Gainward gtx 560ti sli køling

  • davs kloge hoveder.


    jeg har lige købt mig endnu et gainward gtx 560ti for at køre sli. det køre egentligt meget godt.
    hmm men jeg har det problem at når jeg spiller tunge spil som crysis 2 eller bare BFBC2 larmer de EKSTREMT meget, så meget at jeg ikke engang tør at spille :D - det lyder som om de på kanten til at eksplodere.
    jeg bruger msi afterburner og kan se at GPU1 80 -90 grader med en fan speed på næsten 90% GPU2 ligger på 65-70 grader med en fanspeed på 40-50%. så går ud fra det er GPU1 der er problemet?


    mit kabinet er et Cooler Master HAF 922 og bruger kun de 3 standard fans som køling
    en foran 120 mm, en i top 120 mm, en bagi 100 mm. er næsten klar over det ikke er nok køling, men tror i at tilføje en 120 mm fan på siden af kabinettet vil hjælpe på de høje temperature?
    hvis ikke vil jeg så kunne køre med de ovenstående temperature uden problemer, eller vil kortene blive ødelagt i det lange løb?


    tak for alt hjælp på forhånd :)

  • En 120mm mere i siden kan give gode resultater.


    Hvilken køler er de med de kort? Link!


    DU kan ikke sætte dem med større afstand til hinanden ved evt. at bruge de andre PCI-E slots?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • og lige en tilføjelse. når computer står i tomgang ligger GPU1 på 48 grader og GPU2 38 grader. en temperatur forskel på 10 grader. hmm hvad kan man gøre ved det?

  • Temperaturforskellen skal du ikke hæfte dig så meget ved.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    En 120mm mere i siden kan give gode resultater.


    Hvilken køler er de med de kort? Link!


    DU kan ikke sætte dem med større afstand til hinanden ved evt. at bruge de andre PCI-E slots?


    hov, ændring. nu målte jeg lige mine fans.
    120 mm foran
    120 mm bagi
    200 mm top
    og så der plads til endnu en 200 mm på siden :)

  • Så du skal have en 200mm i siden?


    Det vil i hvert fald give rigtig stor forbedring :)


    Den ville jeg sætte til at smide luft ind i kabinettet.


    Denne sidder i toppen af mit kabinet og var den eneste 200mm, jeg kunne finde: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=391230


    Ved dog ikke om formen og tykkelsen passer til dit HAF.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().


  • hej og tak for det, nu har jeg lavet lidt hjemmefusk. har købt en 140 mm blæser som jeg har monteret inde i kabinettet foran grafikkortene så den blæser det varme luft ud som GPU2 generere. hmm det hjalp ikke meget på temperaturen. men jeg synes støj niveuaet på grafikkortene er blevet meget lidt lavere hmm men det hjalp jo ikke på temperaturen, så derfor pillede jeg sidepladen af kabinettet og satte en Bordventilatorer foran for at blæse kold luft ind på komponenterne. men det hjalp HELLER ikke :/ hmmmm, så tænker at en 200 mm blæser til kabinettet heller ikke vil gøre den store forskel?
    eller hvad? :)

  • Tag et par billeder af indersiden af dit kabinet, så vi lige kan se, hvordan det ser ud :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Tag et par billeder af indersiden af dit kabinet, så vi lige kan se, hvordan det ser ud :)


    ja det er sq godt nok ikke det bedste billede. vil du have flere billeder? evt. af hele systemet eller er det her nok?

  • Prøv lige at vende den blæser om, så den blæser køligere luft ind, i stedet for at suge varm luft ud. Den opsætning som du har nu hvor den suger ud, kommer ikke til at virke ordentligt hvis ikke din indsugning kan følge med, selv om den vil skabe lidt vakuum, så er det bedre hvis du får blæst noget mere luft ind til at optage varmen i stedet for.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hvis du kam få rykket lidt af de kabler af vejen, så kam de to gfx måske få lidt mere luft og lyden af gfx sænkes lidt.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    Prøv lige at vende den blæser om, så den blæser køligere luft ind, i stedet for at suge varm luft ud. Den opsætning som du har nu hvor den suger ud, kommer ikke til at virke ordentligt hvis ikke din indsugning kan følge med, selv om den vil skabe lidt vakuum, så er det bedre hvis du får blæst noget mere luft ind til at optage varmen i stedet for.


    Mvh
    Sam


    den blæser også luft ind. tro mig, vender jeg den om blæser den luften den forkerte vej, har dobbelt tjekket

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Hvis du kam få rykket lidt af de kabler af vejen, så kam de to gfx måske få lidt mere luft og lyden af gfx sænkes lidt.


    ja det gjorde jeg jo godt nok også igår og synes ikke jeg kan få de sidste ledninger af vejen. men kan da gøre et forsøg til

  • men måske blæseren skal tættere på grafikkortene?. synes bare det virker håbløst når jeg nu har prøvet med en bordventilator og det ikke hjalp. det kan da ikke passe jeg skal over til vandkøling