Lenovo X121e Intel eller AMD

  • Hej
    Min kære moder skal have en ny laptop og vi har kig på en Lenovo x121e, da hun gerne vil have en rød og vi generelt har haft gode oplevelser med Lenovo. Desuden har den også den perfekte størrelse og ligger i den rigtige prisklasse.


    Nu er vi blevet lidt forvirrede, da flere reviews siger, at AMD's er køligere, men har kortere batterilevetid og Intels er varmere, men har længere batterilevetid.


    Det forstår jeg jo så ikke, da AMD's C50 APU bruger 9 w mod Intels I3 2357 bruger 17W. Så tænkte jeg, at det kunne være fordi der ikke er integreret grafik i C50'eren, hvilket det ikke ser ud til iflg. AMD's egen hjemmeside: http://www.amd.com/us/products…m/pages/mainstream.aspx#3


    Dog siger wikipedia, at den har integreret grafik: http://en.wikipedia.org/wiki/AMD_Fusion


    Alt i alt, forstår vi ikke rigtig sammenhængen og derfor vil jeg lige høre, hvad jeres tanker og anbefalinger er?


    /DMT


    EDIT: Hvis i kommer med andre forslag bedes i holde jer indenfor disse krav: Rød, 11.6-12'', ikke ASUS (hun kan ikke lide museknapperne) og max 5k.

  • VIl du have flere detaljer om C50 eller vil du have at vide hvilken af de specifikke PC'er du skal købe - eller vil du have foreslået andre (skal disse også være lenovo?).

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    VIl du have flere detaljer om C50 eller vil du have at vide hvilken af de specifikke PC'er du skal købe - eller vil du have foreslået andre (skal disse også være lenovo?).


    Det som jeg søger er svar på, hvorledes det kan være, at C50 har kortere batterilevetid end i3 og derudfra hvilken model min mor skal købe.


    Som sagt har vi fundet frem til netop X121e, fordi den opfyldte alle krav og søger derfor svar om, hvilken der er bedst.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick
    Uden at kende noget til AMD´en ville jeg vælge Intel. En bærbar skal kunne holde strøm så længe som muligt, hvis du spørger mig.


    Problemet er blot at den bliver varm iflg. reviews

  • Den fås med 3 og 6-cellet batteri, så vær lige sikker på at de begge har det samme batteri i de testede maskiner :)
    Tror du har læst et review med AMD's hvor den har et lille batteri, for ellers giver det ikke meget mening at en CPU med lavt strømforbrug skulle have kortere batterilevetid end en med større forbrug...

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Ra66it, der står da netop på amd.com at C50 har indbygget gfx der kører ved 276 Mhz og cpuen 1 Ghz.

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Den fås med 3 og 6-cellet batteri, så vær lige sikker på at de begge har det samme batteri i de testede maskiner :)
    Tror du har læst et review med AMD's hvor den har et lille batteri, for ellers giver det ikke meget mening at en CPU med lavt strømforbrug skulle have kortere batterilevetid end en med større forbrug...


    Netop! Men iflg. Lenovo's egen hjemmeside så kan Intel modellen næsten holde 1 time mere strøm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Razorblade
    Ra66it, der står da netop på amd.com at C50 har indbygget gfx der kører ved 276 Mhz og cpuen 1 Ghz.


    Det er da også rigtigt. My bad! :oops:

  • Men altså problemet er bare, at vi ikke rigtig forstår, hvordan CPU'en der tager mindst strøm tager mere batteri. Årsagen er, at når der går mere strøm til, må der jo også blive udviklet mere varme og det er vi jo ikke interesserede i. Hun er nemlig ret irriteret over så meget hendes nuværende larmer når den bliver varm.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ra66it
    Men altså problemet er bare, at vi ikke rigtig forstår, hvordan CPU'en der tager mindst strøm tager mere batteri. Årsagen er, at når der går mere strøm til, må der jo også blive udviklet mere varme og det er vi jo ikke interesserede i. Hun er nemlig ret irriteret over så meget hendes nuværende larmer når den bliver varm.


    Vil du ikke gøre mig en tjeneste at linke til der hvor du har informationerne om batterilevetid?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Det kan du ikke bruge til så meget. Der er nogle små variationer i CPU og batteri modellerne imellem, hvoraf det ikke fremgår hvilke man måler batterilevetiden på - desuden holder det sjældent hvad der står i disse produktbeskrivelser hvad angår batterilevetid.
    Så vil ikke mene at det kan bruges til så meget det materiale :)


    Du bør finde reelle reviews af de to forskellige modeller, som du overvejer.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Det kan du ikke bruge til så meget. Der er nogle små variationer i CPU og batteri modellerne imellem, hvoraf det ikke fremgår hvilke man måler batterilevetiden på - desuden holder det sjældent hvad der står i disse produktbeskrivelser hvad angår batterilevetid.
    Så vil ikke mene at det kan bruges til så meget det materiale :)


    Du bør finde reelle reviews af de to forskellige modeller, som du overvejer.


    Har vi også gjort. Og de siger at Intels bliver varmere, kan det passe ift. batterilevetid?

  • Ja, der kan være et par årsager til at den bliver varmere :)


    Hvad siger de reviews om batterilevetiden? - gerne link til dem :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote


    Som jeg læser det har AMD C50 bedre batterilevetid end Intel-variationen, så tror vist ikke den er meget længere ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger


    Som jeg læser det har AMD C50 bedre batterilevetid end Intel-variationen, så tror vist ikke den er meget længere ;)


    Og temperaturen ser også bedre ud :) Tak for hjælpen. :rules:

  • Desuden virker Fusion som en lækker platform hvad angår mobilitet og som sagt er batterilevetiden ret god i forhold til den performance man får.
    Det sjove ved den er så at CPU'en i Fusion ikke er kraftig nok til at kunne følge med GPU og derfor bliver flaskehalsen i systemet - men hvis man ikke skal spille på den er det nok ligegyldigt :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H