Jailbreak eller ikke?

  • Jeg vil helt klart sige jailbreak.
    En standard iPhone er efter min mening for låst og for kedelig.


    Her er en video af mit tema:
    http://youtu.be/onOLThxwgNc?hd=1


    Videoen er fra januar, så er self. kommet lidt til siden da.


    Men kan dog sige at Apple er ved at komme op i gir.
    I de seneste par opdateringer er der kommet mere og mere med at det som normalt kræver man
    jailbreaker sin mobil.


    Du kan jo bare jailbreake den, hvis du så ikke kan li' det, kan du jo bare lave en backup,
    og så restore den, så er den tilbage som den var fra fabrikken.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn
    Der er ingen grund til at ikke jailbreake ihvertfald :)


    Er der ikke?
    Jeg kan da komme med flere.


    - Temaer (Det er en af mine hovedårsager til at jailbreke)
    - SMS toner (Standardtonerne er møgelendige, og bør derfor skiftes ud)
    - Widgets (Widgets er der ikke på en normal iPhone, det kan du få med jailbreak)
    - Optimering af Multitasking (Få multitaskbaren til at blive optimere for hurtigere lukning af andre apps)
    - My3G (Med de store datapakker vi har her i Danmark, er det dumt at rende rundt med Apple's lavsatte blokeringer på 3G nettet. Så som grimme videoer på YouTube på 3G og max 20mb download fra AppStore på 3G.)


    Og da der lige i dag er udkommet jailbreak til iOS 4.3.1 kan man jo lige så godt gøre det.

  • jeg kender os flere som jailbreaker iphone'n da de vil ha mere ud af den, og ka da kun give Bubbi ret hvorfor sidder med en lås?


    har nu ik selv en Æble Phone men en Android og den har ik lås ^^



    *host* Bubbi her talt :clap: *host*

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    jeg kender os flere som jailbreaker iphone'n da de vil ha mere ud af den, og ka da kun give Bubbi ret hvorfor sidder med en låst?*


    Det nemlig det jeg mener.
    Jeg kan forstå det der kommer en opdatering med nogle nye features,
    og der endnu ikke er noget jailbreak til den opdatering, at man undlader at jailbreake.


    Men nu hvor den nyeste iOS version er 4.3.1, og der netop er jailbreak ude til den,
    kan man jo lige så godt gøre det.


    Der er jo intet farligt ved det.
    Hvis telefonen af en eller anden underlig grund skulle gå i kuk, gendanner man den jo bare i iTunes.


  • Bubbi: Jeg tror du misforstod ham ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Hvis telefonen af en eller anden underlig grund skulle gå i kuk, gendanner man den jo bare i iTunes.


    Og man ikke se den har været jailbreaked ved en gendannelse i itunes?



    Hvor får man så alle mulige forskellige temaer?
    (Mener jeg fik at vide man kan downloade app's som koster penge gratis ved at jailbreake) ?



    Hvilket "Jailbreak" vil i anbefale?
    (der en en del forskellige derude :boxed: )


  • Temaerne henter du i Cydia.


    Med hensyn til pirateri kan jeg ikke hjælpe.
    Jeg har intet imod at betale for de apps jeg bruger.


    Og så mange jailbreaks er der nu heller ikke til 4.3.1.
    Jeg brugte RedSn0w, og det virkede fint på begge vores iPhone 4'ere.
    http://blog.iphone-dev.org/

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Temaerne henter du i Cydia.


    Ahh ok, så må jeg jo se på det når jeg får den ind af døren :D


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Med hensyn til pirateri kan jeg ikke hjælpe.
    Jeg har intet imod at betale for de apps jeg bruger.


    Jeg betaler nu også gerne for mine, jeg er ikke den store pirat så det var nu mere et "side" spørgsmål.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Og så mange jailbreaks er der nu heller ikke til 4.3.1.
    Jeg brugte RedSn0w, og det virkede fint på begge vores iPhone 4'ere.
    http://blog.iphone-dev.org/


    Mener jeg faldt over en af dine "nyere posts" et sted hvor du skrev at du bruger en "p0ison"? et eller andet jailbreak ?




    ****************************** ****************************** ****************************** ******************************
    (Og så til de hurtige (ja/nej) "n00b" spørgsmålene)


    1. Når telefonen er blevet Jailed. kan den stadig synces med itunes som før?
    (dvs. Kontakter osv billeder og alt det andet)


    2. De app's jeg har tilknyttet min itunes konto. Vil de kunne bruges efter en jalbreak?


    3. Hvis jeg tager backup af min "3G" som jeg har nu og gendanner den backup på min nye "4G" og derefter opdaterer telefonen til "4.3.1." kan den så jailbreakes eller skal det være en "Clean" install før man kan Jailbreake?




    Vil lige hurtig sige tusinde tak, for alle de svar jeg allerede har fået herinde :rules:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Bare mig der ikke kan læse.. :T


    Jep, eller mig der ikke kan formulere mig. Hensigten var ihvertfald det modsatte af hvad du opfattede det som - vi er skam enige :))

  • Så er min igang med at blive jailbreaket.. Prøvede det tidligere i dag og det endte med at jeg måtte gendanne, men det ser ud til at virke nu :D

  • Mener jeg faldt over en af dine "nyere posts" et sted hvor du skrev at du bruger en "p0ison"? et eller andet jailbreak ?
    Greenpois0n er et jailbreak-tool til en ældre version af iOS.


