Ugyldig simkort i min HTC - selvom den er unlocked

  • Hej,


    Jeg sidder med et lille problem med en HTC telefon jeg har købt over dba.
    Telefonen blev solgt uden simlås, men når jeg sætter mit simkort i telefonen, afviser den simkortet.
    Jeg kan godt logge ind (pinkode) - men jeg kan ikke ringe op mm.


    Beskeden jeg får:
    "Ugyldigt SIM"


    Ingen tjeneste tilgængelig.
    Kun nødopkald


    Derudover fungerer simkortet fint i min gamle telefon. Men så snart jeg putter den over i HTC'en fejlmelder den.


    på forhånd tak

  • Hvilken garanti/viden har du om den faktisk er låst op? Lyder for mig som om at den ikke er helt så oplåst som du tror. :rolleyes:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Ja ok - så er den vidst ikke længere. Har du prøvet at kontakte 3? Kan være at Simkortet ikke funker i den nye? (hell I don't know - har haft 2 telefoner i mit liv :razz:)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af curve87
    Jeg har indtastet IMEI nummeret på 3's hjemmeside, og jeg får en besked om at telefonen var blevet solgt uden simlock.


    ring til 3, få dem til at låse den op.


    Det lyder meget som om den ikke er låst op.


    En anden ting, har du husket at slukke og tænde den efter du har låst den op? :)