Hej
Jeg skal til at skifte mit B2 bundkort til et B3 og skal jo så have smidt noget nyt pasta på CPU, hvordan gør jeg lige det lettest?
Jeg kører bare med stock-køler og regner med at købe noget AC MX-2
Hilsen
DMT
Hej
Jeg skal til at skifte mit B2 bundkort til et B3 og skal jo så have smidt noget nyt pasta på CPU, hvordan gør jeg lige det lettest?
Jeg kører bare med stock-køler og regner med at købe noget AC MX-2
Hilsen
DMT
Hvis der stadig ikke er nok på, som der sikkert er.
Kan du bare tage noget toilet papir og fjerne det grove, efterfølgende kører hen over CPU'en med lidt sprit.
QuoteOprindeligt indlæg af Simon Bay
Hvis der stadig ikke er nok på, som der sikkert er.
Kan du bare tage noget toilet papir og fjerne det grove, efterfølgende kører hen over CPU'en med lidt sprit.
Ja altså, det er jo at fjerne pastaen, men hvad med at påføre ny, hvordan gør jeg det lettest?
Skal jeg ikke fjerne det hele, både fra køler og CPU?
Jo - det skal væk fra begge dele, f.eks. med toiletpapir eller et viskestykke og derefter med lidt rensesprit.
Bagefter smider du så en lille klat på CPU imens at den er monteret og tager et kreditkort eller lign fladt objekt og skraber det ud over CPU'en indtil at HELE overfladen har et tyndt lag (glem ikke siderne) Og monter derefter køleren igen - der kan godt gå et par dage før at pastaen sådan rigtigt begynder at virke (den skal lige sætte sig), så vent eventuelt med 3Dmarking til næste uge.
QuoteOprindeligt indlæg af HerrMansen
Jo - det skal væk fra begge dele, f.eks. med toiletpapir eller et viskestykke og derefter med lidt rensesprit.
Bagefter smider du så en lille klat på CPU imens at den er monteret og tager et kreditkort eller lign fladt objekt og skraber det ud over CPU'en indtil at HELE overfladen har et tyndt lag (glem ikke siderne) Og monter derefter køleren igen - der kan godt gå et par dage før at pastaen sådan rigtigt begynder at virke (den skal lige sætte sig), så vent eventuelt med 3Dmarking til næste uge.
Jeg synes også jeg har læst at man bare kan bruge køleren til at fordele det ved. Altså lille klat og så bare smide køleren på.
QuoteOprindeligt indlæg af Ra66it
Jeg synes også jeg har læst at man bare kan bruge køleren til at fordele det ved. Altså lille klat og så bare smide køleren på.
Nemlig.
Jeg plejer at tage en vatpind med sprit på, fjerne det der ligger på, hvis der altså har været noget på i forvejen.
Efterfølgende finder jeg et gammelt biblotek, dankort, whatever, og klipper det ud som en mini-spartel.
Så kommer jeg pasta på størrelse med et riskorn og begynder at 'spartle' det ud over hele overfladen. Husk nu ikke at tage for meget på, eller ryger det ned i ved siden af CPU, når du smækker køleren på.
QuoteOprindeligt indlæg af betaboy
Husk nu ikke at tage for meget på, eller ryger det ned i ved siden af CPU, når du smækker køleren på.
Jep!. Less is more!
QuoteOprindeligt indlæg af Ra66it
Sagtens - men personligt så mener jeg at det giver en bedre dækning at skrabe det ud selv. Specielt i kanterne.
Du kan også ligge en klat i midten og en i hver hjørne. MEGET små klatter!
Sagtens - men personligt så mener jeg at det giver en bedre dækning at skrabe det ud selv. Specielt i kanterne.
Der er ikke nogen grund til at gå så meget op i kanterne, det er i midten der udvikles varme. Det kan du også se på stock køleren der har påsmurt pastaen i en cirkel.
Det kan du selvfølgelig have ret i - men jeg er et paranoidt og perfektionistisk anlagt menneske. DET - SKAL - BARE - DÆKKES
Det kan ikke anbefales at bruge kreditkort, da det laver unødvendige luftlommer.
Du kan se i de forskellige metoder i den her video lavet med MX-2 - http://www.youtube.com/watch?v=ffK7L0Qj13Q, hvor der bliver trykket plexiglas ned over, så kan man se hvor der er luft/hvilken der dækker bedst
Hvis du bruger "ærte" metoden går du aldrig galt, den dækker meget af chippen + der er ingen luftlommer.
Det var faktisk smart tænkt at bruge en gennemsigtig plade - skal jeg da overveje næste gang pastaen skal skiftes.
Men det er da en god pointé der er i kommentarerne. De fleste nyere processorer har jo flere kerner spredt ud over chippen, så pea metoden får problemer med varmen.
Det kan du selvfølgelig have ret i - men jeg er et paranoidt og perfektionistisk anlagt menneske. DET - SKAL - BARE - DÆKKES
Dækker skam også selv hele cpu´en, læste bare det det med varme udviklingen i midten her for nyligt
Tror bare jeg vil bruge ærtemetoden - Den virker god ift. mx-2 videoen.