    1. Når telefonen er blevet Jailed. kan den stadig synces med itunes som før?
    (dvs. Kontakter osv billeder og alt det andet)
    Ja, du kan bruge iTunes lige så tosset som du vil, også når den er jailbroken.


    2. De app's jeg har tilknyttet min itunes konto. Vil de kunne bruges efter en jalbreak?
    Ja, dem kan du også sagtens bruge igen.


    3. Hvis jeg tager backup af min "3G" som jeg har nu og gendanner den backup på min nye "4G" og derefter opdaterer telefonen til "4.3.1." kan den så jailbreakes eller skal det være en "Clean" install før man kan Jailbreake?
    Jeg vil råde dig til at lade være med at bruge en 3G backup på den nye 4'er.
    Det kan godt lave kuk i telefonen, men prøv, du kan jo altid gendanne den igen hvis det er.
    Det kan jo være systemet er blevet smartere efterhånden. :)


    Jeg havde bare selv kuk i begge vores iPhone 4 da jeg gendannede med en 3GS backup.
    I stedet brugte jeg iDrive til at gemme alle kontakter på nettet, og så syncede jeg kalenderen med Google's kalender.
    Billederne gemte jeg på computeren.
    Så kunne jeg starte iPhone 4'eren op fra frisk, og derefter bruge iDrive til at hente kontakterne
    ned igen, og så brugte jeg Google's kalender til at få alle fødselsdag osv tilbage i kalenderen.
    Men ja, du kan sagten jailbreake efter du har smidt en backup på telefonen.


  • Nice! tusinde tak for de hurtige og grundige svar :clap:


    Har du en eller 2 "guides" du kan anbefale evt YouTube links? :D
    Og er der mere end 1 program man skal bruge for at jailbreake?

  • Det kræver sikkert også at du henter et par småting fra Cydia, og hans baggrund. :9xo

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af robstad
    Så er den jailbreaked og DANM i Like it :D


    Kan dog ikke få den til at blive som din med det der nexus både lock screen og baggrund?


    Temaet jeg bruger hedder Glasklart (3G & 3GS), eller Glasklart HD (iPhone 4 & iPad).
    Når du installere et tema fra Cydia, installere den automatisk et app der hedder Winterboard.


    Winterboard er det app hvor man vælger hvilke temaer man vil have aktiveret.
    Et tema er normalt delt op i flere dele, alt efter hvor man vil bruge det.
    Om det er på lockscreen eller homescreen osv osv.


    Prøv at leg lidt med det, der er masser af temaer i Cydia, og langt de fleste har screenshots
    af hvordan det kommer til at se ud.


    Nexus lockscreen har jeg ikke hentet fra Cydia, men downloaded fra nettet, og selv smidt på
    telefonen.
    Det kræver lidt viden om filsystemet på iPhonen.

  • Fandt ud af det igår når jeg fik nørde nok :D
    Har også fået nexus fra cydia og virker fint, dog ikke den touch funktion du viser på youtube men ellers er den som din både lockscreen og baggrund.


    Men kan ikke finde en folder baggrund som virker :/
    Ville godt ha et "carbon" tema eller bare sort eller helt gennemsigtig men efter et par timers forskellige testede var der ingen af dem som virkede :(
    Må vel prøve igen om nogen dage :)

  • Problemet med Folder Background er at efter iOS 4.2 udkom omdøbte Apple filen for baggrunden.
    Det har de gjort med mange filer i iOS 4.2, så der er rigtig mange ting i Cydia der ikke længere virker.
    Til iPhone 4 skiftede de navnet fra FolderSwitcherBG@2x.png til FolderSwitcherBG@2x~iphone.png


    Så hvis du selv har mod på det, kan du prøve enten iPhoneBrowser eller iPhone Explorer,
    og så selv rette filen til.
    Det er 2 programmer hvor du kan "browse" filsystemet på selve iPhonen.
    Hvilket man synes bedst om er meget forskelligt.


    Dine temaer ligger i mappen: /Library/Themes
    Og de originale filer til mapper ligger her: /System/Library/CoreServices/Springbord.app/


    Men lad være med at rette de originale filer.
    I stedet kan du bruge de originale filer til at tjekke om filnavnet er rigtigt.


    Normalt er det, at filer med navnet "@x2" i er til iPhone 4, og dem uden er til 3G og 3GS.


    Ud over filnavnene, er der også et par filer der skal slettes.
    Inde i stien: /var/mobile/Library/caches
    com.apple.SpringBoard.folderSwitcherLinen.0
    com.apple.SpringBoard.folderSwitcherLinen.1
    com.apple.SpringBoard.folderSwitcherLinen.2
    com.apple.SpringBoard.folderSwitcherLinen.3


    For ikke at ødelægge noget, så gem dem på din computer, og derefter slet dem på telefonen.


    Når du har gjort alt dette, går du bare ind i Winterboard, og vælger temaet fra og til igen,
    og går ud af Winterboard, så "respring'er" telefonen, og din folder background skulle nu virke.