HP DV6612EO Ristet [Kan det betale sig]

  • Hey tweakers
    Min HP DV6612eo comp har været ristet gennem de sidste par år, da jeg simpelthen ikke gad og bøvle med den, men problemet er nu kommet at jeg nærmest ikke gider min Netbook da den er for sløv osv.


    Spørgsmålet er om det kan betale sig at rode med den. Dvs. bestille nye dele eller evt. sende den ind(den er uden for garanti(var den også før jeg rodede i den selv))
    Det der er galt med den var at sidste gang jeg skilte den ad, for at finde årsagen til at den blev så pokkers varm(105C på CPU efter ½ times spilletid duer ikke så godt) så jeg fandt ud af at cpu køler var rimelig ringe.
    Men da jeg samlede den igen (hvilket jeg efter min mening har gjort 100 % korrekt, da jeg havde gjort det og satte batteri i så lyste touch panelet selvom computeren var helt slukket. Det gjorde den i 6 timer hvorefter den var gået ud(havde haft computeren tændt et par gange.
    Da jeg så bemærker den ikke vil starte dagen efter, så åbner jeg den op igen og ser at under touch panelet er den connector fuldstændig ristet (båndledning smeltet og selve plastik connector er forkullet.
    Ved bare ikke hvad der er galt med den.


    Kan det svare sig at fixe den eller er det bare lettere og billigere at gå ud og anskaffe sig en bedre computer.
    Nu har den bærbar jo også kun en 1,8 Ghz CPU og et klamt gfx som ikke kan trække CSS med alt på high + AA



    Ved sku ikke hvad jeg skal gøre men nå.....



    //Ripjaws

    CPU: Core i7 950 3.06 @ 3.6 GHz SSD: OCZ Agility 3 240 GB
    CPU Cooler: Zalman CNPS 10x Extreme HDD1: Seagate Barracuda 1 TB


    RAM: Kingston HyperX T1 CAS9 2000 MHz 6GB HDD2: Samsung Spinpoint F1 2 TB
    Mobo: ASUS Sabertooth x58 PSU: CoolerMaster Silent Pro 1000W
    GFX: EVGA GTX 570 Case: CoolerMaster HAF X

  • Drop den, køb noget nyt.... det kan ALDRIG betale sig at rode med sådan noget gammelt bras.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Det tror jeg ikke du skal regne med, kender nogen der tog kontakt til infocare (mener de håndterer rep af HP) hvor de fik at vide at et nyt bundkort vil koste ca 3000 kr.


    Om det også gælder i dette tilfælde er naturligvis svært at sige, men hvis computeren er gammel i forvejen bliver det som regel ikke billigere at få den fikset, da reservedele kan være sværere at få fat på.


    Det lyder i hvert fald ikke som en bærbar af større værdi sådan som du beskriver den, så jeg ville ikke gøre noget ved den.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Du kigger da efter en god brugt maskine, hvis det er.


    Hvis det er generelt brug din Netbook er for sløv til kunne en SSD måske speede det op - hjælper nok bare ikek til spilydelsen :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Og det er netop spilydelsen og hurtighed jeg søger. Jeg arbejder selv i Føtex hvor jeg har gaflet en PSU til en bærbar(kunde rep osv.) og siden computer kassen jeg snuppede den fra, er i brudt emballage og mangler PSU håber jeg at jeg kan købe den billigt siden der er de 2 ting ivejen. Og så bare skaffe en PSU fra hp's reserve dele shop.


    Der er tale om en HP Pavilion G7-1003eo
    hvilket man må sige er rimelig godt med og kan det jeg skal bruge den til, uden at det skal være en heftig gamer pc selvom jeg da spillet lidt css og sådan på den.


    tror på jeg kan få den for 2000-2500 kr.
    så det er jo at håbe..



    //Ripjaws

    CPU: Core i7 950 3.06 @ 3.6 GHz SSD: OCZ Agility 3 240 GB
    CPU Cooler: Zalman CNPS 10x Extreme HDD1: Seagate Barracuda 1 TB


    RAM: Kingston HyperX T1 CAS9 2000 MHz 6GB HDD2: Samsung Spinpoint F1 2 TB
    Mobo: ASUS Sabertooth x58 PSU: CoolerMaster Silent Pro 1000W
    GFX: EVGA GTX 570 Case: CoolerMaster HAF X

  • Hvis du selv har finger snilde til det, så kan det godt svarer sig...


    Og jeg vil med glæde være behjælpelig telefonisk i hvordan man skal skilde den ad...
    PCxperten service i Aalbort reballer... Fordelen ved at få motherboardet repareret ved ham, det er at den ikke i samme grad vil lide af termiske problemer bagefter... Grunden til det, det er at han reballer med blyholdig tin, i stedet for blyfri tin... Grunden til de ikke gør det når de producere motherboards, det er at det idag ikke er lovlig i produktion at bruge blyholdig tin...


    Prisen for at få repareret et helt rent rå motherboard er 1000,-
    Hans kontakt info er:
    http://www.guloggratis.dk/bruger/rene_325


    Når du så får den lavet, så skal du ud og invistere i en god kølerpasta, her vil jeg gerne anbefale MX-4, som IMO er en af de klart bedste på markedet... Du skal endvidere også huske at rense heatsink...


    :hb:

    Officiel tekniker
    Working tools:EMMA Phoenix SETool JAF UFS, UST, UB, MT, Cyclone