Jeg fandt min gamle game-boy!!!

  • Jeg har lige ryddet op i et skab og til min store overraskelse fandt jeg min gamle game-boy med en masse spil til og den virker stadig!!!


    Jeg blev så glad at jeg fik fyret op i skidtet og begyndte at spille på den haha :clap:


    Anyways jeg ville bare lige dele min glæde med jer :hb:


    Fortsat god aften til alle (min aften er ihvertfald lige blevet meget bedre)


    - Kilimanjaro

  • Fandt programmet Gameboid til min desire hd for et stykke tid siden :)


    Virker rigtigt godt :D og større skærm end en alm gameboy :D med transperate overlay touchknapper..


    fik lige gennemført pokemon leaf green dengang, var lidt nostalgisk.

    i5-2500K @ 4.5GHz | GTX580 oc'ed | Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz 8-8-8-24 | Asus P8P67 Pro | Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 | X25-M G2 80GB | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB raid0 | Corsair AX850

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Julepalme
    Fandt programmet Gameboid til min desire hd for et stykke tid siden :)


    Virker rigtigt godt :D og større skærm end en alm gameboy :D med transperate overlay touchknapper..


    fik lige gennemført pokemon leaf green dengang, var lidt nostalgisk.


    meh, emulatorer hører ikke til på rene touch-telefoner... hvis de har keyboard er det noget andet


    minder mig om at min gameboy og gameboy color logger på loftet hos de gamle og har gjort det i hvert fald i 6 år :)


    tror dog batteriet i mit Pokémon gold er dødt, havde et godt party :(

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet en gang, sidst af Foxx ().

  • Quote


    yir, men det hjælper jo hat hvis mit spil allerede er væk :D


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn
    Wow... Jeg har aldrig vist der var batterier i! Paradigmeskifte lige der :))


    well... surprise... ældre cartridge spil brugte EEPROMs til at holde selve spillet på, og gemte savegames på en seperat SRAM chip... BIOS gemmer dit OC og ur på samme måde :)
    bl.a. NES, SNES og megadrive gjorde på samme måde :D


    på det der nymodens GBA og DS halløj bliver de gemte spil gemt i et seperat flash-område USB pen style :D

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn
    Wow... Jeg har aldrig vist der var batterier i! Paradigmeskifte lige der :))


    well... surprise... ældre cartridge spil brugte EEPROMs til at holde selve spillet på, og gemte savegames på en seperat SRAM chip... BIOS gemmer dit OC og ur på samme måde :)
    bl.a. NES, SNES og megadrive gjorde på samme måde :D


    på det der nymodens GBA og DS halløj bliver de gemte spil gemt i et seperat flash-område USB pen style :D[/quote]



    Det er jo også svaret på hvorfor man aldrig "løb tør" for plads til at gemme på - jeg havde MANGE spil til min gameboy :clap:


    Edit: Wow, jeg fuckede quoten up - nevermind :D

  • kan godt husk min gamle game-boy hvor jeg spillede kirby på :P

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • Solgte min Gameboy Color og Gameboy pocket til en børnehave, for 2 år siden. Det blev de dælme glade for :D

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simonthk
    jeg har en commodore på min fars loft :clap: tænker på den af og til!


    få den hentet ned en gang og se om tapes og floppies stadig virker, de har ikke super godt af at ligge på et loft med de temperatursvingninger der er sådan et sted, plus du kan stadig få en god stak komponenter til den, som MP3 og SD card storage cartridges...


    hvis du gerne vil have ekstra programmer til den, så kan du finde alskens C64-relaterede computerblade på nettet, bl.a. det gamle Compute Gazette fra USA kan hurtigt findes på torrent og leverer en masse gode programmer som brugeren selv skriver ind, heriblandt er der synthesizere, compilere (har læst artikel om en C og pascal compiler i bladet, kan dog ikke huske om koden var med...) og self. spil.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Blackbrizz
    kan godt husk min gamle game-boy hvor jeg spillede kirby på :P


    Kirby det holder nemlig bare 200% sammen med Donkey kong :))