Skærm omkring 24" Med super opløsning, Hvilken ?

  • Hey..


    Jeg har kigget lidt rundt efter en ny hovedskærm. Men hvad skal man vælge ?
    Vil ha en der er omkring 24" og så vil jeg gerne ha en med rigtig god opløsning og farvegengivelse..
    Og så skal responstiden også være lav selfølgelig :)


    Har kigget på en imac, for der kan man få virkelig gode skærme til, men vil egentlig helst holde mig til en normal pc.. Kan man ikk købe en skærm i den kvalitet til pc?

  • Hvad ligger dit budget på?


    For det lyder lidt som om du gerne vil have en skærm med TN panelets hurtige respons til gaming og S-IPS panelets gode farve egenskaber.


    De to ting er jeg ikke helt sikker på at der er nogen skærm der sådan rigtig lever op til uden at man til betale en formue.


    Jeg købte forleden en 26" NEC skærm med S-IPS panel og den er fantastisk at arbejde med når man sidder og lave 3D arbejde i inventor og virkelig udnytter alt pladsen samtidig med at den levere en flot og skarpt billede.


    Men til spil er den ikke lige et første valg da der godt kan komme lidt ghosting når det går meget hurtigt. Det er dog ikke personligt noget jeg selv har oplevet endnu.

  • Det her kunne være nogle bud så.


    Når du kigger Imac skærme så går jeg ud fra du ligger lidt vægt i designet også?


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4813728


    http://www.hardwarecanucks.com…4-ips-monitor-review.html


    24" og med P-IPS panel så den levere nogle rigtig flotte farver og som der står i den anmeldelse jeg har linket til så havde han ikke problemer med at skærmen ghostede.


    Den her skærm fra samsung kunne også være noget.


    27" Fuld HD med TN panel og med LED baggrunds belysning.


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4728467


    Her er noget godt læse stof omkring de forskellige paneler og deres begrænsninger.


    http://www.flatpanels.dk/paneltek.php#2

  • Her er et par IPS 24" skærme til, HPen er så vidt jeg ved den billigste 24" 16:10 (1920x1200) skærm på markedet.


    HP ZR24w
    til ca 3000kr


    Dell U2410
    til ca 3550


    Hvis du kan leve med lidt mindre skærm opløsning (16:9 1920x1080 aka Full HD) på 23", har dell også denne skærm til en markant lavere pris.


    Dell U2311H
    til ca 1850kr.


    Til den pris, har du f.eks. råd til at købe to skærme indenfor dit budget, de kan også sættes på højkant, hvis der er behov for mere vertikal plads.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Hvordan får du lige blandet en iMac ind i spørgsmålet om "hovedskærm"? Jeg formoder du er klar over, at en iMac faktisk er en all-in-one computer/Mac...
    I de ældre 24" modeller sidder der et IPS panel og i de nyere er det et LED/IPS...
    Jeg ved ikke hvordan du definerer "Super opløsning"... Min 27" køre 2560*1440.


    Både den HP ZR24w og Dell U2410 er rigtig gode skærme. Jeg har haft dem begge! Dog spiller jeg ikke, så hvordan de klarer sig på dét område, må du lige undersøge nærmere.

  • HAr faktisk købt en ZR24w af Maverick, og det er en rigtig lækker skærm at arbejde med. Derudover giver den et rigtig lækkert billede, som jeg ikke har set nogen TN-skærm kunne levere.


    Har heller ikke oplevet ghosting ved gaming. Hverken BF2 eller Dirt 3, som er det jeg spiller mest lige pt.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Maverick, som jeg skrev vil jeg helst holde mig til en PC og ikke skifte til mac..


    Skrev bare at imac bliver lavet med utroligt fede skærme.. Og jeg ville gerne ha noget der matcher billedet..


    Og da jeg siger hovedskærm er det fordi jeg kører med 2 skærme på min pc :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af spanxx
    Maverick, som jeg skrev vil jeg helst holde mig til en PC og ikke skifte til mac..


    Skrev bare at imac bliver lavet med utroligt fede skærme.. Og jeg ville gerne ha noget der matcher billedet..


    Og da jeg siger hovedskærm er det fordi jeg kører med 2 skærme på min pc :)


    Jeg kunne da godt tænke mig, at de lavede en iMac med mat skærm.

  • Jeg har gamet 5 timer igår på min U2311H, og der var ingen ghosting :)..


    .. så inden for dit budget ville jeg nappe en U2410H uden at blink!


    :drink:

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • 27" og kun full hd, kommer til at se tosset ud....


    Så gå du hellere efter en 24" med den opløsning eller i 16:10

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards