Ny laptop

  • Hej


    Tror det efterhånden er på tide jeg får mig en bærbar igen. Den skal have god batteri levetid, ikke alt for stor (max 14" skærm) og max pris er ca. 10.000 +/- 1-2.000 alt efter hvor meget mere man får for pengene.


    Jeg har selv kigget på den nye Lenovo X220 med det tilhørende eksterne batteri, der giver op til 24 timer batteri levetid. Her har jeg så kigget på 2 forskellige modeller:


    Lenovo X220 4287 til ca. 7.500,-
    Lenovo X220 4291 til ca. 9.500,-


    Det ekstra batteri koster ca. 1.500 og regnes så vidt muligt med i prisen. (Lenovo Battery 19+)


    Forskellen på de 2 modeller jeg kan se er en Core i3 vs. Core i5 (Virtualization Technology i i5) og 5400rpm vs. 7200rpm harddisk.


    Mit spørgsmål er så. Vil det kunne betale sig at købe den større model eller vil det være bedre at bruge de ekstra 2.000,- den større model koster til at smide en SSD i den til 7.500,- istedet for (en Corsair eller OCZ)? Eller kender I andre modeller der er lige så gode/bedre til samme pris?


    På forhånd tak.

    Intel Core i5 2500K @ 4ghz - Corsair H70 Hydro
    ASUS P8P67 Pro - 8GB Corsair XMS3-12800 CL8
    Asus Radeon R9 280X DirectCU II
    Samsung 840EVO 500GB - 1xWD Blue 1TB

    Corsair HX620 - Lian Li PC-60FNWX

  • Ingen der har nogen kloge input?


    Lige lidt ekstra info, hvis det skulle hjælpe. Den skal hovedsageligt bruges til skolearbejde og til at have med rundt omkring (derfor er batteritid rimelig vigtig). Spil er ikke vigtigt om den kan køre det godt eller dårligt, da jeg hader at spille på en bærbar anyway og hvis der kommer et spil i gang på den i ny og næ, så bliver det meget lidt krævende spil.

    Intel Core i5 2500K @ 4ghz - Corsair H70 Hydro
    ASUS P8P67 Pro - 8GB Corsair XMS3-12800 CL8
    Asus Radeon R9 280X DirectCU II
    Samsung 840EVO 500GB - 1xWD Blue 1TB

    Corsair HX620 - Lian Li PC-60FNWX

  • Personligt ville jeg nok tage den udgave med den gode CPU hvis du har råd til det.


    Bare for at komme med et alternativ kan du overveje at købe laptoppen i USA via shopusa.com, så vidt jeg kan se kan den fås betydeligt billigere end herhjemme, men så skal du naturligvis leve med at det er et amerikansk keyboard der er på den, hvis du gør det så husk at finde en kupon, du kan spare lidt ekstra.


    Jeg har selv brugt shopusa til at bestille en thinkpad, de sørger for at betale moms osv (så det er ikke ulovligt), men du skal have tålmodighed for der går godt nok lang tid fra at du har bestilt varen til at den er hos dig ;)


    EDIT: husk i øvrigt på at du kan altid skifte til en SSD, men du kan ikke altid sætte en ny CPU i.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

    Rettet en gang, sidst af RTM ().

  • Hvis du skal bruge den til længerevarende skolearbejde så sørg for at få en dock med - jeg synes i hvert fald at keyboardet er for småt på X201 modellen og går ikke ud fra det er blevet markant større.. :)


    Et alternativ kunne være T410S/T420S modellerne som jeg synes er bedre egenet som allround da skærmen er lidt større og keyboardet ligeså... :) Og de har også en ret fornuftig batterilevetid.


    Edit: Jeg vil i øvrigt ikke fravælge en SSD den gir mere end CPU i de fleste applikationer. Men som nævnt er det nemmere at opgradere til SSD end CPU hvis man endelig vil senere...

    /Steffen


    IBM T60
    Intel T7200@2.0 GHz
    Intel X25-M - 160 GB
    2 GB Ram

    Rettet en gang, sidst af Tecza ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tecza
    Hvis du skal bruge den til længerevarende skolearbejde så sørg for at få en dock med - jeg synes i hvert fald at keyboardet er for småt på X201 modellen og går ikke ud fra det er blevet markant større.. :)


    Et alternativ kunne være T410S/T420S modellerne som jeg synes er bedre egenet som allround da skærmen er lidt større og keyboardet ligeså... :) Og de har også en ret fornuftig batterilevetid.


    Edit: Jeg vil i øvrigt ikke fravælge en SSD den gir mere end CPU i de fleste applikationer. Men som nævnt er det nemmere at opgradere til SSD end CPU hvis man endelig vil senere...


    De nye T420 ser godt nok fede ud. Især med den smule større skærm og bedre opløsning. Og ikke fordi man mister så meget batteritid, hvis man har double 9cell batteri (selv med 6-9cell ser det lovende ud). Og så er prisen ikke højere end en X220.


    Hvordan fungerer det egentlig med 2 grafikkort i bærbare. Er der en knap eller genvejstast til at slå det ene fra/til?

    Intel Core i5 2500K @ 4ghz - Corsair H70 Hydro
    ASUS P8P67 Pro - 8GB Corsair XMS3-12800 CL8
    Asus Radeon R9 280X DirectCU II
    Samsung 840EVO 500GB - 1xWD Blue 1TB

    Corsair HX620 - Lian Li PC-60FNWX

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tecza
    Der er da ikke 2 graffikort i thinkpadsne?


    Udfra hvad edbpriser.dk siger, så har en T420 4178 2 grafikkort (onboard+nvidia nvs 4200M) ?

    Intel Core i5 2500K @ 4ghz - Corsair H70 Hydro
    ASUS P8P67 Pro - 8GB Corsair XMS3-12800 CL8
    Asus Radeon R9 280X DirectCU II
    Samsung 840EVO 500GB - 1xWD Blue 1TB

    Corsair HX620 - Lian Li PC-60FNWX

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RaZoR


    De nye T420 ser godt nok fede ud. Især med den smule større skærm og bedre opløsning. Og ikke fordi man mister så meget batteritid, hvis man har double 9cell batteri (selv med 6-9cell ser det lovende ud). Og så er prisen ikke højere end en X220.


    Hvordan fungerer det egentlig med 2 grafikkort i bærbare. Er der en knap eller genvejstast til at slå det ene fra/til?


    På min T400 klikker man på batteriet i proceslinjen og skifter mellem de to grafikkort dér. Min T400 er i øvrigt til salg...

  • Jeg ville uden tvivl vælge en X220 eller en s-model (s-modellen er lettere og tyndere).. Og ingen grund til den store CPU, derimod vil en SSD, som du er inde på gøre underværker :)..


    Min X200s med en Intel G2 80 GB SSD er den dejligste maskine jeg har haft hidtil - og batteritiden er helt i top!

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]