Indlæg af Wigo

    Undskyld hvis det ikke var klart i post 1. Jeg har 1x 7990 kort, ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men har ikke crash siden jeg skrev til jer?


    Jeg har endda sat grafikken op til ultra igen.

    Nu begynder det at blive rigtig mærkeligt =)


    GPU-Z siger crossfire er enablet? måske den er mere pålidelig end Speccy?


    Mit store problem er at computeren fryser, når jeg spiller Battlefield 4 online. Billedet "pauser" og den samme lyd (ca. 1/3sec) spiller om og om igen, ingen bluescreen - ingen minidump. Det eneste jeg kan er at holde powerknappen inde til computeren slukker.


    I BF4 får jeg random crash, dog mindre nu hvor grafikken er sat ned til high istedet for ultra.


    Systemet er ikke overclocket, det eneste jeg har sat i bios er ram hastighed til 2133mhz som de er købt til.


    Billede 4 + 5 er taget medens BF4 kører på high 64man

    Hej Tweak =)


    Mit system fucker med mig =(


    Crossfire er disablet i mit AMD Radeon 7990 6GB kort, jeg bruger nyeste drivers. Inde i driver setup står der "Enable Crossfire" og det gør jeg, men der sker bare ikke noget.


    Operating System
    Windows 10 Pro 64-bit
    CPU
    Intel Core i7 3930K @ 3.20GHz 36 °C
    Sandy Bridge-E 32nm Technology
    RAM
    16,0GB DDR3 @ 1066MHz (9-11-10-27)
    Motherboard
    ASRock X79 Extreme6 (CPUSocket) 37 °C
    Graphics
    LG TV (1920x1080@60Hz)
    3072MB ATI AMD Radeon R9 200 / HD 7900 Series (ATI AIB) 55 °C
    3072MB ATI AMD Radeon R9 200 / HD 7900 Series (ATI AIB) 48 °C
    CrossFire Disabled
    Storage
    111GB Samsung SSD 840 EVO 120GB ATA Device (SSD) 35 °C
    111GB Corsair Force GT ATA Device (SSD) 32 °C
    596GB Western Digital WDC WD6401AALS-00L3B SCSI Disk Device (SATA) 33 °C
    Optical Drives
    PIONEER BD-ROM BDC-202 SCSI CdRom Device
    Audio
    Sound Blaster Z



    Jeg har skrevet til AMD men de svare ikke.... Alle ideer modtages =)

    Det hjalp heller ikke, men det var et skridt som jeg ikke havde prøvet, så mange tak for svaret.
    Næste skridt må været at teste mic'en på en anden pc, for at sikre at det ikke er den som er stået af (fra den ene dag til den anden).

    Hej Tweak.


    Mit gamle auzentech prelude 7.1 vil ikke optage/"hører" hvad jeg siger i microfonen. Har prøvet alt jeg kunne finde på, både mic boost +20db, tage jackstikket ud og ind igen.


    Har installeret orginale drivere fra cd-rom som kom med kortet, da Auzentech ikke har support mere =(


    System:
    Intel 3930 @ 3,2
    ASrock X79 Extreme6
    16Gb Corsair Vengence @ 2133
    120Gb Corsair ssd
    auzentech prelude 7.1

    Hej Tweakers =)


    Jeg vil gerne have en ny router, men min søgning på edbpriser gav ca 100 mulige.. og jeg er nok den på tweak som ved mindst om netværk :P


    Krav: Skal have 300mb trådløs, meget gerne under 1000kr er til gaming (over wire) og to bærbare + to smartphones trådløs.


    Den behøves ikke at være "pæn" da den alligevel bliver gemt væk ;)


    +bonus Q: Hvordan kan man dele filer i windows 7 hjemmegruppe hurtigt? (hurtigere end 2-3mb sek) ?

    Jeg har ikke lige sådan en liggende - den gamle var en noname 350w til 200kr og den som sidder i nu er en Thermaltake 850W toughpower (kostede omkring 1000kr hvis jeg husker korrekt + den har det der 80+ mærke =) tror ikke det er den, men hvis det er vil jeg da blive meget skuffet..

