HTC Desire Telefonbog

  • Jeg er lige gået fra en nokia 6120 classic til en HTC Desire, så kan ikke sige jeg er særlig god til android. Nu har jeg rodet i telefonbogen i lang tid, og der er ting der irritere mig.


    - Hvorfor kan den ikke lange navne ? (fx. CBB Kundeservi)
    Jeg vil gerne have det sidste med, og der er masser af plads til det
    - Kan man ikke tilføje flere detaljer til kontaker ?
    Synes kun jeg kan redigere navnet og nummeret.
    - Kan den ikke sætte fastnet og mobil under samme kontakt ?
    Jeg har pludselig flere kontakter af samme navn, og ved ikke engang hvilken som er mobil
    - Kan jeg ikke få den til at stoppe med også at søge efter facebook venner ?
    Når jeg søger i kontakter, så vil jeg kun have resultater, fra folk hvis nummer jeg ejer.



    Den kører på Android 2.2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Start med at kopiere alle kontakter fra SIM kortet over på telefonen, derefter har du en del flere muligheder.


    /ask


    Jeg lagde bare numrene over på SIM kortet, da jeg skulle til at sætte det i HTC'en. Så var de alle sammen indkodet på forhånd

  • Du skal gå ind i "Personer" --> Tryk "MENU" --> "Import/eksport af" --> "Importer fra SIM-kort".


    Hvis der så ligger to af hver kontakt person, skal du gå ind i "Personer" --> Tryk "MENU" --> "Vis". Der kan du vælge hvad der skal vises. :D


    Håber det hjalp. :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LeeFusZ
    Du skal gå ind i "Personer" --> Tryk "MENU" --> "Import/eksport af" --> "Importer fra SIM-kort".


    Hvis der så ligger to af hver kontakt person, skal du gå ind i "Personer" --> Tryk "MENU" --> "Vis". Der kan du vælge hvad der skal vises. :D


    Håber det hjalp. :D


    Hjalp ikke ):
    Jeg skal vel ikke trykke importer, hvis numrene allerede er i min telefon ?
    Under "vis", der har jeg sat den til "kun personer med telefonnummer", men hvis jeg trykker på "Søg" knappen, så kommer alle facebook personerne også.
    Og der er ikke 2 af hvert nummer, men hvis jeg f.eks har en person som hedder... Wolfgang, og jeg har hans hjemmenummer og mobilnummer, så vil der stå 2 Wolfganger i "personer", men jeg vil gerne have dem under den samme. Specielt når der ikke er plads til at skrive fastnet eller mobil efter navnet

  • Start med at importer dem til telefonen, det giver flere muligheder for at linke kontakter til hinanden (de 2 gange wolfgang + evt. hans facebook profil og mail-adresse hvis han er en gmal kontakt også), og redigere i flere felter, end på de kontakter der ligger på SIM-kortet.

  • dit problem er at du har lagt dine numre over på dit simkort, der er en vis længe et navn må være når nummeret gemmes på simkort, er navnet længere bliver slutningen bare klippet væk og "dataen" smidt væk, derfor er navnene ikke længere og mig bekendt kan du ikk få dem til at blive fuld længe dataen for det fulde navn ikke er til stede på simkortet så du må manuelt omdøbe/forlænge ;)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    dit problem er at du har lagt dine numre over på dit simkort, der er en vis længe et navn må være når nummeret gemmes på simkort, er navnet længere bliver slutningen bare klippet væk og "dataen" smidt væk, derfor er navnene ikke længere og mig bekendt kan du ikk få dem til at blive fuld længe dataen for det fulde navn ikke er til stede på simkortet så du må manuelt omdøbe/forlænge ;)


    Fik det til at virke :D Begynder at kunne lide den her telefon!
    Troede bare telefonnumrene var indkodet i telefonen, så kunne ikke se hvorfor man skulle importere dem, men gav mere mening efter jeg havde gjort det.
    Tak for hjælpen, og tak for forklaringen PsyCho (:

  • Lige endnu en ting. Har ikke noget med telefonbogen at gøre.
    Har på fornemmelsen, at jeg har en masse programmer kørende, som tapper batteriet. Er der ikke en oversigt, hvor jeg kan lukke dem eller noget ?

  • menu --> instillinger --> programmer --> kørende tjenester


    Alternativt kan du installere en app killer til at slå tjenester ned, det plejer dog ikke at være nødvendigt.


    /ask

  • Du skal ikk regne med at den holder strøm meget mere end 1 dag og hvis du har wifi kørende bliver det kraftigt reduseret.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Jeg kører med wifi konstant, og jeg kan nu godt få den til at holde lidt over 1 døgn.. Men det er rigtigt, det er noget af en strømsluger..


    Rasmus: De første par gange man bruger telefonen holder batteriet virkelig kort tid, men med tiden bliver det bedre. Min gik død efter 6 timers brug første gang jeg havde ladet den op.

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Du skal ikk regne med at den holder strøm meget mere end 1 dag og hvis du har wifi kørende bliver det kraftigt reduseret.


    med konstant wifi holder min et par dage... på desire''n er det bluetooth der er en stor sluger...


    som sagt, SIM kort kan ikke indeholde mange informationer, men et godt alternativ er at sætte dine kontakter ind på din google konto og synce telefonen med den.
    så burde du kunne gøre alt det du ønsker ;)


    angående FB venner, er det fordi du har (været så dum at) lægge dit tlf nummer ud? min henter kun billeder ind fra fb af dem der ringer

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200


  • Tror faktisk at jeg skrev mit nummer ind på fb, da den sagde, at jeg kunne gøre det som en sikkerhedsforanstaltning.
    Vil det sige, at jeg skal til at eksportere mine numre til Google konto også ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LeeFusZ
    Jeg har alle mine kontakter på min Google konto, og det fungerer rigtig godt! :)


    Bliver virkelig forvirret af alt det der eksport/import SD/SIM kort.
    Hvad skal jeg præcist gøre ? Eksporter til SD kort osv

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Xx-Razmuz-xX


    Bliver virkelig forvirret af alt det der eksport/import SD/SIM kort.
    Hvad skal jeg præcist gøre ? Eksporter til SD kort osv


    Arh nu må du lige prøve og spænde hjelmen lidt og tænke/google


    Eksporter til SD kort eksporter jo selvfølgelig dine numre til dit SD-kort det er vel rimelig logisk ikk? ;)


    google er din ven, lær nu og brug det =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW


  • Nu eksporterede jeg alle de numre jeg havde på telefonen, til SD-Kortet. Derefter importerede jeg fra SD-Kortet til min Gmail. Vil det så ikke sige, at jeg har mine numre på mit SIM kort, mit hukommelses kort (SD) OG på min Gmail ? Det lyder lige i overkanten

  • Personligt ville jeg slette dem fra SIM og SD kortene hvis jeg var dig og så bare have dem på telefonene sync'd op med Gmail.


    Fordelen ved og have dem på din G-mail er at skulle du smadre/miste din mobil kan du let hente dem ned på din nye android mobil igen og hvis du ikke køber android igen ligger de på din G-mail så det bare er og taste dem ind på din nye Iphone/whatever.


    Du kan også altid kopire/eksportere tilbage til dit simkort hvis du skulle få lyst, men der er jo et max antal som kan være på sim og som du allerede har oplevet er der også en max længe på navnene =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW