Battlefield 3 info

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kasper1233
    Synes godt nok det er svært at komme ind i spillet. Hver gang jeg prøver at joine en server siger den bare at jeg skal lukke spillet i baggrunden.


    Det er en Alpha Trial så der vil være en del bugs, hele meningen med denne Alpha Trial er at få renset ud i de bugs, så alle fejl man støder ind i bør rapporteres i den UK-engelske officielle Battlefield forum, måske i det dedikerede BF3 PC sub-forum.

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MadsHilde
    Er der egentlig noget info om der vil være store dejlige baner som Gulf of Oman og Dragon Valley?


    Jeg er godt klar over at det er utroligt lidt af spillet vi har set, men indtil videre ligner det bare en bybane fra CoD og noget "korridor shooter" i form af en metro station...og mit liv er simpelthen for kort til korridor shooters, jeg hader det.


    Er godt klar over at sådan bliver BF3 ikke, men jeg glæder mig virkelig til at se nogle af deres store baner, hvilket der selvfølgelig MÅ være idet der er fly med.


    DICE har allerede bekendtgjort, at BF3 får meget store maps i PC-udgaven af BF3, maps der vil være lige lidt mindre i konsol-udgaverne af spillet da konsollerne ikke kan klare så meget og fordi der ikke er så mange spillere pr. map. Undtagelsen bliver i TDM, hvor der ikke vil være køretøjer og fly og store maps derfor vil være åndssvagt, så du kan roligt glæde dig.

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MadsHilde
    Er der egentlig noget info om der vil være store dejlige baner som Gulf of Oman og Dragon Valley?


    Jeg er godt klar over at det er utroligt lidt af spillet vi har set, men indtil videre ligner det bare en bybane fra CoD og noget "korridor shooter" i form af en metro station...og mit liv er simpelthen for kort til korridor shooters, jeg hader det.


    Er godt klar over at sådan bliver BF3 ikke, men jeg glæder mig virkelig til at se nogle af deres store baner, hvilket der selvfølgelig MÅ være idet der er fly med.


    Hvad man så ikke får at vide er at den Metro station er andet segment i en mere åben bane. Den starter i det åbne og der lukkes så op for næste segment (som vi kender det fra Rush). Har ikke set noget der kan sidestilles med CODs snævre baner :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Er det browseren der driller? Hvis ja så prøv med chrome i stedet for IE


    IE.. Bruger da firefox


    Tror det er Origin. Kan heller ikke lukke computeren ned hvis jeg starter det. Programmet vil bare ikke slukke!

  • De folkens der er inde og spille kan I give jeres fps og hvad settings i spiller på?


    Syntes det kører helt at lort på fuld resolution på en 27" skærm, er nød til at skrue ned :(

    Dell 27'' UltraSharp U2711 IPS Panel
    CM Storm Sniper Black Edition
    Core i7 2600K Sandy Bridge ( 8 MB )
    ASRock P67 Extreme6 Sandy Bridge (P67 EXTREME6)
    EVGA GeForce GTX 780 Ti SC ACX - 3GB
    Corsair Hydro H100i Extreme Performance
    Corsair Dominator P DDR3-1600 DC - 16GBWestern Digital 2000 GB harddisk
    Asus Xonar DX
    Samsung SH-B123L DVD±RW Black
    Corsair er 256GB SSD Nova Series

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af guGGe
    De folkens der er inde og spille kan I give jeres fps og hvad settings i spiller på?


    Syntes det kører helt at lort på fuld resolution på en 27" skærm, er nød til at skrue ned :(


    Kører det skidt på din, så skal jeg da vist have investeret i et ekstra gfx! :ohmy:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af guGGe
    De folkens der er inde og spille kan I give jeres fps og hvad settings i spiller på?


    Syntes det kører helt at lort på fuld resolution på en 27" skærm, er nød til at skrue ned :(


    Kører fint hos mig på high... ingen forskel på medium og high så vidt jeg kan se andet end at high ser meget bedre ud. 50-70 fps og ingen dyk.
    Kører du 280.19?


    2500k@4.5
    480GTX @ 800/1600
    8GB ram

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af guGGe
    De folkens der er inde og spille kan I give jeres fps og hvad settings i spiller på?


    Syntes det kører helt at lort på fuld resolution på en 27" skærm, er nød til at skrue ned :(


    Min kammi kørte med dette system:


    i5 750 @ 4ghz
    4GB 1600mhz
    2xGTX460 SLI


    Han spillede vist spillet maxed out i 1920x1080.


