Problemer med Synology DS211

  • Hej!


    Jeg håber i kan hjælpe mig med min ny indkøbte DS211 + 2x WD Green 2TB. :)


    1.
    Hvordan kan det være jeg ikke kan uploade med en hastighed højere and 7-8 Mb/s? Jeg har både prøvet med lan kabel(cat5) og trådløs, men der er ingen forskel... :(


    2.
    Hvad skal jeg gøre for at kunne tilgå den udefra? :rolleyes:


    Det skal lige siges jeg sidder bagved en router. (D-link DIR-655).



    God weekend!


    MVH.
    Lasse :T

  • 1.
    Har du slukket dit trådløse når du kabler? Det er før set at det kablede net ikke nødvendigvis bliver brugt når der er tændt for det trådløse.


    2.
    Hvordan vil du have adgang? FTP/alm. shares via Webdav?
    Det meste er beskrevet i kapitel 8 i din maual:
    http://download.synology.com/d…ersGuide_NAServer_dan.pdf


    Hvis du går ind i den del af menuen der giver mulighed for opsætning af din router kan det enten klares at få åbnet derfra (pas på hvis du har andre porte åbne i forvejen), ellers kan du i hvert fald derfra se hvilke porte der skal åbnes.


    Den mest elegante er nok webdav (det står der om på p. 126 i manualen)


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LeeFusZ



    1.
    Hvordan kan det være jeg ikke kan uploade med en hastighed højere and 7-8 Mb/s? Jeg har både prøvet med lan kabel(cat5) og trådløs, men der er ingen forskel... :(


    Du svarer på dit eget spørgmål.


    Grunden til at du ikke kan få højere hastighed er nok at du bruger et cat5 (100Mbit. Maks teoretisk hastighed ligger på 10MB/s) kabel. Du skal som minimum bruge Cat5e (1000Mbit også kaldet gigabit. Det gør at du kan komme op på en maks hastighed på 100MB/s (teoretisk).


    Det kan som sagt også være fordi at den vælger det trådløse netværk, som Jacobask også nævner. Det sker en gang i mellem at det trådløse netværk kommer før en kablet forbindelse - hvorfor ved jeg ikke.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • 1. Er nu løst det var fordi det trådløse gik ind over, ligesom i skrev. :D Nu uploader jeg med 25Mb/s, er det ikke meget normalt?


    Det er egentlig lidt underligt, jeg har både et cat5 og et cat5e, men cat5 er hurtigst? :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LeeFusZ
    1. Er nu løst det var fordi det trådløse gik ind over, ligesom i skrev. :D Nu uploader jeg med 25Mb/s, er det ikke meget normalt?


    Det er egentlig lidt underligt, jeg har både et cat5 og et cat5e, men cat5 er hurtigst? :crazyeyes:


    25 MB/s (læg mærke til at både M og B er med stort når der er tale om MegaByte, ellers er det Megabit) er nu en meget normal hastighed for den lille satan der :razz:


    Men så kører du i hvert fald ikke cat5 i mellem de enheder du bruger. For det kan cat5 slet ikke klare. Der skal minimum cat5e til..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    25 MB/s (læg mærke til at både M og B er med stort når der er tale om MegaByte, ellers er det Megabit) er nu en meget normal hastighed for den lille satan der :razz:


    Men så kører du i hvert fald ikke cat5 i mellem de enheder du bruger. For det kan cat5 slet ikke klare. Der skal minimum cat5e til..


    Jeg mente selvfølgelig megabyte. :D


    Er det muligt at bruge dsm 3.1, fra et andet netværk? :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king


    25 MB/s (læg mærke til at både M og B er med stort når der er tale om MegaByte, ellers er det Megabit) er nu en meget normal hastighed for den lille satan der :razz:


    Men så kører du i hvert fald ikke cat5 i mellem de enheder du bruger. For det kan cat5 slet ikke klare. Der skal minimum cat5e til..


    Cat5 kan altså godt klare 1Gbps/1000MBPS - 1000BASE-T netvært, så længe det er over mindre distancer og hvis der er tale om store mændger data performer der under de normale specifikationer for 1Gbps godkendt kabel, Men derfor kan det nu sagtens bruges til hjemmebrug over 3-5 meter og han kører jo ikke mere end 25MB/s så der kan cat5 godt følge med.


    Du kan selv google efter eller finde en gamle IT-supporter så vil de bekræfte dette.


    Dog kan man til hjemmebrug over 3-5 meter lige så godt købe cat6 kabel idag da det jo ikke koster ret meget mere =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW