Indlæg af curve87

    Hej,


    Jeg sidder og skal bygge et simpelt roskilde anlæg.


    Budgettet er ca. 1600-1800 og planen er indtil videre:


    1x Tripath TA2020 forstærker
    1x Behringer B212XL EuroLive PA højtaler
    1x 12v 17AH AGM batteri


    Problemet er at jeg ikke længere kan finde et sted hvor de sælger TA2020 forstærkeren.
    Er der nogen der har et forslag til et alternativ? eller kender en shop der stadig har dem?


    på forhånd tak.



    mvh Andreas

    Hej tweak!


    Jeg sad og overvejede at ombygge mit roskilde anlæg (så det fylder mindre).


    Pt. indeholder det:
    4x lastbilbatterier
    1x forstærkerboks med en TA-2020 forstærker
    2x PA Behringer højtalere B212XL
    1x Baskasse med en 300W FANE basenhed.
    + lys, USB indgange, en 230V inverter.


    Spørgsmålet er:


    Kender i til nogle passive højtalerkasser (eller hvad man nu kalder dem), til en rimelig pris, som ville kunne virke - så jeg ikke behøver at have PA højtalere og bas seperat. Boominator er udelukket - har ikke tid til at bygge sådan én :)


    på forhånd tak :)

    Hej,


    Jeg er løbet ind i et problem med min mac, hvor jeg ikke kan hverken partitionere mit drev, slette eller geninstallere OSX.


    Jeg startede med at installere windows via bootcamp, og alt virkede fint - dog manglede jeg noget plads, så jeg besluttede mig for at slette partitionen og starte forfra. Jeg kom til at bruge windows setup til at slette den gamle partition og imens kom jeg til at slette den partition på 200mb som mac bruger til boot.


    Derefter har jeg ikke været i stand til at bruge bootcamp, diskværktøjet eller geninstallere mountain lion.



    følgende beskeder får jeg når jeg prøver:


    Bootcamp: Startdisken kan ikke partitioneres eller gendannes som en enkelt partition
    Diskværktøj: Partitioneringen mislykkedes med fejlen: Kunne ikke åbne enhed - derudover er alle knapperne grå når jeg går ind i fanen "slet"


    Mountain Lion installer (fra appstore): Disken bruger ikke GUID-partitionsoversigtstypen. Brug diskværktøj til at ændre oversigtstypen. Vælg disken, fanen Partitionen og Antal partitioner og klik derefter på Indstillinger.



    jeg har prøvet at søge på nettet, men ingen af løsningerne kan bruges :/


    håber virkelig der er nogen herinde der kan hjælpe.


    på forhånd tusind tak,


    Andreas

    Med en højtaler på hver side af kassen, eller hvad? Ellers så behøver der da ikke være to enheder i hver kasse. Og thumbs up for at i bruger en klasse D forstærker. :9xo

    Hmm det er også lidt svært at forklare :P


    anlægget kommer til at bestå af 5 elementer.


    1) Batteri kasse
    2) Bas enheden, med basfilter
    3) "styrekassen" hvor der sidder en 120w klasse D forstærker i, 2x fuldtone, samt speak-on udgang til bas enheden, strømkabel til batterierne, internt AGM batteri 12Ah og aux til lyd.
    4) sekundære (mobile) lydkasse - 80w klasse D forstærker, 2x fuldtone, 1x AGM 12Ah batteri og aux til lyd
    5) Lyskasse - 3x 12W LED dioder med LED controller og strømkabel til batterierne.


    Ideen er at man kan tage den sekundære enhed med sig på gåtur, hvis fx halvdelen af campen skal ud og trave - men jeg overvejer lidt at skrotte ideen med 2x kasser og bare bygge kasse 3 og 4 sammen, så det bliver én stor kasse (ala en boominator). Så kunne man eventuelt bruge 2x fuldtone og 2x mellemtone? Spørgsmålet er bare hvor mange liter den kasse skal være på? jeg kan sku ikke helt finde noget :/

    Grunden til at vi skal bruge 4, er fordi anlægget skal kunne skilles ad i dele - således at man kan tage en "kasse" med hvor der sidder 2 højtalere i. Den transportable kasse skal køre med en 80W klasse D forstærker

    Den er helt fin til festivals brug. :) Men går kun op til 500hz. Så jeg vil råde jer til at købe mellemtoner og diskanter. Har i tænkt på delefilter?


    EDIT: Mellemtoner er hvad i skal kigge efter. Diskanter kan må få ret billigt og med fin ydelse (~50-100,- pr styk). Jeg vil næsten råde dig til at bygge en halv Boominator for pengene. (Google Boominator). Den er meget kendt indenfor festivalsanlæg, og der er mål på kabinet osv, som kan bruges, samt du ved hvilke enheder er gode. Derudover skal du heller ikke bruge et delefilter.

    Den er helt fin til festivals brug. Men går kun op til 500hz. Så jeg vil råde jer til at købe mellemtoner og diskanter. Har i tænkt på delefilter?


