Indlæg af Baunsgaard

    Det kunne der være noget om :)
    Er der ingen hjemmeside, hvor man kan slå op og finde den korrekte voltage til de forskellige? Nu var jeg heldig, at det stod direkte på rammene ;)

    Stor tak til alle der har taget sig tid til, at hjælpe mig!!


    Pt. har jeg sat begge RAM blokke i, og sat voltage til 1.5v, den stod før på auto og kun på 1.496v.
    So fare, ingen problemer, så indtil den crasher igen, så ligger fejlen altså i forkert volt!


    MANGE TAK IGEN!!


    - Andreas

    Mon jeg kan læse mig til de korrekte timings og voltage et sted?? :S


    Men jah, som sagt, ingen fejl i Memtesten idag, men siden jeg fjernede den ene blok har den kørt uden at fryse fast...

    @ Ebo


    Altså jeg har ikke ændret det, og fejlen begyndte før jeg opdaterede bios. Men jeg må hellere tjekke om volt og settings er korrekte!


    Jeg har taget den ene ramblok ud, for at teste om det kunne være den... Og pt, har der ikke været problemer siden her idag... Men jeg ved ikke om det kan være det, der er galt, for Memtest86+ fandt ingen fejl!


    Puuh den er svær den her!



    MANGE TAK FOR JERES HJÆLP OG SVAR!!

    @ Franne


    Hmm tjaa... altså, øh? ;) Jeg har installeret det der var på cd'en der fulgte med bundkortet og så har jeg brugt SlimDriver til at tjekke for flere updates, og dem har jeg så opdateret idag :)


    Dur det? ;)

    Tak Ebo.


    Jeg har lige kigget tråden igennem. De nævner, at man skal kører memtest og opdatere nogle drivere.
    Det har jeg lige gjort, men lige nu, er pc'en crashet igen :( Doh!


    De mener også, at man skal lade memtest kører i 4-5 timer... Hva' siger I til den påstand?

    Jeg har fundet denne side, ved hjælp af Logbogen, og der nævnes det at der er nogle Hotfixes, men dem har jeg prøvet at downloade, men så skriver den, at de ikke passer til mit system? :(


    Windows6.1-KB979444-x86
    Windows6.1-KB983615-x86


    Der skriver ham gutten nemlig, at det nok er et 'shutdown' fordi noget er blevet overheated, og derfor lukker den ned inden det bliver for alvorligt...

    Jah, der er ihvertfald et eller andet som bliver overheated!! Jeg har kopieret logfilen, så I kan se den!
    Og mit GFX er jo sådan set OC'et, men det er fra fabrikken :( Dooh!


    Lognavn: System
    Kilde: Microsoft-Windows-Kernel-Power
    Dato: 16-09-2011 22:29:11
    Hændelses-id: 41
    Opgavekategori:(63)
    Niveau: Kritisk
    Nøgleord: (2)
    Bruger: SYSTEM
    Computer: Baunce
    Beskrivelse:
    Systemet har genstartet uden først at lukke korrekt ned. Denne fejl kan skyldes, at systemet er holdt op med at svare, er gået ned, eller at strømmen forsvandt uventet.
    Hændelses-Xml:


    <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
    <System>
    <Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
    <EventID>41</EventID>
    <Version>2</Version>
    <Level>1</Level>
    <Task>63</Task>
    <Opcode>0</Opcode>
    <Keywords>0x8000000000000002</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2011-09-16T20:29:11.543603600Z" />
    <EventRecordID>5512</EventRecordID>
    <Correlation />
    <Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
    <Channel>System</Channel>
    <Computer>Baunce</Computer>
    <Security UserID="S-1-5-18" />
    </System>
    <EventData>
    <Data Name="BugcheckCode">10</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter1">0x11</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter2">0xd</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter4">0xfffff800036024ca</Data>
    <Data Name="SleepInProgress">false</Data>
    <Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
    </EventData>
    </Event>


    Sorry det er lidt rodet!!

