72&ty=72

    i5 3570k@ 4.3GHz
    ASUS P8Z77-V
    2x MSI GTX 670 2GB @ 1010MHz
    Corsair Force 3 SSD Series 120 GB
    Western Digital Caviar Blue 750GB
    BallistiX Sport 8GB DDR3 @ 1600MHZ CL9
    Corsair HX 850

    3x Acer GD245HQ 120HZ LCD "nVIDIA Surround"
    Razer Blackwidow Ultimate
    Logitech G600
    Corsair Vengance 1500 Dolby 7.1