Ny skærm: 24-27 tommer

  • Hey tweakers...


    Står og skal have ny skærm...


    Vil meget gerne have en 27 tommers da jeg bruger den til blandt andet Photoshop og 3D-tegning... Men 24 tommer kan til nød også bruges...


    Jeg gamer også en del, så det skal der også tages højde for om muligt..:)


    Mit budget hedder ca. 2.500...



    Indtil videre har jeg set på denne:


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=672016



    Håber der er nogle eksperter som kan hjælpe lidt, da jeg intet forstand har på skærme...:)



    På forhånd tak..


    Med venlig hilsen
    Runnerkid

  • Ja tak.... Har læst med på sidelinjen....



    Er ked af at lave en tråd der er næsten ens, men synes dog ikke helt vi søger det samme...



    Jeg vil meget gerne have 27 tommer og mit budget er desværre begrænset til 2500,- :(



    Håber der er nogen der har nogle gode forslag...

  • Slet ingen som har nogle forslag til en fornuftig 27 tommers skærm..?


    Vil også meget gerne hører om erfaring med 27 tommers når nu opløsningen "kun" er 1920x1080... Resulterer dette i for store skrivebordsikoner osv..?!?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af runnerkid
    Slet ingen som har nogle forslag til en fornuftig 27 tommers skærm..?


    Vil også meget gerne hører om erfaring med 27 tommers når nu opløsningen "kun" er 1920x1080... Resulterer dette i for store skrivebordsikoner osv..?!?


    Dem laver du da bare mindre. Personligt syntes jeg HD-opløsningen er lige i underkanten.

  • Okay...



    Fandt lige en anden Samsung model som var en anelse billigere..:


    Samsung P2770FH


    Virker som om den har bedre specs...



    1:70.000 kontrastforhold frem for 1:50.000


    Samt 1m/s responstid frem for 5m/s



    Er det bare en nyere (bedre) model end P2770HD...?!?

  • Jeg har selv en 27" P2770HD, og den er jeg rigtig glad for.


    Hvis du ikke skal bruge TV tuneren, bør du vælge en P2770FH da den har en bedre opdateringshastighed.


    Dog har jeg slet ikke haft problemer med at min ghoster eller lignende hverken i FPS spil eller film.
    Kan godt være mine øjne ikke er gode nok, men for mig er 5ms rigeligt.
    Men hvis du alligevel ikke skal bruge TV-tuneren, er der ingen grund til at købe en skærm med.


    Men en 27" er sgu en dejlig størrelse skærm.
    Det kan man ikke komme uden om.
    Især til Photoshop og lignende.
    Mange syens det er for stor en skærm, det syens jeg slet ikke.


    Opløsningen på 1920x1080 er også fin på en 27".
    Især til film osv. da det jo er en 16:9 skærm.
    Man skal MEGET tæt på før man kan begynde at se de enkelte pixels.

  • Bubbi


    Mange tak.. Et lille erfaringsreview var lige hvad jeg havde brug for...



    Nu er det bare lige i tænkeboks om jeg skal købe den ene eller anden...



    Hvis nogle har andre foreslag til en god 27 tommer til 2.500-3.000 må i stadig meget gerne melde ind..:)



    /Runnerkid

  • Hvis farvegengivelse(kunne man godt forestille sig når nu du skal bruge den til photoshop og 3d-tegning) er vigtigt bør du overveje at købe en skærm med et IPS panel.


    Men de er naturligvis ikke de billigste, så det kommer til at presse dit budget.


    Jeg antager at grunden til at du gerne vil have en stor skærm er fordi du gerne vil have så meget plads som muligt til at rode med det, dermed må det næsten være en stor opløsning du leder efter.


    Jeg tror ærligt talt ikke at du kan få en 27" IPS skærm indenfor dit budget, derfor syntes jeg du skulle kigge på HPs ZR24w, den koster ca. 3000kr og er på 24" IPS skærm med 1920x1200 opløsning: LINK


    Alternativt kunne du også kigge på at købe en Dell u2311H, den er "kun" på 23", men den er noget af det billigste indenfor en IPS skærm man kan finde. Den koster ca 1850kr og har en opløsning på 1920x1080: LINK

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Tusind tak for dine inputs.. Ryger helt sikkert med i overvejelserne..!


    Kan måske sætte budgettet op til maks 3.500... Har en Syncmaster 22'' jeg håber jeg kan få en smule for...


    Men ville meget gerne have 27... Synes ikke forøgelse fra 22 til 23-24 er nok.. Men HP 24'' ser helt sikkert interessant ud..!

  • Hvor langt sidder du fra skærmen? Syntes selv jeg fik et godt boost da jeg skiftede fra 22" til 24", men sidder også forholdsvis tæt på skærmen.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Hvor langt sidder du fra skærmen? Syntes selv jeg fik et godt boost da jeg skiftede fra 22" til 24", men sidder også forholdsvis tæt på skærmen.


    Har lige målt hvor langt jeg sidder fra min 27"..
    Har ca. 45 cm fra øje til skærm.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi


    Har lige målt hvor langt jeg sidder fra min 27"..
    Har ca. 45 cm fra øje til skærm.


    Ok, tror egentlig også det er rimeligt individuelt hvad man syntes der er behageligt. Har ikke siddet så nær en 27", så ved selvfølgelig ikke om det er for tæt på :)

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • @ dasjap og Bubbi


    Sidder ca. med 60 cm fra øje til skærm...


    Ja, er også blevet lidt i tvivl.. Tror jeg må ned i en computerbutik og se på størrelserne 'live'...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af runnerkid
    @ dasjap og Bubbi


    Sidder ca. med 60 cm fra øje til skærm...


    Ja, er også blevet lidt i tvivl.. Tror jeg må ned i en computerbutik og se på størrelserne 'live'...


    God ide :9xo

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Har tænkt lidt, og har ikke noget TV med DVB-C tuner.. Så kunne egentligt godt forestille mig at jeg kunne tænke mig P2770HD med tv-tuner...


    Skal jeg være nervøs for 5m/s respons frem for 1m/s..?


    Er der en reel mærkbar forskel..?!

  • Hey...


    Var nede i computercity og se både P2770FH og P2770HD i går... Og 27 tommersstørrelsen er lige mig..:)


    Dog synes jeg godt nok der var meget fyld ud over skærmen... En "KÆMPE" plasticfod de stod på, og en masse udøvendig glossy plasticmasse rundt om selve skærmen... Så rent designmæssigt er jeg nok mere til noget Asus/Acer agtigt med en lidt tyndere ramme og ikke helt så glossy...


    Faldt så over denne skærm, som har en god opløsning i forhold til pris (dog kun 5m/s respons).:


    Acer B273HU


    Nogen der har erfaringer eller kan sige noget om den skærm?


    Ellers har jeg også den her i tankerne:


    Asus VE278q