Hvad er der galt med dette setup?

• Hej Tweakers!

Jeg er kommet i en lidt pinlig situation: Har fået min kammerat til at købe et:

Sapphire VAPOR-X HD 6870 (grafikkort) + LC Power Silent LC5550 V2.2 (psu)

Det er kylet sammen med noget af mit gamle hardware:

Core 2 Duo 3,0 som køre 3,6ghz

4gb cosair ddr2 ram med rigtige timings og volt.

P5LD2 deluxe mainboard

Planen var at han skulle kunne køre BFBC2 i 1680*1000 (eller hvad den nu hedder) i high + 4AA / 8AF

som set her: http://www.hardwareheaven.com/…review-bad-company-2.html

(linket viser kortet i en BFBC2 benchmark med core i7 / ddr3 / SSD-hdd i 1920*1080 high 8AA/16AF)

Men problemet er: 2 frames pr sec =(

Sat ned til LOW 1680*1000 1AA / 2AF kan det lige gå (hvis ellers alle andre gidder at holde sig væk og ikke skyde i nærheden af ham).

Hvad gør jeg for at få det til at køre bedre? Ved at grafikkortet kan tunes ret hårdt til ca. 1000mhz i core

Plz hjælp, føler mig ret dum og syntes det er lidt synd at han har givet ca 1800kr for "ingenting".

MVH "en knap så smart som han plejer" Wigo

• tror os lidt det er den LC-Power psu selv om den skulle kunne trække det, mit bud er hvis du el. han kender en som har en anden psu læggende kan ka prøve med se om det hjælper hvis ik det hjælper ja så er det måske driver problem el. andet.

• Slet grafikkort driver og installer det igen. Prøv i første omgang den driver der følger med på cd. Hvis det ikke virker, kan det være psu, der kun yder 25a...

Ellers kan jeg anbefale en Energon 750w til ca 350 kr, den trækker fint en i5 750 3.6 ghz, 2 diske og et 4890 grafikkort og så giver den ikke meget lyd fra sig.

• PSU'en skulle være på 550w -lidt over anbefalet fra ati mht. grafikkortet - hvis den ikke kan levere strøm nok har producenten (og den danske retailer) et temmeligt stort problem, men hvordan chekker jeg det? Har flere gange lavet RMA hvor jeg skulle sende fotos af min skærm når jeg lavede Windows mem-test / fotos af underlige striber på skærmen da mit sidste grafikkort stod af efter 18 måneder.

Hvis jeg sender den reur og skriver "Den giver ikke nok strøm" / "Leverer ikke annonceret strømmængde" griner de deres røve i laser og sender den retur med en regning for "At spilde deres tid" =(

Men Jeg vil helt sikkert lave en komplet re-install af Windows+drivers =) før havde vi bare slettet gammel driver og hentet nyeste fra ati's hjemmeside

• Når du har prøvet det med drivere, kan du lige kigge på dette også:

Installer DX10 el. 11 om på ny, hvis dette tillades.

Er der problemer i andre spil?

Kør 3dmark06 og se hvad den siger

Kør Furmark - Hvad er temps på gfx og er der problemer med det

Ud over det, så er Bad Comapny 2 ret CPU-intensivt, og forskellen fra Dual til Quad er ret stor rent ydelsesmæssigt - Har bare svært ved at tro at dette kan være problemet.

På papiret har du nu fundet noget rigtigt at sætte sammen. De fleste af os har nok prøvet at noget ikke spillede, som vi havde håbet, så tag det ikke så tungt - der skal nok vise sig en løsning :)

Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

Rettet en gang, sidst af Renegger ().