Indlæg af RaZoR

    Hej, jeg går med tankerne om at skille mig af med min Lenovo Thinkpad T420, da jeg ikke bruger den nok.
    Faktura dato er d. 26-05-2011 og garantien løber til d. 29-06-2014



    Model: Lenovo Thinkpad T420
    Modelnr.: 4178-82G
    Intel i5-2410M(2.3GHz)
    1x4GB RAM
    Seagate 500GB 7200rpm HD (aldrig brugt, da jeg havde en SSD liggende)
    14" 1600x900 LCD
    NVIDIA N12P-NS1 1GB (NVS4200M)
    CDRW/DVDRW
    Intel 802.11bgn wireless
    WWAN
    Bluetooth
    modem
    1Gb Ethernet
    UltraNav
    Secure Chip
    Fingerprint reader
    Camera
    6c Li-Ion
    Win7 Pro 64



    Oveni har jeg et Lenovo Thinkpad Battery 27++ der også er til salg.


    Batteritid har jeg haft oppe på ca. 18 timer (tur/retur New York - Niagara Falls i bil med rutebeskrivelse) med begge batterier på.
    Max batteritid med kun intern batteri er ca. 5-6 timer i skolen / 2½-3 timer med en bluray film.


    Jeg har også en Lenovo Sleeve til 14", samt en Corsair Force 120GB Sata-2 hvilket kan følge med mod merpris.


    Den har ingen skader. Kun de uundgåelige brugspletter/"ridser".


    Hvad vil denne kunne indbringe?

    Hejsa


    Jeg har en server der består af følgende hardware:
    Gigabyte EG45M-UD2H
    Intel Core2 Duo E6600 (underclocked til 1.6ghz)
    2x2gb Corsair XMS2
    Adaptec RAID 31605
    12xSamsung F3EG 1.5TB opsat i 3xRaid5
    1xSamsung F2 750GB til OS (kører på onboard controller)


    Serveren kører mailserver, filserver, Minecraft server og den bliver brugt til at rippe alle mine film, så man ikke behøver have dem stående fremme.


    Nu ønsker jeg at udvide hvad serveren skal køre og kunne derfor godt bruge nogen flere ram i den, men for at komme op på 16gb ram jeg har i tankerne, så koster det 3000+ :(
    Jeg har derfor kigget på at opgradere MB+CPU til Sandy Bridge, så jeg kan bruge DDR3 istedet for DDR2.


    Følgende hardware har jeg kigget på:
    Asus P8H67-M Pro (B3)
    Intel I5-2100T
    4x4GB eller 2x8GB Corsair Vengeance


    Følgende kan jeg få for ca. 3500 (så ikke meget mere end bare ram opgradering på det andet)


    Jeg holder dog lidt igen med at købe det, da jeg har læst at Adaptec's raid controllere ikke supportere UEFI bundkort. Mit spørgsmål er om nogen af jer har prøvet at køre med en Adaptec Raid controller på et bundkort med UEFI bios eller kender til om fejlen er rettet uden Adaptec har sendt en statement ud?


    På forhånd tak

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Tecza
    Der er da ikke 2 graffikort i thinkpadsne?


    Udfra hvad edbpriser.dk siger, så har en T420 4178 2 grafikkort (onboard+nvidia nvs 4200M) ?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Tecza
    Hvis du skal bruge den til længerevarende skolearbejde så sørg for at få en dock med - jeg synes i hvert fald at keyboardet er for småt på X201 modellen og går ikke ud fra det er blevet markant større.. :)


    Et alternativ kunne være T410S/T420S modellerne som jeg synes er bedre egenet som allround da skærmen er lidt større og keyboardet ligeså... :) Og de har også en ret fornuftig batterilevetid.


    Edit: Jeg vil i øvrigt ikke fravælge en SSD den gir mere end CPU i de fleste applikationer. Men som nævnt er det nemmere at opgradere til SSD end CPU hvis man endelig vil senere...


    De nye T420 ser godt nok fede ud. Især med den smule større skærm og bedre opløsning. Og ikke fordi man mister så meget batteritid, hvis man har double 9cell batteri (selv med 6-9cell ser det lovende ud). Og så er prisen ikke højere end en X220.


    Hvordan fungerer det egentlig med 2 grafikkort i bærbare. Er der en knap eller genvejstast til at slå det ene fra/til?

    Ingen der har nogen kloge input?


    Lige lidt ekstra info, hvis det skulle hjælpe. Den skal hovedsageligt bruges til skolearbejde og til at have med rundt omkring (derfor er batteritid rimelig vigtig). Spil er ikke vigtigt om den kan køre det godt eller dårligt, da jeg hader at spille på en bærbar anyway og hvis der kommer et spil i gang på den i ny og næ, så bliver det meget lidt krævende spil.