    Jeg har lige fundet det her, i LogBogen;


    Systemet har genstartet uden først at lukke korrekt ned. Denne fejl kan skyldes, at systemet er holdt op med at svare, er gået ned, eller at strømmen forsvandt uventet.


    Kilde: Kernel-Power


    Hændelses-id: 41


    Men jeg har måske fundet nogle HotFixes, som jeg lige skal ha' prøvet!

    Skal ske ;)


    Asus P8P67 Deluxe


    Intel Core i5 I5-2500K


    GeForce GTX 560 Ti 1 GB PCIe (ASUS)


    CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB)


    OCZ VERTEX 2 100GB SATA II SOLID STATE DRIVE


    850 Watt CoolerMaster Silent Pro M85

    Hej!



    Jeg har et yderst irriterende problem! Min PC er begyndt at 'sætte sig fast'!! Og det er totalt random!


    Mus og tastetur dør, når det sker, og hvis jeg hører musik går det totalt i hak, spammer næmest kunet halvt sekund af sangen!



    Jeg har lige haft den til PC doktor, og de kunne ikke finde nogen hardwarefejl. Så han foreslog, at jeg geninstallerede Windows 7. Det har jeg nu gjort igår, men min pc er crashet 2 gange idag :(


    Windows er installeret på; OCZ VERTEX 2 100GB SATA II SOLID STATE DRIVE
    Så jeg ved ikke om det er den der fucker op??


    Jeg aner ikke hva' jeg skal gøre! Er der nogen der kan hjælpe??



    - Andreas

    Perfekt!! Mange tak, det var lige det der skulle til.


    Men mit problem med at PC'en crasher har jeg stadig :( Du nævnte at jeg skulle voltage og timings, men hvordan ved jeg hva' de skal være, for at være rigtige??


    - Andreas

    Hej!


    Jah, jeg kan altså ikke finde ud af af opdatere min bios. Har prøvet mig lidt frem, og set vejledninger om det på youtube, men det virker ikke :(
    Er der nogen der kan fortælle mig, hvad jeg skal gøre??


    Det er en P8P67 Deluxe, fra asus jeg har.


    - Andreas

    Kære Tweak'ere!!


    Jeg har et virkelig nederen problem! Byggede min nye computer, tilbage i marts, og den har kørt absolut uden problemer!! Indtil nu :(


    Det begyndte for ca. 2 uger siden, hvor den pludselig viste blå skærm, det gjorde den 3 gange inde for kort tid! Og det eneste, dumme hér, fik noteret var; Bad_pool_caller
    Som jeg så har fundet ud af, kan betyde lidt af hvert!


    Men nu er problemet ikke længere blå skærm, problemet er, at pc'en totalt random sætter sig i hak, og kører der noget musik i baggrunden, hakker det totalt, vel kun et halvt sekund af musikken som bare hakker derud af, hvis I forstår!


    Og en anden ting er, at mus og tastetur også totalt random bare 'dør'!


    Det er som om, at det skete en dag, jeg havde sat en ekstern HDD til for, at flytte nogle filer.
    Under processen satte PC'en sig fast, og siden da, har den ikke kunne startes op, med den pågældende interne HDD :/ Aner ikke hva' der er sket!


    Jeg aner ikke hvordan jeg skal finde fejlen!! Har kørt virusscan og memory test, uden resultat! :/
    Mit MOBO har et display til at vise fejlkoder, det eneste det har vidst under et af disse crash er, ifølge manualen; Pre-memory PCH initialezation is started


    I får lige mit setup, så håber jeg, at nogen måske kan lede mig på rette spor!


    ASUS P8P67 DELUXE B3 P67
    Core i5 I5-2500K 6 MB
    GeForce GTX 560 Ti 1 GB PCIe
    CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9
    850 Watt CoolerMaster Silent Pro M85


    Håber virkelig I kan hjælpe!
    - Andreas