Akut hjælp til ny pc :)

  • Hej Tweak!


    Jeg skal have en ny pc, og den jeg overvejer SKAL købes idag da tilbudet udløber meget snart.


    Det er denne jeg tænker på: http://topdata.dk/product.asp?product=7522


    Jeg skal nemlig spille BF3, og andre kommende spil!


    Det lort jeg pt har er:


    Q6600 2.4GHz
    GeForce 9500GT
    400W "no name" PSU
    3GB ram


    Derfor ser jeg ingen fordel i at opgradere det gamle, som jeg har haft siden 2007.
    Hvad siger i, skal jeg bare "go for it" nu eller vente på et nyt eller bedre tilbud?


    Har i andre forslag?


    Tak! :)


  • Det er et godt tilbud :D Hvis det var mig der skulle have ny computer vil jeg helt sikker tage det. Husk at du skal købe windows til den ved siden af ;)


    MVH gamlejesper

  • Er ikke en fan af Topdata, da de har det med at bruge skod strømforsyninger, men tilbuddet her ser særdeles attraktivt ud:) Hvis du vælger denne, så lad være med at overclocke i alt fald. Det kan jo altid betale sig at vente, men det kan det også næste gang, og næste gang igen, og denne her ville kunne afv ikle alle spoil i lang tid, så jeg ville tage den nu:)


    Rent økonomi mæssigt og kvalitetsmæssigt, kan det dog stadig bedst betale sig at købe løsdelene f.eks. på komplett.dk, hvid du selv kan samle eller kender nogle der kan. Du ville spare 700kr, samt få muligheden for at overclocke under realistiske forhold.

    i5 3570k@ 4.3GHz
    ASUS P8Z77-V
    2x MSI GTX 670 2GB @ 1010MHz
    Corsair Force 3 SSD Series 120 GB
    Western Digital Caviar Blue 750GB
    BallistiX Sport 8GB DDR3 @ 1600MHZ CL9
    Corsair HX 850

    3x Acer GD245HQ 120HZ LCD "nVIDIA Surround"
    Razer Blackwidow Ultimate
    Logitech G600
    Corsair Vengance 1500 Dolby 7.1

  • Ja jeg faldte straks for dette tilbud!


    Mht Windows kan jeg ikke købe Windows 7 Prof fra student shoppen, og aktivere den med det regi-hack som andre har brugt? Det koster kun omkring 250kr! :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af theharbni5
    Er ikke en fan af Topdata, da de har det med at bruge skod strømforsyninger, men tilbuddet her ser særdeles attraktivt ud:) Hvis du vælger denne, så lad være med at overclocke i alt fald. Det kan jo altid betale sig at vente, men det kan det også næste gang, og næste gang igen, og denne her ville kunne afv ikle alle spoil i lang tid, så jeg ville tage den nu:)


    Rent økonomi mæssigt og kvalitetsmæssigt, kan det dog stadig bedst betale sig at købe løsdelene f.eks. på komplett.dk, hvid du selv kan samle eller kender nogle der kan. Du ville spare 700kr, samt få muligheden for at overclocke under realistiske forhold.


    Jeg orker bare ikke at samle selv igen!
    For mig er tid penge..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xjosh
    Ja jeg faldte straks for dette tilbud!


    Mht Windows kan jeg ikke købe Windows 7 Prof fra student shoppen, og aktivere den med det regi-hack som andre har brugt? Det koster kun omkring 250kr! :)


    Om du kan bruge et "hack" til at få billig windows, skal jeg ikke kunne sige, men det er ikke en diskussion der ligefrem hører til her på tweak.


    I stedet syntes jeg du skal kigge på at købe det i OEM udgaven, topdata tager 799 for den, men du kan også købe den lidt billigere hos komplett: LINK

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xjosh
    Tak for link.


    Men jeg taler om dette http://www.winsupersite.com/ar…dows-7-with-upgrade-media


    Det skulle der ikke være noget ulovligt i.


    Nu er jeg ikke advokat, så bevares det kan da være at jeg tager fejl.


    Men jeg kan ikke se hvordan det skulle være tilladt inden for rammerne af deres EULA, at du bruger en opgraderings udgave af windows, som en almindelig udgave, uden reelt at opgradere fra noget som helst.


    En opgraderings udgave, er jo netop kun til de personer som allerede har en gyldig windows licens.


    I din artikel, skriver de endda i bunden følgende:

    Quote

    The methods described above will work for just about anyone and at least two of these methods are supported by Microsoft, if you're a valid, licensed owner of a previous Windows version. (Which is, of course, the assumption.)

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Syntes den ser rigtig fornuftig ud. Har i øvrigt to venner som har købt deres maskine hos topdata og de har slet ikke haft problemer med psu´en. Men hvis du er nervøs kan du altid opgradere psu´en til den Corsair for 299kr ekstra.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Syntes den ser rigtig fornuftig ud. Har i øvrigt to venner som har købt deres maskine hos topdata og de har slet ikke haft problemer med psu´en. Men hvis du er nervøs kan du altid opgradere psu´en til den Corsair for 299kr ekstra.


    ka se de under configuration skriver det er en Cougar PSU og hvis det passer skulle den være fint nok har selv en Cougar CM700 80 Plus Bronze og den er jeg rigtig glad for ^^

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af theharbni5
    Er ikke en fan af Topdata, da de har det med at bruge skod strømforsyninger, men tilbuddet her ser særdeles attraktivt ud:) Hvis du vælger denne, så lad være med at overclocke i alt fald. Det kan jo altid betale sig at vente, men det kan det også næste gang, og næste gang igen, og denne her ville kunne afv ikle alle spoil i lang tid, så jeg ville tage den nu:)


    Rent økonomi mæssigt og kvalitetsmæssigt, kan det dog stadig bedst betale sig at købe løsdelene f.eks. på komplett.dk, hvid du selv kan samle eller kender nogle der kan. Du ville spare 700kr, samt få muligheden for at overclocke under realistiske forhold.


    det passer nu ikke helt, de bruger måske nogle billige i deres billigeste,men der er altså en grund til de så er så billige....og som de andre skriver er det hurtigt og nemt at få dem opgraderet ved topdata...og cougar og corsair er ganske gode mærker, når der ikke lige står en seasonic ved siden af.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.