Indlæg af Pal

    hej jeg købte arma 3 for nogle mdr siden via steam, men spillet crasher og har gjort lige siden.
    så snart jeg starter spillet og inden den når til hovedemenuen crasher spillet med en fejlmeddelelse - nvidia driver has stopped working and has recovered.
    jeg har ladet spillet ligge i et stykke tid eftersom jeg ikke kunne finde en løsning på problemet, men besluttede mig her igår og give det et forsøg mere, men kan simpelthen ikke finde en løsning på det.
    ifølge msi afterburner stiger Usage til 99 % i det den crasher.


    jeg har prøvet at:
    underclocke grafikkortet
    tilføje -Nobenchmark i steam
    køre Arma3 som admin
    sætte Vsync på både ON og OFF via nvidia kontrolpanel
    sætte - foretrække maksimal ydevene via nvidia kontrolpanel
    køre Arma3 i window mode
    geninstallere Arma3
    køre development build


    jeg har ikke kunne spille arma3 siden jeg købte det, så det her problemet er ikke noget der pludselig er opstået. så håber der er nogle af jer der kan hjælpe mig, er der noget information i mangler, må i sige til :)


    Asus Gtx 780ti
    Asus sabertooth z87
    i7 4770K 3.5 Ghz
    Coolermaster silent pro v2 850 Watt
    H90i
    Samsung 128 gb ssd
    1 tb harddisk
    Corsair vengeance 1866 Mhz


    tak for hjælpen på forhånd :)

    Hej med jer! :)
    min kæreste købte for et par dage siden en Hp Pavillion 11-E001EO.


    jeg tændte computeren koblet den til mit eget hjemme netværk for at hente microsoft opdateringer. efterfølgende opdateret jeg fra win8 - win8.1
    men efter opdateringen til win 8.1 kan computeren nu ikke finde mit netværk. den har ingen problemer med at finde andre netværk fra området eller finde min telefon hvis jeg slår internet deling til, men af en eller anden mystisk grund kan den ikke finde mit eget netværk.


    mit hjemme netværk køre over en Zyxel P-660HW-D1


    håber nogen kan hjælpe, på forhånd tak :)

    Ja jeg vil gerne bytte mine GTX 560 ti's for 1 GTX 580 da jeg simpelthen er træt af sli.
    de er 1- 1 1/2 år gammelt og fejler skam ingenting.


    det ene af kortene har jeg dog haft åbnet for at skifte kølerpasta og på plastic coveret på enden af grafikkortet sidder der noget størknet lim da jeg engang ville lime et "smart" label på, men lykkedes ikke. bare kald mig en klaphat.


    men alt i alt, fejler de ingenting :)


    hvis nogle er interesseret, kan i jo komme med nogle bud så vil jeg overveje det

    Jeg ligger inde på 2 gtx 560ti, den ene er omkring et år gammelt og den anden er cirka 1 1/2 år gammelt. Er ikke sikker på jeg vil sælge dem, men sys du skulle prøve at komme med nogle bud på hvad du vil give hvis du stadigvæk er interesseret, så vil jeg nøje overveje det. 2 stk gainward gtx 560 ti 1 gb

    Prøv at sætte 3 ram blokke i de hvide porte. Havde lidt ala samme problem med mit gamle X58 system.


    Men angående din topic, så ville jeg sælge din MB, CPU og ram, og købe et Z68 board, nye dual channel ram som kører 1600MHz, ny i5-2500k og muligvis en SSD. Alt afhænger jo af hvor meget du går op i dit hardware, altså hvis du har pengene ville jeg gøre det. Selvom det ikke vil gøre det helt store, dog vil det da give lidt, men det er jo også altid sjovt med nyt hardware, lidt kedeligt at sidde med det gamle, når der er nyere på markedet.. :)
    Gjorde selv det samme, opgradere også fra i7-920 og X58 MB til det system jeg har nu.

    du læser mine tanker.. hmm det svært. har sendt en privat besked til dig

    tak for svaret.. HMMMMM oplvede noget meget mystisk.....


    kort øjeblik siden ville jeg skifte pladser for rammene.


    sådan som mit motherboard ram slots ser ud er således


    Blå1-hvid1-blå2-hvid2-blå3-hvid3


    rammene sad i de første fire altså blå1-hvid1-blå2-hvid2.
    rammene der sad i hvid2 satte jeg over i ram slot blå3 og derefter tændte computeren, nu ville min computer kun læse 4 GB. derefter ændrede byttede jeg om på nogle tilfældige ram igen og computeren ville stadigvæk kun læse 4 GB. jeg ændrede det nu tilbage til sådan som rammene altid har sat og nu læser computeren 8 GB
    hmmm, hmm er mit motherboard færdigt, eller har det noget med tripple channel at gøre? er lost..
    nu glemte jeg selvfølgelig at fjerne den ene stang ram fuldstændig.. hmm gør jeg senere


    er ked af min dårlige/underlig forklaring. men tænker i nok forstår det alligvel

    jeg stoler på jer eftersom i HØJEST sandsynligt har meget mere forstand på det her end jeg har. men manner hvor er det nedern når ens glædelse til nyt hardware bliver smadret til småstykker hehehehehe.. :D. men hvad kan en ssd som en "normal" harddiske ikke kan. jeg ved den selvfølgelig arbejder hurtigere. men kan det mærkes?


    og angående tripple channel... er klar over det er et tripple channel motherboard, men hvorfor ikke lade den 4 stang ram sidde i? vil det så ikke køre optimal?

