50i vs 50p hjælp!

  • Hey alle,


    Jeg har lige købt et Sony HDR-CX160 og mit problem ligger i at jeg ikke ved hvilken recording mode jeg skal vælge - 50i eller 50p. Hvis jeg vælger 50i har jeg valget mellem Standard(HQ), high quality(FH) og highest qualityFX. Hvis jeg derimod vælger 50p går den automatisk på 50p quality(PS).


    Hvad er forskellen på 50i og 50p? Hvad er bedst og hvorfor? Ved at den optager flere frames per second ved 50p, men ikke hvorfor man har muligheden for at skifte.


    Håber der er en der kan give mig en forklaring og gøre det hele lidt nemmere ;)


    Help!

  • Progressive vs. Interlaced


    Det link siger det hele :D Mere eller mindre.


    Progressive scan bruges ofte i action sammenhæng / i film hvor der sker noget på skærmen. Altså der sker en forholdsvis hurtig opdatering af pixels der skal ændres for at få et levende billede.


    Hvor Interlaced helt klart er bedst til stillestående objekter eller natur, da der ikke er behov for hurtig opdatering af de enkelte pixels, men mere et behov for et skarpt billede der ikke ændrer sig synderligt fra frame til frame.


    Jeg tror at du at du som oftest vil få absolut bedst resultat ud af progressive scan, da du undgår bluring ved bevægelser i billedet. Som hvis man fx optager mennesker eller bevæger sig rundt med kameraret.

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • En smule off topic..
    Håber det er ok.


    Aka_-J-, dit signatur er for højt i forhold til reglerne her på tweak.


    Signatur regler
    Maxstørrelsen for en signatur er :
    650 x 150 pixel
    Billede og tekst må gerne kombineres, den samlede størrelse på hele signaturen må bare ikke overskride hvad der svarer til 650x150 pixel.


    Dit signatur er 679x169. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af rasm401i
    bubbi: har du ikke overvejet at "søge job" hos tweak.dk? :D (jeg mener ikke noget ondt med det men det virker lidt underligt at det er dig der fortæller ham det:) )


    Tvivler sgu på de vil have sådan et brokhovede som mig. :P


    Men jeg står da åben for en invitation. ;)

  • Back to topic - FUCKERS!! :dance:


    (Har fået en PM af Burger, og det skulle være iorden nu! - skriv dog en PM næste gang :cheers: )


    BTW - jeg sad og så 'Allo 'Allo! i går på Charlie - hvor man tydeligt kunne se at optagelserne var lavet med Interlaced, da der var kraftige linie af bluring hen over skærmen ved bevægelser. Især da der blevet båret en kage på bordet, hvor flammerne på lysene blurrede kraftigt i alle regnbuens farver.

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+