    Nu køre den så med 2 gb ram- det er godtnok langsomt... Men de nye ram skulle komme imorgen =) og indtil da kan jeg jo prøve at få BF3 til at køre engang efter kl 01:00 inat ;)


    Mange tak for hjælpen

    Grunden til at jeg bliver ved med at presse updaten ind i computeren er BF3! Jeg er lidt en små psykotisk spille nørd - med ret dårligt syn (jeg kan ikke se godt nok til at spille på min bærbar)


    Den skal bare køre - den har været for dyr til at bruge som brevvægt ;)

    Er stadig igang, nu med en ramblok, 2 hdd og intet lydkort


    Fik flere Frys med lydkortet og en hdd, prøver som en gal at installere SP1 til win7 men ved ikke.....


    Vent...."Arghh!" FRYS med det setup også... ffs.


    Hvor mange gange kan man trykke på genstart uden at hardwaren tager skade?

    Så langt så godt =)


    Jeg har pillet 1 ramblok ud + ekstra hdd og lydkort, booter til Windows memory diganostics


    Ingen fejl =) + 1 time med prime95 blend uden fejl


    CPU bliver max 64c med 100% load.



    Byttede ramblokken ud og bootede til windows memory diag.. FRYS ved ½% (1. runtrough 1%)


    Jeg vil gætte på det betyder at jeg har en dårlig ramblok??


    Nu vil jeg så købe nogle nye ram 2*4gb, men kan jeg sætte ram i som køre hurtigere end bundkortets max og underclocke dem? Jeg har planer om at skulle have en sandy bridge E (lga2011) og deri vil 1600mhz nok ikke være optimalt ;)


    Hvad siger I?

    Hej Tweakers =)


    Igen har jeg brug for jeres hjælp, min spille pc er total fu***d =(


    Problemet: Den fryser totalt med variable intervaller, nogle gange under boot-up (Win7 64bit) hvor der er sort skærm og teksten: Starter Windows (inden win-logo kommer frem). Andre gange på skrivebordet, i BFBC2 / Internet explorer 9 64bit, overalt.


    Jeg har prøvet i denne rækkefølge - min ide til hvad der kunne være galt


    Memtest86X ver.4,0 - ingen problemer
    Disk defrag med PerfectDisc 11 - troede bare det var en "normal fejl"
    CCleaner - måske rod i systemfiler
    Pille grafikkort, lydkort og ram ud / støvsuge og rengøre pc - varme problem
    Realtemp + multitasking - fandt ud af min cpu bliver max 65C
    Ny BIOS til bundkortet - ved ikke om det kunne have effekt


    dette har taget et par dage, nu er det blevet meget værre, så:


    Reinstall - Det kunne være virus?
    Prime95 - ingen problem i 10 min med den som tager cpu, frys på den som hedder blend efter 3-5min.
    Windows Memory Diagnostics - Frys 1.gang på 6% (overall) / 2.gang inden testen begyndte


    Symtomerne når det sker: Total frosen skærm, ingen Ctrl+Alt+Del / Ctrl+Shift+ESC, ingen mus, hvis der blev afspillet en lyd når den fryser loopes det sidste 1/4 sek lyd om og om igen.


    Før det blev helt galt fik jeg et par BSOD med BCCode 124


    ---Jeg er total ude og sk**e / har ikke så godt råd til en ny pc / hardware og BF3 kommer på torsdag!


    Håber I kan hjælpe, mvh Wigo



    System
    Cpu: C2Q 9550 @ 2,83 med kæmpe Zalman køler
    Bundkort: MSI diamond 790i ultra sli
    Ram: 2*2gb Corsair DDR3 @ 1600mhz 9-9-9-24
    Grafik: Sapphire 5970 2gb ddr5
    Lydkort: Auzentech prelude 7.1
    HDD system: WD Black Caviar 640gb
    HDD lager: WD 240 gb
    PSU: Thermaltake 850W

    Halløj =)


    Jeg undrer mig lidt over at det setup ikke kan klare bfbc2 i fullHD 1920*1080 evt med 8af/2aa?


    Mit sys er ret ens, dog lidt bedre:


    Cpu: c2q 9550 @ 2,83
    Ram: 4 gb ddr3 @ 1600mhz
    Gpu: ati 5970


    Jeg køre et EYEfinity setup med 3 1920*1200 skærme (3600*1920) og bfbc2 i ultra-max/16*af/4*aa


    ...regner selv med at skulle til at spare op til et LGA 2011 setup, men det kommer nok til at koste 25k - hvis jeg skal have alt på min ønskeliste :P

    Jeg har en "gammel" 10.000kr MM-vision bærbar - den køre Cysis og alt andet fps.
    Spec:


    CPU: C2D 2,8
    4gb ram
    320 gb hdd
    4650 ati redeon mobillity


    eneste minus er skræmen som kun er hd (1366*768)


    De nye Vision bærbare har core i3 / i5 / i7 og ssd i de dyre udgaver. Du kan finde en ok grafikkort sammenligner her:
    http://www.notebookcheck.net/C…Graphics-Cards.130.0.html


    Men bare for en ordens skyld: Bærbare pc'er er for dyre ifht stationær!