    Hej


    Tror det efterhånden er på tide jeg får mig en bærbar igen. Den skal have god batteri levetid, ikke alt for stor (max 14" skærm) og max pris er ca. 10.000 +/- 1-2.000 alt efter hvor meget mere man får for pengene.


    Jeg har selv kigget på den nye Lenovo X220 med det tilhørende eksterne batteri, der giver op til 24 timer batteri levetid. Her har jeg så kigget på 2 forskellige modeller:


    Lenovo X220 4287 til ca. 7.500,-
    Lenovo X220 4291 til ca. 9.500,-


    Det ekstra batteri koster ca. 1.500 og regnes så vidt muligt med i prisen. (Lenovo Battery 19+)


    Forskellen på de 2 modeller jeg kan se er en Core i3 vs. Core i5 (Virtualization Technology i i5) og 5400rpm vs. 7200rpm harddisk.


    Mit spørgsmål er så. Vil det kunne betale sig at købe den større model eller vil det være bedre at bruge de ekstra 2.000,- den større model koster til at smide en SSD i den til 7.500,- istedet for (en Corsair eller OCZ)? Eller kender I andre modeller der er lige så gode/bedre til samme pris?


    På forhånd tak.

    Jeg er lige med på en lytter ang. kølepasta eftersom jeg allerede har en Corsair H70.


    Skal også selv have mit P8P67 Pro byttet, når de begynder at shippe de nye.

    Jeg takker for alle svar og god information :)


    Jeg bestilte det hele i går og det endelig setup blev som følgende:
    ASUS P8P67 Pro
    Intel Core i5 2500K
    Corsair H70
    Corsair Vengeance 2x4GB CL8 PC3-12800
    1xCorsair Force F120 (midlertidig indtil de nye OCZ etc. kommer)
    Lian Li PC-60FNWX


    Det hele skulle meget gerne være leveret engang i næste uge


    Brugt fra nuværende setup:
    Corsair HX620
    Gainward GTX460 1GB Golden Sample (ved godt jeg skrev Asus tidligere, men var en huske fejl)
    2xBenQ G2222HDL 22"


    Der skulle forhåbentlig gerne komme fart på i forhold til mit nuværende setup.

    Julepalme: Ang. det med SSD så lyder det måske som en ide at vente eftersom man kan hente næsten dobbelt hastighed ved det og hvis de alligevel koster det samme, så ville det jo være genialt. Jeg har 2xSamsung F1 diske i raid lige nu og de kører sådan set ok.


    HerrMansen: Ang. TRIM og SSD i raid, så har jeg læst at Intel har udgivet en driver der fixer TRIM i RAID0 og RAID1 på deres controllere.


    madz: Med hensyn til ram, så lyder det til at det sådan set er lige meget hvad man vælger nu til dags, hvis jeg ikke læser forkert?


    madz: Og mht til ASUS GeForce GTX460, så er det ikke et jeg skal købe. Købte det for et par måneder siden, da jeg opgraderet mit 8800GTS, så burde nok kunne holde et par måneder endnu.


    Thyzon: Synes også selv jeg har valgt rimelig rigtigt med hensyn til bundkort og kabinet (elsker Lian Li's design på det fleste kabinetter). Mht. køler, så har jeg også hørt rigtig godt om Corsair's H50+H70 kølere og har kigget rigtig meget på dem selv, men ville lige høre nogen eksperter af om der var andre muligheder :) - Ang. en opgradering til i7, så mener jeg ikke selv at det kan betale sig. Får nok alligevel ikke brug for 8 kerner i den nærmeste fremtid.



    Siger tak for svarene indtil videre. Kom endelig med mere godt info, hvis I har nogen.

    Hejsa,


    Nu synes jeg det er på tide at prøve noget nyt og har derfor tænkt mig at opgradere det meste af mit system. Maskinen skal bruges til gaming og test af forskellige opsætninger i VMWare.


    De ting jeg har kig på lige nu er:


    Kabinet: Lian Li PC-60FNWX
    Bundkort: ASUS P8P67 PRO
    CPU: Intel Core I5 2500K


    CPU+Bundkort ligger rimelig fast eftersom jeg gerne vil overclocke. Kabinet har jeg valgt 100% pga. jeg kan godt li' designet og airflow skulle eftersigende være rimelig godt.