    EDIT: Mellemtoner er hvad i skal kigge efter. Diskanter kan må få ret billigt og med fin ydelse (~50-100,- pr styk). Jeg vil næsten råde dig til at bygge en halv Boominator for pengene. (Google Boominator). Den er meget kendt indenfor festivalsanlæg, og der er mål på kabinet osv, som kan bruges, samt du ved hvilke enheder er gode. Derudover skal du heller ikke bruge et delefilter.

    Den er helt fin til festivals brug. :) Men går kun op til 500hz. Så jeg vil råde jer til at købe mellemtoner og diskanter. Har i tænkt på delefilter?


    EDIT: Mellemtoner er hvad i skal kigge efter. Diskanter kan må få ret billigt og med fin ydelse (~50-100,- pr styk). Jeg vil næsten råde dig til at bygge en halv Boominator for pengene. (Google Boominator). Den er meget kendt indenfor festivalsanlæg, og der er mål på kabinet osv, som kan bruges, samt du ved hvilke enheder er gode. Derudover skal du heller ikke bruge et delefilter.

    Har du et forslag til 4x højtalere til 1600kr :P?

    Jeg vil starte med at råde dig til at finde andre enheder til mellem- og de højere toner. Fuldtone enheder er bare ikke optimale. Som du kan se, har de enheder kun en følsomhed på 89 SPL, hvilket er meget lidt. Plus de går kun op til 12khz, så i skal også have diskanter, hvis i ikke allerede har arbejdet på det. :)


    Har i købt enhederne allerede, eller?

    ikke endnu, men de har et indbygget horn - og jeg kommer nok til at lyde helt blank nu, men har slet ikke forstand på hvor meget 12khz er i forhold til et roskilde anlæg :). Problemet er at vi kører under et budget der kun tillader 1600kr til 4x højtalere

    Hej,


    Jeg er igang med at bygge et anlæg til Roskilde 12' og står med et lille problem vedr. bygningen af kabinettet til mine fuldtone højtalere.
    Der er tale om 4x 12" højtalere der skal sidde 2 og 2 i forskellige kasser. dvs jeg skal bygge 2 kasser der er store nok til 2x 12" højtalere.


    enheder:
    #mce_temp_url#



    Basenheden osv. er for sig selv, og sidder allerede i et præfabrikeret kabinet (Fane 18")
    Jeg har prøvet med de der online volume udregnere, men kan sku ikke helt hitte ud af det :/ Jeg er ikke så stærk i den her slags ting.


    håber der er nogen der kan hjælpe :)


    på forhånd tak
    - Andreas

    Hej!


    Jeg er igang med at bygge et Roskilde Anlæg. Jeg står og mangler råd vedr. et par gode passive højtalere til en fornuftig penge. Mit udgangspunkt var 2x Turbosound TMS-4, men pga. lidt fejl i økonomien, så må jeg nu finde nogle billigere.
    Jeg har ca. 9500.- til at bygge anlægget for. Jeg regner med at højtalerne må koste ca. 4000. Kan det betale sig bare at købe 1x TS TMS-4? eller skulle jeg satse på noget andet?


    tak på forhånd :thumbsup:

    Hej!


    Jeg har et mindre problem med min mac (macbook pro) og min Samsung skærm. Det hele funger fint, lige indtil jeg starter fx et spil op, så går min TV skærm i sort, men man kan stadig høre den film der bliver spillet.


    så lige for at opsummere :)


    - Samsung er tilsluttet min macbook med et HDMI kabel
    - Jeg har split-screen
    - dog kommer lyden kun fra min macbook?
    - Når jeg starter et spil, går min Samsung skærm i sort, men man kan stadig høre lyden fra filmen der bliver spillet


    på forhånd tak :)

    Hej,


    Jeg sidder med et lille problem med en HTC telefon jeg har købt over dba.
    Telefonen blev solgt uden simlås, men når jeg sætter mit simkort i telefonen, afviser den simkortet.
    Jeg kan godt logge ind (pinkode) - men jeg kan ikke ringe op mm.


    Beskeden jeg får:
    "Ugyldigt SIM"


    Ingen tjeneste tilgængelig.
    Kun nødopkald


    Derudover fungerer simkortet fint i min gamle telefon. Men så snart jeg putter den over i HTC'en fejlmelder den.


    på forhånd tak

    Hej,


    Jeg har lige købt mig en macbook pro, og vil nu gerne bruge min eksterne sammen med denne. Dog er jeg løbet ind i det problem, at jeg ikke kan føre filer fra min mac over til min eksterne - ej heller kan jeg slette filer på min eksterne længere. Den eksterne er formatteret i NTFS (måske derfor den giver problemer)?


    på forhånd tak

    Hej!


    Et lidt utradionelt spørgsmål på disse fora :)


    Jeg skal bruge en masse sømands udråb såsom:


    - splitte mine bremsejl
    eller måske mere i retning af:
    - Din brølende hudorm til hest i åben båd over øresund, set bagfra i måneskin med løvefødder og gesvejsninger!


    kan i flere :)?

    det må jeg jo så gøre :)


    fandt dog lige ud af, at man godt kan højreklikke på fx spil og trykke på "start" - så kan den godt få dem igang, det er bare det med at åbne secfiler der giver problemer