Skærm, giver dårligere billed med HDMI

  • Hej, jeg har købt en Prosonic Led 22400 (Fjernsyn, som skal bruges som computerskærm)
    Når jeg tilslutter den med normalt VGA stik til computeren, er kvaliteten af billedet fin.
    Men hvis jeg tilslutter den med HDMI, så bliver kvaliteten kraftig forringet.


    Kører med et Radeon HD 6800 grafikkort, hvor jeg kan tilslutte et HDMI stik i grafikkortet.


    Nogen gode idéer, til hvad det kan være? (:

  • Har du checket at TV'et er sat ordentligt op? Kan jo være at den har nogle indstillinger som er beregnet på film og lign. som den smækker på HDMI da den tror at du har en DVD/BR maskine sat i.


    Har du checket at skærmen er sat ordentligt op i Windows? Du beskriver ikke rigtigt hvordan det er "dårligere" - kig lige skærmopløsningen og tv'ets menuer igennem og se om det hjælper først.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Man kan vælge 3 forskellige inde i billedeformat, men ingen giver direkte bedre kvalitet.
    Den har umiddelbart ingen indstillinger som er beregnet for film.


    Hvordan kan jeg se om den er sat ordenligt op i windows?
    Kører med windows 7 hvis det gør en forskel.


    Kvaliteten er dårligere på den måde at det sådan set bliver lidt firkantet, som om opløsningen er meget lav.
    Men opløsningen står på 1920x 1080.


  • Prøv at sætte opløsningen ned.

  • Har du haft andet tilsluttet HDMI på det tv?


    Mit gamle Samsung havde en ufed detalje, og det gjorde at hvis jeg havde mit Medie Center tilsluttet HDMI, så skulle jeg disable lyd via HDMI på PC'en. Ellers blev billedet underligt sløret og fandt desværre aldrig ud af hvorfor.


    Kan du ikke tage et billede af det, for jeg har lidt svært ved at greje, hvilken måde det bliver dårligt på ved hjælp af det du skriver :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H