    Og spillet nyder godt af multigpu, så jeg glæder mig ret meget :D


    Prøv om den nye sli-profil fra EVGA ikke hjælper din ydelse.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Dobbeltpost

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • nVidia råder GeForce ejere som spiller BF3 Alpha Trial til at installere den nye 280.19 BETA driver:


    Though not mentioned in our release notes, we recommend that NVIDIA GPU users testing the Battlefield 3 Alpha download the 280.19 beta drivers to help eliminate any in-game glitches they are experiencing.


    Du kan se hele Release Notes artiklen med al info i relation til 280.19 @ GeForce.com her.


    Selve driveren kan hentes her:


    Vista/Win7 - 32-bit


    Vista/Win7 - 64-bit


    Selvom BF3 ikke understøtter Win XP er der selvfølgelig også drivere til det:


    Win XP - 32-bit


    Win XP - 64-bit


    For AMD/ATi ejere skal man helst bruge den nye Catalyst 11.7 som Tweak jo har en Nyhedsartikel om.


    Ellers vil det være en god ide at tjekke Alpha Trial forums for testere med samme problem og ellers selv poste om det for feedback.

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

  • Syndflod af Alpha Trial invitationer sendt ud


    Som alle i tråden her sikkert har opdaget, har EA sendt en ren syndflod af invitationer til BF3 Alpha Trial testversionen ud til Battlefield ejere, hvilket der havde været rygter om ville ske i dagene forinden, og Battlefieldo har nu en kort artikel om det:


    For those of you who have not checked your EA account email inbox, check it as soon as you can. Another wave of invites have been sent today for the Battlefield 3 Alpha and already users are reporting access. If you don’t have an email in your inbox or spam filter, be sure to try logging into BF3Alpha.Battlefield.com as some users are able to log in without having a email (Most likely due to speed of some mail servers).


    I det ene af de to officielle forums, det UK-engelske mere præcist, er der startet en tråd via hvilken man kan komme af med - eller redde sig - en ubrugt Alpha Trial key! Du finder tråden her.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    BF3 forudbestilt 10 x mere end Bad Company 2 var


    I sin seneste Financial Results Report har EA oplyst, at BF3 på nuværende tidspunkt er forudbestilt i et antal som er 10 gange det som Bad Company 2 nåede! Det rigtig interessante er så, at BC2 lige har passeret et salgstal på 9 mio. kopier over alle platforme, men det salgstal vil BF3 næsten ikke kunne undgå at knuse!


    Du kan se EAs Financial Results Report her.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Battlefield Blog om Dog Tags


    Der er kommet en ny blogpost @ Battlefield Blog, denne gang lidt om de Dog Tags som enhver Battlefield spiller kender. Der er dog desværre ikke rigtig nogen ny info i posten, det er sådan mere generel info:


    Your dog tag is your personal business card in Battlefield 3 – it’s what you dangle in front of an enemy you’ve taken down, and you can also collect the dog tags from your enemies as trophies, adding an extra bit of bragging rights to the festivities. [...]With that in mind, DICE wanted to make sure dog tags in Battlefield 3 were even more personal, bringing an extra weight to them. You’ll be able to choose a design that goes with an in-game stat that gets tracked dynamically. “Dog tags in Battlefield 3 go beyond just having your name on them,” explains Kertz. “We have hundreds of dog tags that can be your personal calling card. Every time you kill an enemy, they see your tags. It’s your calling card – it’s your place to brag, and dynamic tags can show off how great you are with a knife, a jet, or even show off your personal play style.”



    Du kan se blogposten her (efter Age Verification)
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Interview med DICE Vice-President & General Manager


    Gaming-siden GamingExaminer har fået et interview med DICEs Vice-President og General Manager, Karl-Magnus Troedsson, hvor en af de ting han fortæller er:


    GE: Bad Company 2 pushed the envelope in destructible environments. How is Battlefield 3 going to further enhance this feature?


    KMT: One key element of the destruction which will take a big step forward in Battlefield 3 comes from the denser, more urban environments we introduce. In these you can take down the facades of huge buildings and expose or take out the enemies entrenched on the different floors.


