Juridisk mht. 30-knallert

• Hvis du har en motor på 125CC eller derover, bliver den betegnet som MC. Og du kan få udsat kortet. Derfor kan man købe 124CC motorer mange stedet :P

Oprindeligt indlæg af erland3000
    Gud hvor er du da negativ. Om du sys det er hjernedødt eller klogt, om du vil hjælpe eller ej, kan du da godt skrive pænt alligevel. Drengen spør om hjælp til hvornår det påvirker ens kørekort, og ikk til hvor hjernedødt man skal køre for at virke som en komplet idiot.
    Da jeg fik mit kørekort til knallert, lagde jeg da os og kørte som en sindsyg nogen gange, på både tunede scootere, men også bare almindelige hvor begrænsningerne var fjernet. Men det var mit EGET valg, og det er det os at jeg køre på en der køre 60 ca. Har været ude for et "stort" færsels uheld, hvor jeg ramte en bil og fløj af scooteren, og har en masse af mindre uheld bag mig. Men det er da stadig mit eget valg at jeg køre den fart jeg nu køre.
    Og jeg vil tro at knægten godt ved at det er pisse farligt at køre 90-100 på en scooter, men det er stadig hans valg. Det er det samme med stoffer. Du kan sagtens stå og fortælle folk at det er for dumt, men det ændre ikke på om de vil tage det eller ej. For vil de gerne ta stoffer, så gør de det nok selv om folk ikke sys godt om det, eller om det er ulovligt.
    så hvorfor ikk bare hjælpe knægten så godt som vi nu kan, det er jo ligesom derfor der er lavet disse former for forums, til at hjælpe hinanden ;)

Der er bare den KÆMPE forskel, at med stoffer o.l., udsætter du ikke andre for fare, det gør du du altså i den grad når ligger og ræser afsted på den måde, uanset om det er på knallert, scooter, bil, eller hvad det nu er man kører sindsygt i/på!
    Har sku intet imod man vil køre stærkt, det skal bare IKKE foregå hvor det kan gå ud over andre mennesker, IE på offentlige stier og veje!

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.

• Til dig, der siger, det ikke hører hjemme på Tweak pga., det er ulovligt.
    -Jeg spørger kun til reglerne og siger ikke, at jeg vil gøre noget af det, som bliver omtalt på tråden :$

Jeg har en lille knallert med 50 cc.

Jeg kunne ikke finde på at køre 90-100 eller noget. Ikke mere end 60 - Men det gør jeg selvfølgelig ikke, fordi det er ulovligt :$

Så ville ikke røre ved kortet !Eller retten til at erhverve ét! hvis man kun har 50 cc, hvis man ellers var en idiot at gøre sådan noget :P

Jeg er heller ikke tilhænger af spritkørsel.

Hvad med forsikringen. Dækker en lovpligtig forsikring, hvis knallertens begrænsning(er) er pillet? :)

Tak for de mange svar, guys :)

Stationær-Custom Built -Bærbar HP dv7-3126eo
    Antec Nine Hundred -
    Cougar, 700W
    Gigabyte EX58-UD3R, (INTEL X58)
    Intel i7 920 (Socket 1366), 4x2.67ghz - AMD 2,4Ghz
    6GB DDR3 1333MHZ RAM, Kingston - 4GB
    7.1 Surround Lydkort
    2STK 1GB DDR5 HD5850 Grafikkort i Crossfire - HD 4650
    1000GB M.32MB Cache - 2x500GB
    Samsung 24'' P2450

• har du kasko på den så ja så dækker den, men du skal regne med at du stir i kasko forsikring hvis der sker noget :)
    din ansvar forsikring dækker måske, lt efter om det er selv forskylt skade, eler om det var andre der var skyld i ulykken eller skaden :)

Asus - Crosshair IV Formula
    AMD - Phenom II X4 @ 4.0 Ghz
    Club 3d gtx 560
    80 GB Sata2
    320 GB Sata2
    Corsair - Corsair 8 GB DDR3 1333MHz (2x4)
    Coolermaster V6

• Jeg har ikke kasko. Jeg har kun den lovpligtige :)

Antec Nine Hundred -
    Cougar, 700W
    7.1 Surround Lydkort
    Samsung 24'' P2450

• Er det, hvis man !evt.! har pillet begrænsninger ? ;P

Antec Nine Hundred -
    Cougar, 700W
    7.1 Surround Lydkort
    Samsung 24'' P2450

• mener det er 43,4km/t du max må køre før de rigtig gør noget på en 30'er det stod i aviserne i foråret mener jeg.

min egen 30'er køre omkring 45~50km/s uden er der pillet noget ved den, eneste jeg har piller ved den er oile proppen når jeg ska ha mere oile på, el. er den 110% lovlig begrænseren sidder der endnu.

• nej det er sådan noget som der sker Bubbi, jeg kunne forstå hvis den kørte omkring de 45 max man begge holde hjelm på at det var oki fordi så blev det jo mere sikkeret med den hjelm jo ^^;

Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    nej det er sådan noget som der sker Bubbi, jeg kunne forstå hvis den kørte omkring de 45 max man begge holde hjelm på at det var oki fordi så blev det jo mere sikkeret med den hjelm jo ^^;

Tror ikke helt jeg forstår hvad du skriver, men som jeg ser det, så er chancerne for at overleve
    MEGET forhøjet hvis man har hjelm på, og holder sig til én person pr. person.

Og tvivler på det var en lovlig scooter, men mon ikke der kommer lidt flere detaljer
    på historien som dagen går.
    Det har garanteret også en del at sige.

• ik forhold til en lastbil nej, men generalt, der er altid nogen som ik holder øje, jeg holder personligt altid et godt stykker foran el. bagved lastbilen lige nemligt for ik at blive fanget, det har jeg sku ik lyst til at opleve det er nok mange billister multitasker og glemmer og kigge og bare svinger til højre når de ska dreje er prøvet.

• Så vidt jeg kan læse mig til er det ikke en højresvings-ulykke.
    De skulle være kørt direkte over for rødt, hvor der så kommer en lastbil
    i tværgående retning.

Men jo, jeg gør selv det samme på cykel herinde i byen.
    Sørger stort set altid for at have øjenkontakt med billisterne,
    eller være 100% sikker på de holder tilbage, før jeg kører frem.
    Min ulykke i 2009 var også en højresvingsulykke men ikke en klassiker i et lyskryds.
    Jeg kørte på cykelstien, hvor billisten skulle ind på en tankstation.

Tror alle billister her i Odense konsekvent er 10-20 minutter forsinket.
    Så der gælder tilsyneladende ingen love og regler for dem, da de skal bare først frem.
    Billisterne har ALT ALT for travlt.

• det er sådan noget der faktisk sker når de enden er forsinket el. bare stresset og det pisser mig af, da jeg har prøvet at ha øjn kontakt med blisterne hvor de så alligevel bare drejer, der er nogen de skulle simplehen ik ha lov til at beholde kørekortet, da det går ud for udskyldige de køre ned, men angående køre over for rød så har man os selv skylden vil jeg mene, da Rød gerne skulle betyde stop gør det da i min verden :boxed: