Indlæg af augajo

    Hej!


    Jeg har de sidste par dage haft et problem med min stationære, som I med lidt held kan hjælpe mig med at løse.



    Under brug har min computer på det sidste gået ned (som havde man trukket stikket); for så at starte op med en besked om at asus har beskyttet mig mod power surges. Der er tilsyneladene ikke noget mønster i hvornår det sker, jeg kan have spillet CS:GO i et par timer, og så sker når jeg stille og roligt browser nettet, eller det kan omvendt ske når jeg har flere programmer åbne og sidder og spiller noget som netop CS. På de sidste har der været den udvikling, at når problemet sker, og computeren genstarter, går noget galt. Skærme, tastatur og mus tænder ikke, blæser og LED's gør. Hvorvidt computeren selv kører er for mig uklart. For at fikse det skal jeg tage strømmen helt af, sætte stikket tilbage I , og så tænde den derfra, så virker den upåklageligt i 2 minutter til 24 timer før samme problem så igen sker. Det virker til at ske meget i små bunker, som var computeren for varm, men alle målinger viser temperaturer omkring 30 - 40 grader.
    Jeg ved at det ikke er elektriciteten i huset der er problemer med, så det er lokalt i computeren. Google søgninger har vist at asus support råder en til at slå anti-surge fra i nogle tilfælde, men hvis der reelt er et problem med power supplyen, er det formodentlig ikke en god idé. Har desværre ikke nogen anden PSU og teste med, men er indstillet på at investere en magen til den jeg har.
    Nogle idéer til hvad der kan være skyld i det? Tænker at det lille twist med skærmene måske er et clue?


    Har haft computeren i 1½ år, med følgende specs:
    Core: i5-3570
    Grafik: Nividea GTX660
    Power supply: 80+ GX650W COOLERMASTER


    Ram: 8 GB
    Windows 8



    Mange tak for enhver hjælp I kan komme med ;D

    Jeg satte alle ledninger i før jeg tændte for noget, så der skulle ikke være noget problem der, har tjekket med begge HDMI porte i fjernsynet, og computeren er som sagt helt ny, så jeg må gå ud fra at portene virker.
    Jeg har også forsøgt at kigge ind i kabinettet, for at se om Topdata måske ikke har fået sat ledningen ordentlig fast, men kan ikke komme til at se det uden at åbne, og så ryger garantien, så det bliver sidste udvej, hvor jeg så også lige sender en mail til dem først ;D
    Nogle andre ting der kan være skyld i problemet? Hvis vi udelukker grafik drivere og afbrændt HDMI port, andre ting der kan influere HDMI forbindelsen?

    Hej!
    Jeg modtog idag en ny computer jeg havde bestilt fra topdata.dk. Windows var forinstalleret, så jeg skulle bare sætte div. ledninger i, og så tænde. Jeg køre et dualmonitor setup, der har virket fint på min tidligere pc, det består af en Samsung VGA skærm samt mit fjernsyn, også Samsung, som jeg har forbundet til min computer med HDMI. Problemet er bare at på min nye computer registrere Windows ikke at fjernsynet er sat til, fjernsynet selv har registret at det er forbundet med computeren, men modtager ikke noget signal.
    Jeg har installeret de nyeste Intel Core drivere samt Nividia drivere, og ved nu ikke helt hvad jeg skal gøre for at få HDMI til at virke.


    Computeres specifikation er følgende:
    * INTEL i5 3570 3.4GHZ (3.8GHZ TURBO)
    * ASUS P8B75 KVALITETS BUNDKORT, USB3,SATA6G
    * ASUS 2GB DDR5 GTX660OC DC2T-2GD5 GRAFIKKORT INFO
    **ASUS DC2T KØRE 1137MHZ CLOCK, HVOR TWINFROZRIII KØRE 1098MHZ**
    **ASUS DC2T ER LIGESÅ HURTIGT SOM REF. GTX660TI**
    * COOLERMASTER HYPER-TX3 ULTRA STØJSVAG OG EFFEKTIV
    * XFX PRO SERIES 550W, 80+, ULTRA STØJSVAG KVALITETS PSU (Seasonic)
    * GAMER-KABINET COOLERMASTER M. VINDUE, K350 (Opgraderet til Collermaster Enforcer)
    * * OPTIMALT AIRFLOW OP TIL 5 BLÆSERE, STRØMFORS. I BUND OSV.*
    * 500GB HARDDISK, 7200RPM, SATA 6G
    * 8GB DDR3 1600MHZ HYPER-X RAM, KINGSTON, GAMER RAM
    * ASUS 24x DUALLAYER DVDBRÆNDER
    * KABINET MONTERET MED 2 BLÆSERE (OP TIL 6 BLÆSERE)
    * 8CH (5.1 & 7.1) SURROUND LYDKORT
    * 8x USB PORTE (2stk er USB 3.0) (2 PÅ FRONT, 6 BAGPÅ)
    * GIGABIT NETKORT (1000Mbit)




    Nogen der har et tip eller to til hvad jeg kan gøre?