    Det afhænger af spillet, men generelt vil jeg konstatere at 2 gtx 560ti slår både gtx 580, 7950 og er et godt match med et 7970, men til gaming er der altså performance at hente i en i5 2500k, dog igen meget spilafhængigt: http://www.anandtech.com/show/4083/the-sandy-bridge-review-intel-core-i7-2600k-i5-2500k-core-i3-2100-test

    også performance at hente fremfor intel core i7 930? men hvad med de ram jeg så på i forhold til mine nuværrende ram?
    måske jeg skulle droppe motherboardet og købe en ssd harddisk istedet?
    pt. køre jeg med en western digital 500 GB 72000 rpm, tror jeg nok?


    pt spiller jeg BF3 og SWTOR

    læste din besked igen, tror du overså at jeg har skrevet at jeg har 2 GTX 560 ti i sli??


    hmm nu vil du nok sige at det ikke kan svare sig, men måske jeg skulle smide de 1000 kr ekstra i og gå efter et HD 7970 ? nu når vi snakker om grafikkort så har jeg mange problemer med spil generalt, tænker det fordi jeg køre sli.

    uuuh ja. en 7950? ikke dårlig ide.... hmmmmm svare det til et GTX 580? vil det yde mere end mine to gtx 560 ti's?


    yes, det er 4x2 GB ram... timings??? det vel ngoet jeg skal ordne inde i bios?

    hey folkens, jeg har planer om at købe nogle nye dele til min computer. Mit spec er


    HAF 922
    Asrock X58 ekstrem Mobo
    to GTX 560 ti SLI
    Intel Core i7 930 2,8 GHz
    Corsair TX 850 W
    8 Gb Kingston ram 1333 Mhz



    Jeg vil skifte mit Mobo, ram og processor til disse dele ...


    Core i5 I5-2500K 6 MB 3,3 Ghz
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4606781
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4413463
    ASRock Z68 Extreme4 Gen3
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5207522


    Jeg er en noob på det her område, så ville gerne høre, om de her dele ville passe sammen og ind i mit kabinet og om de vil yde mere end mine nuværende dele?
    vil det være en degradering at gå fra en intel core i7 930 til en I5-2500K? det eneste jeg bruger computeren til er at spille computer spil og har hørt at I5-2500K skulle være noget af det bedste til det?


    i er velkommen til at foreslå andre / bedre dele til omkring samme pris


    tak for hjælpen på forhånd :)

    nu har jeg fået svar fra proshop som har kigget på kortet og testet det og det fejlede ingenting, SAY WHAT! forstår det ikke, jeg kunne ikke få noget billede frem med det grafikkort, hvad kan skyldes det?
    fejl med strømmen der går til stikkontakten måske?

    nu har jeg endda placeret en 140 mm fan inde i kabinettet PÅ grafikkort så den blæser luft under den og placeret en 120 mm fan i bagenden af kabinettet som suger luft ud af kabinettet, så den konstant får frisk luft og samtidig alt varmen fra grafikkortet konstant bliver suget ud og ved i hva? INGEN forskel på temps, ville mene det skulle hjælpe meget, bliver mere og mere oevrbevist om at det er blæserne på grafikkortet den er galt med, eller der mangler nyt og BEDRE kølerpasta, hvad er oddsene for at 2 grafikkort er færdige samme tid -.-


    TILFØJELSE: manglede vist at fortælle fra start af at da jeg ville bytte om på kortene, slukkede jeg selvfølgelig computeren, derefter ville jeg slukke på stikkontakten, i det jeg gjorde det kunne jeg se blæseren på kabinettet lyste op for omkring 1 sek som om computeren skulle til at starte op og derefter gik ud, det må have været der det gik galt for mit kort. nu bliver jeg måske alt for paranoid, men nu tænker jeg på om min psu er ved at være færdig eftersom da jeg før kørte med 2 gpu's og de rundede 70-80 kunne høre et knitren inde fra computeren, i ved som om noget plastik udvider sig når det er varmt. har bemærket efter jeg har fjernet det ene kort er der ingen knitren lyde.
    min psu er ikk varm overhovedet, blæseren køre, kan fint starte computeren og ingen random shutdowns. men måske kan den ikke klare presset med 2 kort eller så var det abre grafikkorten der i virkeligheden var færdigt.
    har en corsair TX850w


    sry for alle de spørgsmål men er virkelig paranoid!

    jaa hmm kunne det tænke at der bare mangler nyt kølerpasta, noget bedre selvom kortene ikke er mere end halvt år gammel og jeg fint kunne spille for 3 dage siden?
    af hvad jeg læser mig frem til er standard kølerpastaen normalt aldrig særlig god på grafikkort, synes bare det lyder underligt hvis det skulle være det der er problemet da somsagt kortene ikke er særlig gamle og fint kunne spille for få dage siden


    jeg mister vel garantien på dem så, medmindre jeg sender det ind til dem og får det gjort

    så har jeg testet det af via msi afterburner, jeg satte den ned til 962 som du foreslog, ind i spillet- crashet med det samme
    derefter prøvede jeg at sætte den op til 980, ind i spillet- crashet efter 5 min
    derefter satte jeg den op til 1000 og var i stand til at spille 10-15 min med en temp på max 78c så lidt bedre blev det da
    hmm jeg synes det er svært at svare på eftersom spillet er meget ustabilt.

    oki gjorde du noget ved det? hvis ja, hvad?
    så det du siger er jeg burde købe en ny køler og montere på :)
    hmm er ikke så god til sådan noget, men det vel noget med de skal passe sammen, have samme mål og sådan, kan du sende nogle links til nogle køler, helst ikke alt for dyre