    Af andre ting skal jeg også have fat i:
    2xSSD til Windows/Programmer/Spil (gerne med SandForce controller og min 128gb pr. stk). Jeg har kigget på forskellige SSD'er af mærkerne Corsair, OCZ og Crucial, men er rimelig på bar bund omkring hvad jeg skal vælge.


    8GB ram, ligesom ved SSD er jeg på rimelig bar bund hvad man skal vælge her.


    Og til sidst en køler der kan holde CPU på rimelige temperaturer under overclocking, samt være så lydløs som muligt.


    Jeg har selv en Corsair HX620W som jeg regner med burde være nok, et ASUS GeForce GTX460, samt 2x22" LED skærme.


    Mit budget ligger på ca. 10k totalt for det hele +/- alt efter hvad der kan betale sig at betale mere for.



    Takker på forhånd for hjælpen.

    Hej


    Så er det ved at være tid til man skal have sig en HTPC. Havde først i tankerne at få mig en Atom med ION chipset, men har set flere og flere der køber en Intel i3 med H57 chipset istedet og får det samme ud af det.


    Valgte dele:
    Bundkort: Intel Desktop Board DH57JG (Mini ITX)
    CPU: Intel i3-530
    Ram: OCZ 2x2GB PC3-8500
    Kabinet: HEC Compucase 8K01 (Mini ITX)
    Optisk drev: Samsung SN S083C (slim drive)
    HDD: Samsung F3EG 500GB
    TV-Tuner: TerraTec Cinergy HTC USB XS HD (DVB-T/C HDTV modtager)


    Denne maskine skulle efter sigende sagtens kunne afspille 1080p DXVA materiale uden problemer, pga den kraftige CPU.


    Nu er det så at jeg også gerne vil kunne bruge maskinen til at kodede TV-kanaler (såsom HDTV MPEG4/H.264) og dertil skal der jo bruges et IO-Modul. Spørgsmålet er så om det er muligt at få det som ekstern tilbehør eller skal man op i et TV-kort til PCI-slot?


    Hvis det ikke er muligt med IO-Modul som ekstern, skal jeg jo have et andet TV-Kort.
    Hvilket TV-Kort skal jeg så vælge med mulighed for IO-Modul og da det derfor nok vil blive PCI, skal jeg derfor op i et Micro ATX bundkort (Intel Desktop Board DH57DD eller Gigabyte GA-H57M-USB3 (rev. 1.0), om der skal bruges 1 eller 2 PCI-slots) og skal derved også have et ny kabinet, som dog stadig er så småt som muligt.



    Håber der er nogen der kan hjælpe med dette, da jeg er ved at være godt træt af den jeg bruger lige nu (almindelig desktop PC jeg bare bruger til film).

    Kondensering vil jeg ikke mene bliver et problem, da skuret er lavet af mursten. Vi bruger det generelt til opbevaringsrum og har ikke oplevet nogen fugt derude i de år vi har haft det. Det er så vidt jeg ved også isoleret.


    Mht. Media Center, så lyder det godt. Har bare problemer med at få en computer sat til mine forældres B&O fjernsyn (følger vejledningen, men får ikke funktionen op på fjernbetjeningen som der står).

    Jeg har tidligere spurgt om til råds ang. NAS Servere, men er nu istedet gået over til at bygge min egen istedet.


    Serveren skal bruges som filserver og måske også til noget tv-optagning (skal dog første finde ud af hvordan jeg får det ud til vores fjernsyn). Den kommer til at stå i et nedkølet/opvarmet skur (sommer/vinter), så størrelsen er ikke så vigtig igen.


    Serveren kommer til enten at køre Windows Home Server eller Windows Server 2008.


    Jeg er kommet frem til følgende:
    Gigabyte GA-EG45M-UD2H (Core2 Duo E6600 har jeg liggende)
    Corsair 2x2GB PC6400
    Adaptec RAID 5805 (understøtter op til 256 enheder, men kan kun se hvordan jeg får 8 på)
    8x Samsung SpinPoint F2EG Desktop Class HD154UI 1.5 TB (2x Raid5 arrays på Adaptec RAID 5805)
    1x Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD753LJ 750 GB (System disk på ICH10R)
    Lian Li V SILENT PC-V2100A PLUS II


    Følgende ting er jeg ikke helt slået fast på:
    Corsair HX520W


    Kabler:
    Adaptec SAS/SATA kabel til 4 enheder


    Foreløbig kommer jeg til at køre med 9 (8 i raid) diske, men kan godt være jeg kommer op på 13 (12 i raid) diske på et tidspunkt, så kabinettet skal gerne have plads til det antal. Om det er standard 3.5" eller om det 5.25" -> 3.5" konvertering er lige meget. Hvis det er 5.25" -> 3.5", hvilke kits skal jeg så bruge?
    PSU kan godt være den er for stor, da jeg ikke er sikker på hvor meget jeg kommer til at bruge.


