Ekstern hd eller NAS hd

  • Jeg står og skal til at ha taget en backup af alle mine dokumenter på min pc. OG jeg har i lang tid ha haft lyst til at købe en ekstern harddisk eller en nas hd til netop dette, men der er ikke penge til det store. Så er der råd til en nas hd, og kan det overhovedet betale sig?
    Jeg regner med at bruge en 500-700kr.
    Nogen der kan anbefale en ekstern harddisk eller en nas hd i denne prisklasse?
    Jeg så at elgiganten havde denne nas hd :
    Freecom 500gb network XS NAS HDD. til 499kr. Er den noget værd, eller kan det bedre bare betale sig at købe en alm. ekstern harddisk ?


    på forhånd tak for hjælpen :)


  • Til det budget ville jeg klart vælge en ekstern HDD, en 2,5" der får strøm gennem USB.


    Ydermere kunne vælge en løsning som Dropbox med gratis 2GB account (nu skriver du dokumenter, men har ingen ide om hvor meget det drejer sig om).

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • tak for svarene, tænkte godt der ikke var penge til nas :)
    Det drejer sig om omkring 150gb diverse dokumenter og filer, så det går ikke lige med en sådan account :)
    Er der nogen bestemt ekstern harddisk i kan anbefale, eller er der nogle specielle ting man skal kigge efter ?

  • Jeg har en WD My Passport Essential, den fungerer ganske som den skal. Tror faktisk en af de større elektronik-kæder har den på bud.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m