SSD Harddisk

  • Hej tweakers


    Jeg står og køber ny cpu, ram, bundkort og ssd harddisk her i næste mdr. og køber herved for første gang en ssd harddisk.


    Så vil bare spørge om der er noget særligt man skal være opmærksom på med installation og opsætning i bios eller windows. Vil gerne sikre jeg får den maximale ydelse ud af den.



    Derud over er det normalt at der kommer udstyr med til at installere sdd i kabinettet eller skal man købe det separat oveni ?


    På forhånd tak

    4770K, 16 gb ram, 3 X 256 gb SSD, Antec 650W, Geforce 1070ti.

    Rettet en gang, sidst af VojenZ ().

  • jeg vil ikke mene at der er noget du skal være opmærksom på:)


    om der følger udstyr med til at installere sdd'en i kabinettet, kommer an på hvad model det er :)


    til corsair force følger det med :)

  • Det varierer en del, ved min crucial M4 (retail), fulgte der ikke en med, det gjorde der heller ikke til min Intel 320 men det var også OEM udgaven.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • For mig at se, er det en mindre detalje ang. monteringen om der følger en 2.5" bracket med eller ikke.
    Det er altså til at løse for få penge hvis ikke den følger med eller kabinettet ikke er forberedt for montering af 2.5" diske.


    Jeg vil mene, at det er langt vigtigere at se på eventuelle problemer med controllere hvilket der har været mange tråde om, især med den nye sandforce controller, fordi det har noget med brugen af hardwaren at gøre og daglig brug af samme.
    Ikke at de problemer ikke er til at løse med en simpel firmware opdatering.


    Jeg ville nok idag kraftigt overveje en SSD fra Crucial M4 modellen med en Marvell controller fremfor en Sandforce controller, især efter at Marvell har frigivet firmware opdateringen, som kan give op til 20% mer ydelse.
    Ikke at det er noget man som sådan ligger mærke til i dagligdags brug, men mere med tanke på langtids brug og stabilitet, fremfor de få % merydelse, som Sandforce tilbyder med deres 2000 serie.


    Der er sgu mange problemer stadigvæk med en SSD hvis den går ned, du kan jo ikke få liv i den igen hvis det skyldes en firmware fejl, som man ellers kan være heldig at gøre med en traditionel disk inden den går helt ned.
    Dette forudsætter jo at man har vigtige data liggende på på den, som man ikke vil miste.


    Uanset hvilken producent du så vælger, så sørg for og få opdateret firmwaren til sidste nye udgave med det samme, for at imødegå eventuelle problemer på lidt længere sigt, så har du i hvert fald gjort dit til at få en god oplevelse ud af dit nye hardware.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.


  • Skal du have det optimale ud af den så er der flere ting du skal gøre, og nogle af tingene vil også forlænge dens levetid.
    http://thessdreview.com/ssd-gu…ssd-optimization-guide-2/


    http://www.tweaktown.com/artic…mization_guide/index.html


    http://www.tomshardware.com/ne…tate-drives-ssd,7717.html

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr


  • Rigtig gode links. Takker. Skal da afprøves ved næste install.