    Har lige opdateret GFX, løste et par andre problemer men ikke det her, har selv tænkt på om det kunne være varme, fordi min ene blæser ikke virker til at sende ret meget luft ud i forhold til den anden, syntes dog ikke at computeren er ret varm. Spillet har før kørt glimrende på computeren og spillet er ikke blevet opdateret fornylig, så det har nok ikke ændret sig.


    Jeg vil fortsætte med at prøve lidt af hvert, hvis det viser sig at problemet er varme, gælde garantien heldigis stadigvæk, så må løsningen være at sende den til reperation, tak for hjælpen endtil nu sam

    Spiller på en ASUS G73 Series G73JW, med Nvidia Geforce GTX 460M grafik kort. Som sagt Windows Home Premium 64-bit. Coputeren har en intel i core.


    Har læst noget om at RAM kan forårsagde problemet, men har 3,86 GM RAM tilgængelig ud af 4 GB lige nu, så kan ikke se hvordan jeg kan mangle det for et spil som LoL.


    Hvis der er andet i skal bruge så sig endelig til, og hvordan jeg kan finde ud af det. Jeg er ikke et computer geni når det kommer til system software og hardware generalt, så jeg ætter pris på al' hjælp jeg kan få.

    jeg fandt lige ud af noget der hjælper godt med at finde problemet, spillet lagger kun hvis jeg har lyden slået til. Jeg ved dog stadig ikke hvad jeg skal gøre, nogle idéer?

    Jeg har eksperimenteret lidt mere, det er tydligt at det hakker hver gang der sker meget på en gang. Hvis jeg f.eks i league of legends er midt i en "teamfight", og der sker rigtigt meget på skærmen på en gang, så hakker det, mere end hvis jeg bare går rundt. Hvad kan der være galt, jeg kan virkeligt ikke løse problemet. Har brugt CCleaner, ryddet lidt op på min harddisk,men jeg ved virkeligt ikke hvad jeg skal gøre for at løse problemet

    Hej, jeg har fået et lille problem, min computer (En Asus RoG) fryser hver gang jeg spiller et spil, det sker end da når jeg spiller minecraft, især hvis jeg lige tager min inventory frem/tilbage (altså når der sker størrere ændringer på skærmen), mens et spil som League of Legends fryser hver gang der sker det mindste, enda nogle gange bare hvis jeg bevæger min karakter rundt på banen. Ind i mellem sker det også når jeg gør noget på internettet, skete f.eks en gang mens jeg skrev det her.


    Problemet er helt nyt, startede mens jeg spillede minecraft i går aftes men en ven. Jeg har skannet min computer men fandt ingen virus.


    Mit system er Windows Home Premium, og computere er forholdsvis ny (2-3 måneder)
    For mig lyder det som om det er et CPU - problem fordi det pimært sker år jeg laver noget krævende, men på joblisten viser den aldrig cpu-forbruget kommer over en 50-60 stykker.


    Nogen der ved hva jeg kan gøre for at fjerne de spikes?


    EDIT: Chekkede lige strømstyrken, det lød lidt som om strømforbruget var sat for lavt, men nej, den er sat på høj ydeevne

    For nyligt formaterede jeg min computer, og windows bad mig så om at aktivere mit windows igen. Jeg skrev koden, som står på undersiden af min computer, men windows siger at koden er ugyldig, nogen der ved hvad jeg kan gøre?

    jeg fik mig en ny computer engang før jul, og fik desværre en slem virus og måtter formattere min computer. Dette skete inden jeg overhovedet havde fået taget backup, da jeg fik virsussen fra en hjemmeside der var blevet hacket men ellers er til at stole på. Men det er en anden histore.


    Nu er min skrivebordsbaggrund forsvundet, og der står i stedet nede i hjørnet at jeg ikke har en ægte version af windows. Jeg fik windows med computeren og har derfor ikke nogen windows 7 CD eller key. Et popup vindue gav mig et link til et værktøj der kan bruges til at validere windows, men jeg er bange for at hvis jg bruger det, vil det forhindre mig i at bruge computeren da jeg jo ikke rigtigt kan vise med cd/kode at jeg rent faktisk ejer windows. Kan værktøjet selv finde ud af at det er ægte? og hvis det tror det ikke er, hvad gør jeg så?


    På forhånd tak for hjælpen
    Augajo


    LINK til validerings værktøj: Windows validerings værktøj

    Davs! ;D
    Jeg har kigget lidt på nogle bærbare og fundet 2 der matcher mine krav for pris og indhold. Jeg er lidt i tvivl om hvilken compute jeg bør købe, den skal primært bruges til WoW, Call of Duty: Black Ops og League of Legends, altså generelt bare en spille computer til online spil.


    Her er 2 links til de 2 computere:
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4387038[...]
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4671276[...]


    Hvis i kender til andre computere i samme prisklasse, der er bedre så sig endeligt til
    :D