Gfx ved at ryge?

  • prøv at køre Cinebench en gang og se om det sker under det, hvis ikke, er det nok nærmere en Bug i spillet istedet.....måske har den problemer med at genkende overclockede komponenter osv.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.


  • I min bog er 78 ALT for meget for en Q6600, hvis det virker fint ved standard clock, så har du jo nok fundet årsagen.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • 78 er tæt ved grænsen, men cinebench er også hårdt ved den, mere kold luft ind i kabinettet KAN hjælpe.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jamen vil ikke køre standard clocks. Cpuen er efterhånden så gammel, at jeg ligeså godt kan klemme den til det yderste og få det sidste ud af den. Ved godt at 78 grader er meget, men det var også med fuld belastning på alle cores. Den ligger på 55 grader ved idle.
    Ang. kold luft, sidder der 5 blæsere i kabinettet, 2 til at trække kold luft ind fra front, 2 til køling af hdd. og 1 til at blæse det bagud. vil mene det er mere end rigeligt. Kan være at jeg skal gå efter et overclock på 3.3 GHz i stedet. Anyways, skulle gerne bare have det til at fungere med BF3 og få max ud af det, uden at invistere for meget.
    Har stadig ikke fundet løsningen på mit problem, men det sker ikke så hyppigt når jeg clocker den ned. Kan være at jeg må lære at leve med at køre standard clocks når jeg gamer bf3 :rolleyes:

  • vil gætte på luften når at blive meget varm af gfx og northbridge inden det når din cpukøler faktisk....kan der sættes et par 120mm i siden af kabinettet, kan man lade både dem i bag, samt dem i siden puste ind og dem i front så puste ud evt...den varme luft kommer ud fra gfx i bag, men en del trækker desværre også opad, så har man et hul deroppe, så sæt alt til at blæse kold luft ind, og den i toppen til at puste lidt ud...


    der er flere måder at gøre det på, og hvad der er den rigtige for dig, kan jeg desværre ikke sige, da det kommer an på forholdene, men bare rolig, der kan ikke komme for meget kold luft ind til dem :) ...når man har både vand og luftkøling begynder det dog at blive mere kompliceret :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Desværre er der ikke plads til blæsere i siden. Ville være ked af at skulle til at skære i mit fine kabinet. Men du har ret ang. varme, det bliver varmt i kabinettet. Må jo nok lære at leve med standard clocks, indtil der kommer en driver som forhåbentlig kan løse mit problem, selvom det ikke kører som jeg vil have det til.


    Cpuen er 47 grader på idle med standard clocks og rammer 62 grader på stress test, er det for meget? Har aldrig skiftet kølepasta, ville det kunne give noget?

  • 2 af mine cores kører også 40c på idle, mens den 4. knapt når 50 på fuld....så nogle gange er man bare uheldig med at den aluplade de har på fra start måske ikke engang er lige under bunden.....og hvis du har standard køler på vil en rensning og skiftning af pasta til fx artic silver nok give en del på fuld tryk...bare husk de skal drejes forsigtigt af, når det har siddet på i lang tid.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Har en god køler. Kan ikke huske hvad den hedder. Den er kæmpe stor, af en cpu køler at være. Den har 2 blæsere, én på hver side af nogen køleribber som der så sidder på cpuen.
    Well, det må blive et projekt til engang jeg får tid. Skal starte på mit nye arbejde mandag, så bliver der nok ikke så meget tid til at nørde computere. Anyway, tak for tipsne.