Hvilket kamera.. Dilemma...

  • Jeg står i lidt af et dilemma, da min interesse for foto er begyndt at stige igen vil jeg ud og investere i et nyt kamera i stedet for mit nuværende Canon 20D, men jeg har svært ved at vælge..


    Jeg har kigget på følgende kameraer


    Canon 550D
    Canon 60D
    Canon 7D
    Nikon D7000
    Nikon D300s


    Jeg har kun 2 objektiver, og det ene er ved at stå af, så det gør ikke så meget at jeg skal skifte til et anden mærke..


    Mit budget ligger på de omkring 8000 så 7D er måske lidt højt sat.. Er der nogen der har nogen gode forslag? kan ikke rigtig blive enig med mig selv..


    Må hellere nævne at ham jeg tager mest billeder med er i lære som fotograf og har adgang til en helveds masse objektiver, men det er Nikon :)

  • Hvis du tager meget billeder sammen med en der har adgang til en masse nikon og ikke rigtig har noget canon glas så kig efter et brug D700.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Hmm troede egentlig brugt prisen lå omkring 7D.


    Hvis det ikke er en mulighed ville jeg nok vælge et 7D som er et super kamera.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Undskyld jeg siger det sådan her, men om du vælger Canon eller Nikon er hips om haps - hvis du har adgang til en masse Nikon objektiver, ville jeg da klart vælge Nikon.


    Du skal gøre op med dig selv om du vil have fullframe (D700) eller om du kan nøjes med en crop sensor, og billed kvalitets mæssigt er D90 og D300 ikke så fandens langt fra hinanden, D300s har dog noget større hastighed samt bedre AD konverter hvad angår støj.

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

    Rettet en gang, sidst af jK^ ().

  • har kigget meget rundt, og været nede og prøve både D90 og D7000, og der ligger D7000 bedre i hånden, plus at D90 er udgået så det kan være svært at skaffe..


    Synes dog ikke Canon har nogen i samme liga som D7000 til samme pris...


    Men fortsætter dog stadig med at kigge rundt...