Windows aktivering

  • jeg fik mig en ny computer engang før jul, og fik desværre en slem virus og måtter formattere min computer. Dette skete inden jeg overhovedet havde fået taget backup, da jeg fik virsussen fra en hjemmeside der var blevet hacket men ellers er til at stole på. Men det er en anden histore.


    Nu er min skrivebordsbaggrund forsvundet, og der står i stedet nede i hjørnet at jeg ikke har en ægte version af windows. Jeg fik windows med computeren og har derfor ikke nogen windows 7 CD eller key. Et popup vindue gav mig et link til et værktøj der kan bruges til at validere windows, men jeg er bange for at hvis jg bruger det, vil det forhindre mig i at bruge computeren da jeg jo ikke rigtigt kan vise med cd/kode at jeg rent faktisk ejer windows. Kan værktøjet selv finde ud af at det er ægte? og hvis det tror det ikke er, hvad gør jeg så?


    På forhånd tak for hjælpen
    Augajo


    LINK til validerings værktøj: Windows validerings værktøj

  • Med computeren fik du vel en Windows CD, hvor der burde stå en key til Windows på enten cd eller cover. Alternativt smider mange OEM producenter et klistermærke på selve kabinettet med koden.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Du må have fået en kode, som sidder et eller andet sted, som Renegger siger ;).


    Jeg har godt nok aldrig brugt det valideringsværktøj der, når jeg har formatteret. du kan roligt bruge det, men det kræver at du finder koden først, fordi programmet vil uden tvivl spørge dig efter det, så det kan blive valideret.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.