    Hvis jeg smider et tv-kort i den på et tidspunkt, hvilket skal jeg så kigge på (DVB-C fra Stofa) ?


    Hvis der er ting jeg burde ændre på med henvisning på strømforbrug og de samme udvidelses muligheder, eller måske nogen spørgsmål, så kom endelig med dem.



    //Tadoc

    Ingen der har nogen erfaring med disse NAS Servere/harddiske eller måske opbygning af egen server med de samme muligheder?

    Har efterhånden kigget på at få fremskaffet mig en NAS Server i et stykke tid. Er også kommet frem til nogen forskellige interessante bud, men kan ikke finde ud af hvilken det skal være.


    Har nogen forskellige krav:
    Min. 5 harddiske
    Min Raid 5 løsning
    Udskifte harddiske/sætte flere harddiske i og expand raid uden at miste data


    De muligheder jeg selv har kunnet finde frem til er:
    Synology DS509+ + mulig Synology DX5 hvis der skal udvides med mere plads
    QNAP TS-639 Pro
    Thecus N7700 (En del dyre, så muligt der bliver fyldt op efterhånden)


    Når det så er sagt, så skal jeg også have mig nogen diske til. Har selv udset mig nogen Western Digital RE4-GP 2TB, men de koster det dobbelte af nogen 1.5TB diske, så det kan godt være man skal starte med nogen mindre diske og udvide, når de falder i pris.
    Andre muligheder er også:
    Seagate 7200.11 1.5TB
    Western Digital GP 1.5TB
    Har dog hørt at begge diske ikke skulle egne sig særlig godt til at køre Raid med (på Synology og QNAP's forum)


    Håber der er nogen, som har bare lidt mere viden om hvad man skal vælge ud fra og/eller måske har erfaring med nogen af dem.


    På forhånd tak

    Quote

    Oprindeligt indlæg af The Brain
    Hvad har du sat dual screen op med windows eller nvida/ati indstillingerne?


    Og prøv evt med det andet ;)


    Jeg har sat det op med nvidia control panel.


    Det med at prøve at spamme på den skærm hvor spillet åbner har jeg prøvet. Det har dog ikke hjulpet.
    Selvom jeg slår det fra igen, så minimerer den stadig spillene. Det virkede 100% inden jeg sat dual screen op. Nu virker det hverken med eller uden.



    :edit:
    Problemet er nu løst.
    Slog dual display fra, slukkede ned og startede op kun med 1 skærm sat til maskinen. Checkede om det virkede og satte derefter den anden skærm til og slog dual display til. Nu virker det med begge skærme sat på.


    Lukker tråden!

    Har prøvet uden held. Har lige geninstalleret det spil jeg har problemer med (Need For Speed Undercover) og det ser heller ikke ud til at gøre det. Har sågar nu også slået dual display fra uden held. Prøver lige med et par andre spil og ser om det er det samme.


    :edit:
    Har lige prøvet med Red Alert 3 med dual display slået til. Den gør nøjagtig det samme. Det er godt nok irriterende.

    Jeg er lige gået fra at køre single display til dual display, men har nu problemer med at ingen af mine spil gider åbne (undtagens World of Warcraft der kører fullscreen window mode). Når jeg launcher et spil, så blinker begge skærme som om den ikke aner hvilken skærm den skal bruge. Derefter minimerer den spillet og jeg kan starte forfra. Har søgt på google uden held.


    Begynder snart at få grå hår af det her, for det samme skete sidst jeg kom hjem til dual display igen. Dengang kom jeg ikke videre end bare at geninstallere spillet.


    Andre der har oplevet dette eller nogen der kender en løsning?


    På forhånd tak!

    Her i torsdags valgte min PSU selvfølgelig at stå af med et ordenligt brag. Skal derfor ud og finde en ny, som kan trække mit system. Eftersom jeg er helt lost indenfor PSU'er, så kunne jeg godt bruge lidt hjælp til at finde en ny.


    Mit system som PSU skal trække:
    Intel Core 2 Quad Q6600
    Gigabyte GA-P35-DS4
    6GB Corsair PC6400
    GeForce 8800GTS 512MB
    6xS-ATA Samsung HDD's
    2xLite-On ODD's
    Creative X-Fi Platium
    4x120mm Fan



    Min ellers så pålidelige Enermax 620W var modular og det var dejligt ikke at have alle de kabler til at ligge og flyde.
    Håber der er nogen, som kan hjælpe.


    På forhånd tak!