750W eller 600W 80+ PSU?

  • Hey.


    Skal til at have ny computer fra Topdata, men er i tvivl om, om jeg skal opgradere PSU'en.


    Computeren har bl.a.:
    I7 CPU
    8GB Ram
    GTX 360 Grafikkort


    Skal jeg bare beholde den standard 750W der sidder i, eller opgradere til 600W 80+ certified (99kr) Eller måske endda den med 800W? (499 kr)

  • Du må meget gerne linke til den computer du kigger på, det gør det lidt nemmere for os.


    Den 750W PSU, som topdata bruger som standard er ikke specielt god, så under alle omstændigheder vil det være en god ide at opgradere den.


    Hvilken du kigger på, afhænger lidt af om du har nogen planer om at køre SLI i fremtiden eller ej.
    Hvis ikke, så vil den billige opgradering til 600W PSUen være helt fint, ellers skal du måske overveje den anden.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

    Rettet en gang, sidst af RTM ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af N00k
    Det er denne PC: http://topdata.dk/product.asp?product=7537


    Den skal dog som sagt opgraderes til det jeg skrev før.
    Jeg har ikke planer om at køre SLI, eller skifte noget ud. Så ville den med 600W være fin at opgradere til?


    Skal også lige siges, at jeg skal køre med 2x 24" skærme. Ved ikke om det har noget at sige.


    Så burde den 600W være helt fint til dit behov.


    Jeg kan se at den computer kommer som standard med 4GB ram og at opgradering til 8 koster lige knap 400kr.


    Hvis du selv kan installere flere RAM (ikke særligt svært), kan du få bedre valuta for pengene ved at købe RAM selv.
    F.eks. koster et 2x4GB sæt fra Kingston HyperX serien også ca. 400kr (LINK, dvs. at du kan få 12GB for samme pris.
    Hvis du tænker på at gøre det, så vil jeg dog anbefale dig at tage imod computeren først og så tjekke de RAM de bruger for at sikre dig at de RAM du køber kører med samme spændingsforskel (Volt).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Ryger garantien så ikke? Tror bare jeg opgradere den til de 8GB ram, så det hele er klart, og passer sammen, når jeg får den. Regner ikke med at få brug for flere alligevel. Men ellers tak for svarene:) Så må det vel blive en 600W.

  • Quote

    Ryger garantien så ikke?


    De kan ikke se om du har haft andre ram i computeren og der plejer ikke at sidde og "warranty void if broken" mærkat på computere fra steder som topdata. Så uden problemer kan du selv sætte ram i og beholde garanti

  • det koster 100kr + at få en 600Watt corsair strømforsyning. det kan ikke gå helt galt at investere i det..
    skriver de også selv i den tekst der står længere nede..

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af N00k


    Den er vel bedre end I5, eller hva?


    til meget få opgaver hvor programmerne virkelig multitasker...fx video og audio redigering.......men ikke til normale opgaver og spil....de færreste spil udnytter de kerner der er i forvejen.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.