    Du kan se hele interviewet, med mange flere spørgsmål, her. (Fundet via Battlefieldo.com)
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Lyden i BF3


    En ting omkring lyden i BF3 som I alle bør vide, er, at det faktisk bedre kan betale sig at bruge den integrerede lydchip i bundkortet end et add-on lydkort i en PCI(e) slot, som f.eks. Creatives X-Fi! DICE-udvikleren 'repi' forklarede alt dette allerede i forbindelse med udviklingen af Bad Company 2 og da det relaterer til spilmotoren, FrostBite, vil det også gælde i BF3. Han forklarede det ca. sådan her:


    Før i tiden, dengang der kun var en kerne på en CPU, var det jo lige omvendt af nu, fordi et add-on lydkort havde en chip som aflastede CPUen ved at overtage lyd kalkulationerne via 'hardware accelereret lyd' så CPUen kunne fokusere sine sparsomme ressourcer på alt det andet. Idag er der jo masser af kerner på en CPU, og de er så kraftige, at de langt overgår hvad en lyd-chip, som f.eks. X-Fi, kan præstere, udviklingen er simpelthen løbet fra add-on lydkort i Battlefield pga. FrostBite.
    Lyd-delen i FrostBite spilmotoren er derfor indrettet til 'ren software', da det betyder, at CPUen så håndterer lyden og det betyder pga. CPUens mange kræfter, at man får en væsentlig bedre og langt mere detaljeret lyd i BC2 og BF3!


    Så hvis du har et add-on lydkort installeret, skulle du måske prøve at afinstallere lydkortet og installere driverne til din onboard lydchip i bundkortet, bare for at prøve om det er bedre...hvis du ikke synes om det, kan du jo så altid skifte tilbage...
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    God weekend til jer alle!

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pvt.P.Nutz
    Næsten kriminalt at du ikke er med i alphaen Franner sådan som du har arbejdet for at promovere spillet... du er med i betaen ikke?


    Jeg må desværre ikke spille spil i øjeblikket, af helbredsgrunde..jeg lider af PTSD og fandt fornylig ud af, at jeg også har en fysisk variant af det som kaldes 'Binyretræthed' og pga det, er jeg igang med en kur for at blive rask, f.eks. er jeg på en streng diæt. Men i forbindelse med kuren er der også en lang række ting jeg skal gøre, og en række ting som jeg ikke må, f.eks. må jeg ikke foretage mig ting som 'ophidser' mit system (altså kroppen, ikke PCen... :roller: ), og gaming i større stil gør netop det, jeg kunne ikke tåle 'Bad Company 2 MP' så jeg vil heller ikke kunne tåle BF3 MP...men jeg kan mærke at det går fremad pga kuren, så jeg håber at være klar til BF3 udkommer (knock on wood!)

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Franner


    Jeg må desværre ikke spille spil i øjeblikket, af helbredsgrunde..jeg lider af PTSD og fandt fornylig ud af, at jeg også har en fysisk variant af det som kaldes 'Binyretræthed' og pga det, er jeg igang med en kur for at blive rask, f.eks. er jeg på en streng diæt. Men i forbindelse med kuren er der også en lang række ting jeg skal gøre, og en række ting som jeg ikke må, f.eks. må jeg ikke foretage mig ting som 'ophidser' mit system (altså kroppen, ikke PCen... :roller: ), og gaming i større stil gør netop det, jeg kunne ikke tåle 'Bad Company 2 MP' så jeg vil heller ikke kunne tåle BF3 MP...men jeg kan mærke at det går fremad pga kuren, så jeg håber at være klar til BF3 udkommer (knock on wood!)


    Ked af at høre, håber du kommer dig helt. Giv det den tid det tager.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Franner


    Jeg må desværre ikke spille spil i øjeblikket, af helbredsgrunde..jeg lider af PTSD og fandt fornylig ud af, at jeg også har en fysisk variant af det som kaldes 'Binyretræthed' og pga det, er jeg igang med en kur for at blive rask, f.eks. er jeg på en streng diæt. Men i forbindelse med kuren er der også en lang række ting jeg skal gøre, og en række ting som jeg ikke må, f.eks. må jeg ikke foretage mig ting som 'ophidser' mit system (altså kroppen, ikke PCen... :roller: ), og gaming i større stil gør netop det, jeg kunne ikke tåle 'Bad Company 2 MP' så jeg vil heller ikke kunne tåle BF3 MP...men jeg kan mærke at det går fremad pga kuren, så jeg håber at være klar til BF3 udkommer (knock on wood!)


    At du så kan finde motivation og overskud til at strikke en tråd som denne sammmen,er da fantastisk,håber så sandelig også du kommer dig,sympati og respekt herfra;)


  • Interessant med onboard lyd... problemet er dog at alt andet lyd/musik kommer til at lyde af lort i forhold til dedikeret kort