PC spasser ud!

  • Kære Tweak'ere!!


    Jeg har et virkelig nederen problem! Byggede min nye computer, tilbage i marts, og den har kørt absolut uden problemer!! Indtil nu :(


    Det begyndte for ca. 2 uger siden, hvor den pludselig viste blå skærm, det gjorde den 3 gange inde for kort tid! Og det eneste, dumme hér, fik noteret var; Bad_pool_caller
    Som jeg så har fundet ud af, kan betyde lidt af hvert!


    Men nu er problemet ikke længere blå skærm, problemet er, at pc'en totalt random sætter sig i hak, og kører der noget musik i baggrunden, hakker det totalt, vel kun et halvt sekund af musikken som bare hakker derud af, hvis I forstår!


    Og en anden ting er, at mus og tastetur også totalt random bare 'dør'!


    Det er som om, at det skete en dag, jeg havde sat en ekstern HDD til for, at flytte nogle filer.
    Under processen satte PC'en sig fast, og siden da, har den ikke kunne startes op, med den pågældende interne HDD :/ Aner ikke hva' der er sket!


    Jeg aner ikke hvordan jeg skal finde fejlen!! Har kørt virusscan og memory test, uden resultat! :/
    Mit MOBO har et display til at vise fejlkoder, det eneste det har vidst under et af disse crash er, ifølge manualen; Pre-memory PCH initialezation is started


    I får lige mit setup, så håber jeg, at nogen måske kan lede mig på rette spor!


    ASUS P8P67 DELUXE B3 P67
    Core i5 I5-2500K 6 MB
    GeForce GTX 560 Ti 1 GB PCIe
    CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9
    850 Watt CoolerMaster Silent Pro M85


    Håber virkelig I kan hjælpe!
    - Andreas

  • I BIOS undersøger du om følgende er indstillet korrekt på:
    Voltage
    Clocks
    Timings


    Evt. kan du opdatere til seneste BIOS via EZFlash (i BIOS).

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H