Køling af overclocked i2500K

  • Hej,


    Er ny herinde og synes at jeg har forsøgt at bruge søge funktionen her på forumet, på alle tænkelige måder, i håb om at finde svar på mit spørgsmål. Ligeledes har jeg googlet i vildskab for at finde hoved og hale i kølingen af min nyligt bestilte computer - alt i alt, ingen konkrete svar.



    Derfor er mit spørgsmål nu:


    Kan en Cooler Master Hyper 212+ klare nedkøling af en i2500K, hvis denne er overclocked til +4,5ghz - og hvis den kan er der så nogle der har erfaringer med hvilke temperaturer den vil ligge på?



    Det setup jeg har bestilt ser ud som følger:


    Antec Three Hundred (Med standard blæsere)
    ASUS P8P67 Pro B3 Revision
    Intel Core i5-2500K
    Cooler Master Hyper 212 Plus (Standard - Foreslå gerne andre blæsere)
    Kingston HyperX 2 x 4 GB
    Sapphire RADEON HD 6950 Dirt3 Edition
    Seagate Barracuda XT ST32000641AS 2 TB
    OCZ ModXStream Pro (700W)



    Undskylder på forhånd hvis jeg har overset en tidligere tråd, eller en åbenlys mulighed på Google.
    Har ikke bygget en computer siden 2005, så er lidt rusten, så i må gerne være lidt pædagogiske når i forklarer de lidt mere tekniske sider. :crazyeyes:


    På forhånd, tak!

  • det er umiddelbart nok svært at sige, men jeg vil tro du skal have fat på en bedre køler, og så sørg for at have nogle case fans til at blæse den varme luft ud, jeg ville personligt nok købe en lidt dyrere køler når det er så meget du har planer om at overclocke, den her kunne være en mulighed http://www.bj-trading.dk/bjsho…0&pn=Scythe&vare=632679&f , det er godt nok 60-70kr dyrere, men tror uden tvivl det er de ekstra penge værd. - http://www.scythe-usa.com/prod…ductsCPUCoolerMUGEN3.html der er så mulighed for der kan monteres en ekstra blæser på den. hvilket jeg nok vil anbefale når du har planer om så højt et overclock. Man skal åbenbart have fat på nogle ekstra clips hvis man skal montere en blæser mere. Har prøvet at lede, synes ikke jeg kan finde noget , men må være muligt at finde. Men det kan så også godt være at en blæser er nok til at køle systemet optimalt, vel og mærket hvis du har et godt airflow i kabinettet.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

    Rettet 3 gange, sidst af jedimind ().

  • altså du står i mine øjne med et valg mellem 3 ting:


    1. bruge 212'eren så godt som du kan med standart blæsere og nok ikke komme i nærheden af 4,5ghz


    2. købe ekstra blæsere til 212'eren eller en mugen med ekstra blæser, hvilket vil koste ca 500kr


    3. købe en thermalright silver arrow eller noctua d-14 til 500kr (kan fåes på caseking.de til 500incl porto) disse har 2kølere med af høj kvalitet og flytter massere af varm luft


    offtopic: lad være med at købe fra bj trading, de tager 10kr i gebyr for at sikre at din varer bliver afsendt samme dag du sætter ordren, dette overholder de ikke på trods af hvad de lover, og de sender deres pakker højest uforsvarligt indpakket


    my 2 cents