    PSU'en skulle være på 550w -lidt over anbefalet fra ati mht. grafikkortet - hvis den ikke kan levere strøm nok har producenten (og den danske retailer) et temmeligt stort problem, men hvordan chekker jeg det? Har flere gange lavet RMA hvor jeg skulle sende fotos af min skærm når jeg lavede Windows mem-test / fotos af underlige striber på skærmen da mit sidste grafikkort stod af efter 18 måneder.


    Hvis jeg sender den reur og skriver "Den giver ikke nok strøm" / "Leverer ikke annonceret strømmængde" griner de deres røve i laser og sender den retur med en regning for "At spilde deres tid" =(


    Men Jeg vil helt sikkert lave en komplet re-install af Windows+drivers =) før havde vi bare slettet gammel driver og hentet nyeste fra ati's hjemmeside

    Hej Tweakers!


    Jeg er kommet i en lidt pinlig situation: Har fået min kammerat til at købe et:


    Sapphire VAPOR-X HD 6870 (grafikkort) + LC Power Silent LC5550 V2.2 (psu)


    Det er kylet sammen med noget af mit gamle hardware:


    Core 2 Duo 3,0 som køre 3,6ghz


    4gb cosair ddr2 ram med rigtige timings og volt.


    P5LD2 deluxe mainboard


    Planen var at han skulle kunne køre BFBC2 i 1680*1000 (eller hvad den nu hedder) i high + 4AA / 8AF


    som set her: http://www.hardwareheaven.com/…review-bad-company-2.html


    (linket viser kortet i en BFBC2 benchmark med core i7 / ddr3 / SSD-hdd i 1920*1080 high 8AA/16AF)


    Men problemet er: 2 frames pr sec =(


    Sat ned til LOW 1680*1000 1AA / 2AF kan det lige gå (hvis ellers alle andre gidder at holde sig væk og ikke skyde i nærheden af ham).


    Hvad gør jeg for at få det til at køre bedre? Ved at grafikkortet kan tunes ret hårdt til ca. 1000mhz i core


    Plz hjælp, føler mig ret dum og syntes det er lidt synd at han har givet ca 1800kr for "ingenting".


    MVH "en knap så smart som han plejer" Wigo

    Har lige sat det op hjemme på 3stk 1920*1200 skærme i EYEfinity med skrivebord på 5760*1200.


    Hardware info:


    C2Q 9550 @ 2,83ghz
    4 gb ddr3 ram @ 1600mhz
    5970 ati oc
    Auzentech 7.1 ac


    = bfbc2 i 5760*1200 med alt på MAX undtaget AA som "kun" er på 4x
    = Hawx i 5760*1200 MAX


    (kunne ikke få Metro2033 til at køre, men det skal nok komme)


    Skærmene er sat til med:
    1x dvi til vga konverter + vga til vga kabel
    1x dvi til dvi kabel
    1x Mini Display Port til vga konverter + vga til vga kabel


    HUSK! ikke at lave samme fejl som mig og købe en Mini Display Port til HDMI konverter! det virker ikke.


    Den konverter jeg har (MDP til vga) er ikke aktiv (kostede 219,- i expert).

    Halløj Tweakers.


    Jeg er ved at spare op til et EYEfinity setup med 3 skærme. Jeg har 1 24" LG 1920*1200 - 5ms skærm
    og vil gerne have 2 ekstra 24".


    Hvilke skal jeg købe? Skal jeg købe 3 ens, nye skærme? (Den LG jeg har, kan ikke købes i dk mere).
    PS Jeg er ikke rig, så 2. bedste bud er også oki ;)


    MVH Mick

    Sidst jeg OC'ede mit sys kunne jeg ikke få lov at ændre på strøm indstillingerne til rammene =(
    Måske sux jeg bare til oc, men syntes da at jeg var temmelig grundig med at gøre det slavisk efter opskrifter på nettet.


    Tror jeg prøver igen, med tweak af ram voltage og timings.


    Mange tak for indput =)