PSU Coil whine?

  • Jeg har lige fået nyt system! :clap:


    Er gået fra fra Core 2 Duo og 8800GTS til i5 2500K samt 560GTX Ti.
    Det er super fedt at kunne køre alle de nye spil, der er virkelig en stor forskel.


    Meeeeen...


    På mit nye system, når systemet kommer under load så kommer der en underlig lyd fra PSUen. Det lyder mest af alt som noget sidder fast i blæseren, efter et stykke tid på Google kom jeg frem til at det nok var coil whine.


    Det lyder lige som det her.. http://www.youtube.com/watch?v=2TiW3ux31Ko ;(


    Kan der gøres noget ved det?


    Alternativt, er det så farligt for computeren dvs. tror i den kan klare måneden ud med spil som Crysis, GTA osv inden jeg får råd til en ny? :)

  • Hmm, det har jeg ikke hørt før, men ham på youtube skriver at han ikke lægger mærke til lyden længere, så han må jo have haft det i et stykke tid... ergo kan du nok godt game resetn af måneden, men ingen garantier herfra!:)

    i5 3570k@ 4.3GHz
    ASUS P8Z77-V
    2x MSI GTX 670 2GB @ 1010MHz
    Corsair Force 3 SSD Series 120 GB
    Western Digital Caviar Blue 750GB
    BallistiX Sport 8GB DDR3 @ 1600MHZ CL9
    Corsair HX 850

    3x Acer GD245HQ 120HZ LCD "nVIDIA Surround"
    Razer Blackwidow Ultimate
    Logitech G600
    Corsair Vengance 1500 Dolby 7.1

  • Det er mere udbredt på visse grafikkort hvor især GTX2xx serien var meget slem til det. Der er umiddelbart ikke noget at gøre ved det, og ved at det ikke altid opfattes som RMA-værdigt , når vi taler om gfx.


    Jeg ville høre stedet hvor du har købt den, om du kan få den ombyttet. Er det mindre end 14 dage siden, så kan du bytte den uden problemer - er det længere siden, så kommer det an på forhandleren, om de ombytter pga. coil-whine.


    Det er ikke farligt, men pisse irriterende at høre på ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H