Lugten af cigaret

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kasper1233
    Nogen der ved hvordan man fjerner lugten af cigaretter fra et bundkort?


    Er ikke ryger, så ikke et problem jeg har, men her er en hel tråd om emnet.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Smid en skål Eddike ind i et lukket kabinet sammen med kortet. Er det ikke det, man bruger?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Baking soda is also a good absorbent. Put a generous amount of baking soda in an uncovered container (the size of the container depends on the size of the confined area) and leave it for several days. Remove the baking soda and replace it with new one and leave it for a couple of days. Continue replacing the baking soda until it has cleared the bad smell.


    Skal det forstås sådan at man skal hælde det på selve kortet?


    Quote

    Smid en skål Eddike ind i et lukket kabinet sammen med kortet. Er det ikke det, man bruger?


    Det har allerede stået med det i et par dage uden nogen rigtig ændring

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kasper1233


    Skal det forstås sådan at man skal hælde det på selve kortet?



    Det har allerede stået med det i et par dage uden nogen rigtig ændring


    Nej, du stiller det ind i en skål sammen med bundkortet, lad det stå et par dage, skift soda ud og lad det stå igen. Det bliver du ved med til lugten er væk.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Nu har du vel forhåbentlig ikke sat bundkortet i eddiken? Crazyeyes Big Grin


    Aghr, så dum er jeg heller ikke :D

  • Ja eddike er vejen frem.. Virker desuden også i biler hvis du køber brugt..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Hvis det er slemt må du igang md lidt manuelt arbejde,lav en opløsning af salmiak spiritus,varmt vand og en smule sulfo,tør så printet af,af flere gange og lad det tørre helt op,og husk bagsiden :drink:

  • Quote

    Hvis det er slemt må du igang md lidt manuelt arbejde,lav en opløsning af salmiak spiritus,varmt vand og en smule sulfo,tør så printet af,af flere gange og lad det tørre helt op,og husk bagsiden drink


    Ja, men tror også jeg lige smutter i matas i morgen og henter noget til det. Går bare stadig og tænker over hvad der er bedst at tørre bundkortet med. Normalt bruger jeg toilet papir, men der må næsten være noget bedre?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af madz
    Hvis det er slemt må du igang md lidt manuelt arbejde,lav en opløsning af salmiak spiritus,varmt vand og en smule sulfo,tør så printet af,af flere gange og lad det tørre helt op,og husk bagsiden :drink:


    Nu har jeg (heldigvis) aldrig stået i en situation hvor jeg skulle rense en ryger computer, men det du foreslår lyder ikke som om det er helt sikkert til elektronik, da det sandsynligvis efterlader rester osv.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kasper1233


    Ja, men tror også jeg lige smutter i matas i morgen og henter noget til det. Går bare stadig og tænker over hvad der er bedst at tørre bundkortet med. Normalt bruger jeg toilet papir, men der må næsten være noget bedre?


    Hvis du alligevel skal i matas burde de have noget isopropylalkohol (isopropanol), det bruges ofte til at rense CPUer for kølepasta, fordi det netop ikke efterlader nogen rester(i modsætning til husholdningssprit).


    EDIT: Jeg vil lige understrege at jeg aldrig har haft behov for at gøre sådan noget, så det vil nok være en ide at google lidt. Jeg fandt f.eks. denne side der fortæller lidt om hvad du kan gøre og hvordan: LINK

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

    Rettet en gang, sidst af RTM ().