Asus Eah6970 Fejl og ligende

  • Der skal lige tilføjes til alt ovenstående, hvilket egentlig burde rykke denne her tråd over i Hardware osv.


    Min computer er samlet, men nu da jeg skulle spille diverse spil har udfaldet været katastrofalt.


    I Crysis 2 - Går den kold og lagger efter få sekunder inde i spilelt.


    Dragon Age II - Lukker og siger den har udført en ulovlig handling.


    Battlefield Bad Company - Gik kold efter 10 minutter og skærmen blev hvid.


    Selv Titan Quest gav mig lag lige da jeg døde og min tomb stone kom frem.


    Til sidst gav jeg op, og undrede mig så over disse uheld.


    for lige at ridse min copmuter op;


    GFX - Asus Eah 6970


    Mother Board - Asus Extreme R3 socket 1155


    Processor - Intel Core I5 2600k


    Strøm - Cooler Master 850 W silent pro


    God luft forandring i selve toweret, min cpu har Noctua NH-D14 CPU Cooler, så den er heller ikke over ophedet.


    Er bange for der er en fejl på mit GFX kort, men efter jeg har kørt nogen test af windows experince center, så giver den GFX kortet 7,9, hvilket er max i testen.


    Det bare rent ud sagt røv at samle det hele ved god hjælp af en ven, også stå nu, med røven i post kassen.


    har skrevet til Asus, men venter på svar, har updated med 3 forskellige drivers bare uden held.


    Vi er ude i at gen installere Win7 for at se om det kunne hjælpe på problemet.. Er fortivlet. Kan I hjælpe.?


    Jeg har alle de nyeste drivers, jeg har installeret alt hvad hjeret begære, er simpelthen helt lost


    MVH


    Blitzher


    EDIT: Jeg har kopieret denne tråd over i hardware fra spil, da jeg kunne se det ville ende i en snak angående GFX kortet og ikke spillet.

  • prøv med nogle andre (lånte evt) ram...det lyder for mig mere som en chip på en ramstang der er lidt ustabil eller istykker.....den slags sker også med nye ram..har du checket om dine ram faktisk får volt nok eller at timings ikke er for stramme ?

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • du kan teste dine ram med memtest


    http://www.memtest.org/


    og teste dit GFX med furmark


    http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/


    SÅ kan du se om det er nogle af de 2 ting, som er skyld i fejlen.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jeg var lige inde og kigge på der hvor jeg skulle teste mine ram.



    Jeg kunne ikke rigtig finde hoved og hale i noget som helst, hvad skal jeg tage af de DL til at teste mine ram med ?


    Jeg har lige kørt en Benchmark, med nogen virkelige flotte resultater.

  • Du DL den auto installer til USB key, den passer til alle OS, søtter den nøgle i maskinen og genstarter, så booter systemet op og starter programmet, det er lige ud af landevejen.


    http://www.memtest.org/#downiso



    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.