opgradering af internet

  • Hej tweker.


    har et lille problem, som jeg håber i kan hjælpe mig med.
    jeg sidder på skolen og prøver at leje lidt rundt på nettet, men det er så langsomt så man skulle tro det var løgn. er der en måde man kan få hurtiger forbindelse på ? jeg ved skolen har høj forbindelse men at den er blokeret så en person ikke få mere end xxxx antal mb.


    (jeg bor på skolehjem, så det er ikke i timerne det er når jeg har fri )


    på forhånd tak



    Mvh Emil

  • Det er der ikke noget at gøre ved.. Enten snak med skolen om at få sat grænsen/hastigheden op eller lev med det.. Hvis det er langsomt at surfe diverse sider, så kan jeg ikke se en grund til at i ikke kan få lidt mere power på, men hvis det er for at hente store filer hurtigt, så tror jeg det er med vilje..


    Et alternativ er at få mobilt bredbånd på din telefon (kræver at det er en smartphone) og så koble computeren på nettet gennem mobilen.. Så kan du selv bestemme hastigheden og der er ingen begrænsninger

  • Der findes nogle måder til at omgå det, men så kræver det lidt mere netværkskendskab end jeg kan mærke du har. Så tror en gang mobil bredbånd er løsningen for dig.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • I kan opstille en case med de lokale IT folk for at få hurtigere internet delt ud, men det kræver at i som gruppe skal lave en smule research.


    I skal finde ud af hvor stor en forbindelse der er til skolen
    I skal finde ud af hvor mange der bruger forbindelsen... en "worst case scenario" hvor ALLE er på, og hvor meget forbindelse der er til hver.


    Hvis jeres IT-mand er intelligent nok, vil han sætte en tidsplan op for hastigheden, således at der kan allokeres mere hastighed om aftenen.


    Hvis jeres IT-mand er en generisk amatør der læser Komputer for alle vil han sikkert feje jer bort, nevertheless YOU TRIED :)


    ovenstående tager tid, hvis det ikke er noget du har, så se om du kan skaffe dig noget godt mobilt bredbånd

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Jeg sidder på skolehjemmets net og i mange tilfælde er det, det samme som skolens eget netværk, og de har i mange tilfælde en 100 m/bits forbindelse og hvis i nu sidder f.eks. 80 mennesker på dette netværk vil det jo give omkring 1,1 m/bit pr. pc, men problemet er bare når der er så mange computere som henter / uploader data så fletter pakkerne sig sammen og derfor er netværket så langsomt, og der er desværre ikke noget at gøre ved det, udover at købe et såkaldt mobilt internet.


    PS: skolehjemmets egne computere som er i computer rummene vil have første prioritet på nettet, i hvert fald i mit tilfælde. Skal lige siges at jeg ikke ved om i har computerrum på skolehjemmet der hvor du er.


    Foxx, det er allerede ordnet på alle skolehjem som er koblet på skolerne netværk, at efter enten kl. 16 eller kl. 17 bliver de 90 m/bit lagt over på skolehjemmet og de 10 m/bit forbliver på skolen, det er nemlig et krav, efter hvad jeg er blevet fortalt. Så desværre vil det højst sandsynligt ikke virke, men eftersom jeg ikke ved hvor han bor henne er det ret svært at vurdere.