Hjææælp jeg har fucked en computer op!

  • Hej Tweak!! Nu er jeg tilbage. :P Jeg skulle hjælpe en af mine venner hvis computer drillede. Der var lidt problemer med IE og messenger men det var kommet sådan ret pludseligt så jeg tænkte at det måske kunne fixes med en systemgenoprettelse. Jeg genopretter til en dag for et par måneder siden.


    Da den genstarter er der bare sort. Efter lang tids venten og sådan finder jeg ud af at det er fordi explorer.exe ikke kører. Så prøver jeg at køre den manuelt ved hjælp af ctrl + alt + delete. Så siger den at et program forhindrer den i at køre. :S


    Jeg har iøvrigt også prøvet at starte i fejlsikret tilstand og det er det samme. Og sidst kendte konfiguration der virkede.


    Nogle gode forslag?

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • Er det XP?


    Vista og 7 har et recovery program du kan finde hvis du trykker f8 helt vildt når du booter din pc.


    Der kan du reparere osv.

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Min erfaring har altid været at hvis du bliver nødt til at bruge system genoprettelse har du gjort noget forkert.


    Geninstaller windows som nutz har foreslået, er hurtigere end at rode med at fixe en halv smadret installation.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

    Rettet en gang, sidst af RTM ().

  • ja men så skal der bare tages sikkerhedskopi af alt hans lort og der er en masse saved games han gerne vil gemme. Mine erfarringer med at få saved games overført er meget dårlige. Det har faktisk aldrig virket uanset hvilke guides jeg følger.


    Men det kan jo være vi bliver nødt til det. :(

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • Hvis han har en masse ting der skal tages backup af, så kan du jo tage harddisken ud af computeren, og sætte den til en som virker.


    Men som jeg forstår det kan du godt komme ind på hans bruger, så er det jo også stadig muligt at åbne en mappe og kopiere filer over?


    Ellers som Burger siger, sætte OS CD'en i og prøv at få den til at reparere :)

  • Ehm ja. Altså glemte vist lige at nævne at det er vista. Kan selvfølgelig prøve at reparere den. Og jeg har lavet en ubuntu cd som jeg kan boote op på og tage sikkerhedskopi.


    Ved ikke hvordan jeg kan kopiere filer uden explorer.exe med mindre man kender hele stien. :S

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Uldar
    Mine erfarringer med at få saved games overført er meget dårlige. Det har faktisk aldrig virket uanset hvilke guides jeg følger.


    Men det kan jo være vi bliver nødt til det. :(


    F.eks. til Bad Company 2 så ligger der en mappe under documents som du bare gemmer og lægger tilbage på plads... prøv at kigge og se om du ikke finder de mapper.
    Hvilke spil er der tale om?

  • Der er vildt mange mapper fra diverse spil i dokumenter. Men siger du at hvis jeg bare kompiere dokumenter til en ekstern nu og sætter den ind inden jeg installere diverse spil så burde det virke?

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • Har du ikke en ekstern box du kan smide disken i, HDD kit, eller en anden computer ?


    Ellers prøv da at kør den vista reparation som jeg beskrev tidligere.

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Uldar
    Der er vildt mange mapper fra diverse spil i dokumenter. Men siger du at hvis jeg bare kompiere dokumenter til en ekstern nu og sætter den ind inden jeg installere diverse spil så burde det virke?


    Ja hvis de save games til de spil han spiller er gemt der, så virker det.

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Nu tager jeg lige sikkerhedskopi til en ekstern via ubuntu så prøver jeg alle de andre tricks bagefter. Men hvad mener du jeg skulle gøre ved at smide den i en anden computer?


    btw, mange tak for hjælpen alle sammen.

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Uldar
    Nu tager jeg lige sikkerhedskopi til en ekstern via ubuntu så prøver jeg alle de andre tricks bagefter. Men hvad mener du jeg skulle gøre ved at smide den i en anden computer?


    btw, mange tak for hjælpen alle sammen.


    Åbner hans computer og tager harddisken ud, så sætter du den til en anden computer og derfra virker den egentlig som hvis du havde en ekstra harddisk :)

  • ja men med hvilket formål? sikkerhedskopi er jo klaret.

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Uldar
    ja men med hvilket formål? sikkerhedskopi er jo klaret.


    Havde skrevet inden du fik lavet sikkerhedskopi :P
    Den sikkerhedskopi, er det af hele hans harddisk over på en anden/ekstern harddisk?


    For så er alle hans saved games jo stadig der + hvis han har nogle spil på Steam er de normalt gemt på hans Steam account ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Uldar
    Der er vildt mange mapper fra diverse spil i dokumenter. Men siger du at hvis jeg bare kompiere dokumenter til en ekstern nu og sætter den ind inden jeg installere diverse spil så burde det virke?


    Nej, efter du installerer spillet på ny

  • Windows 7 koster jo penge og har jo en vista licens. Synes ikke der er nogen grund til at bruge en ny licens til en gammel computer. Og jeg er faktisk fint tilfreds med vista på min egen computer. Men true det er noget rigtig lort på en bærbar eller sådan noget.


    Anyways. Jeg smed vista cd'en i og prøvede at reparere men den kunne slet ikke finde nogle fejl. Men fandt så systemgendannelse og gendannede til et senere punkt så den "virkede" som før jeg prøvede at lave den. Nu kan vi tage sikkershedskopi og alt andet stille og roligt og finde ud af hvad vi helt præcist skal gøre med den. :D


    Tak for hjælpen alle sammen.


    P.s. skal jeg lukke tråden nu eller skal folk lige have lov til at smide afsluttende kommentarer eller ?

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m